AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Min leder sier at 25 klokketimer (60 min økter) ren undervisning er 100% undervisningsstilling i barneskolen. Jeg syns det var litt mye? Hvordan er det for andre grunnskolelærere? Dere som har kontaktlærerbyrde, hvor mye vekter det i stillingen? Har du andre oppgaver som vekter og som frigir undervisning i lærerstillingen? Anonymkode: 0c869...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Det stemmer nok det, men vi teller i 45min så alle mine timerregnskap går på det. Uansett, vi kan få nedsatt tid for: kontaktlærer 1-19 elever: 1t kontaktlærere 20+ elever: 2t 2+ IOP: 1t + (flere IOP utløser mer tid) IKT-ansvar: 3t Biblioteksansvar: 3t Elevrådsansvar: 1t Tillitsvalgt: 1t Ledergruppe: 2t TL-ansvar: 1t Jeg er bare kontaktlærer for 17 elever uten andre funksjoner, så ikke så mye å rope hurra for her… med mulig jeg søker en funksjon til høsten. Anonymkode: 17e0c...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det stemmer nok det, men vi teller i 45min så alle mine timerregnskap går på det. Uansett, vi kan få nedsatt tid for: kontaktlærer 1-19 elever: 1t kontaktlærere 20+ elever: 2t 2+ IOP: 1t + (flere IOP utløser mer tid) IKT-ansvar: 3t Biblioteksansvar: 3t Elevrådsansvar: 1t Tillitsvalgt: 1t Ledergruppe: 2t TL-ansvar: 1t Jeg er bare kontaktlærer for 17 elever uten andre funksjoner, så ikke så mye å rope hurra for her… med mulig jeg søker en funksjon til høsten. Anonymkode: 17e0c...7e1 Hvor mange timer underviser du nå da i 45 min enheter? Jeg underviser 25 timer på 45 min varighet, det tilsvarer 18,75 hele klokketimer. Jeg er også kontaktlærer for 18 elever. Anonymkode: 0c869...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min leder sier at 25 klokketimer (60 min økter) ren undervisning er 100% undervisningsstilling i barneskolen. Jeg syns det var litt mye? Hvordan er det for andre grunnskolelærere? Dere som har kontaktlærerbyrde, hvor mye vekter det i stillingen? Har du andre oppgaver som vekter og som frigir undervisning i lærerstillingen? Anonymkode: 0c869...267 Dette er feil. Det er 19,5 undervisningstimer som utgjør en fullstilling når du regner i 60 minutters økter. Anonymkode: bf2dd...949 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er feil. Det er 19,5 undervisningstimer som utgjør en fullstilling når du regner i 60 minutters økter. Anonymkode: bf2dd...949 Takk, dette er akkurat det jeg er ute etter. Finnes det kilder på dette? Noe jeg kan linke til? Dvs at om jeg underviser 19,5 klokketimer på barnetrinnet, så har jeg full undervisningsstilling. Og at om jeg er f.eks. kontaktlærer så må jeg undervise f.eks. 18,5 timer for full stilling? Anonymkode: 0c869...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar På den forrige skolen jeg jobbet på, så fikk vi utdelt planer som viste hvor mange prosent en undervisningstime utgjør. På barnetrinnet utgjorde alle klokketimer 5,178%. Dette regnearket kom fra kommunen (jeg var også rektor siste året jeg jobbet der) og skolefaglig ansvarlig der. Hvem som hadde laget dette skjemaet vet jeg ikke. Uansett så får du litt over 100% når du ganger 5,18 med 19,5, så det stemmer nok. Anonymkode: b3aef...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Undervisningstimer i 100 % stilling: 19,5 t. Én undervisningstime utgjør 5,128 % av stillingen. Anonymkode: 5dc89...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. januar #8 Del Skrevet 22. januar Du er vel organiskert og kan snakke med tillitsvalgt om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Del Skrevet 22. januar Brunhilde skrev (1 time siden): Du er vel organiskert og kan snakke med tillitsvalgt om dette? Nei, skolen har ikke tillitsvalgt Anonymkode: 0c869...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #10 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, skolen har ikke tillitsvalgt Anonymkode: 0c869...267 Men du har vel i kommunen du er ansatt i? Hver skole har ikke nødvendigvis egen tillitsvalgt. Og du er vel organisert og kan få bistand fra forbundet. Anonymkode: 6964a...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.42): Undervisningstimer i 100 % stilling: 19,5 t. Én undervisningstime utgjør 5,128 % av stillingen. Anonymkode: 5dc89...c46 Takk. Finnes det kilder på nett som bekrefter dette? Noe jeg kan vise til? Finner bare informasjon om det totale årsverket i skolen og ikke akkurat dette som jeg er ute etter: hva antall undervisningstimer i uken er konkret i 100% stilling Anonymkode: 0c869...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå