AnonymBruker Skrevet 26. januar #41 Del Skrevet 26. januar Vi har 4 våpen i skap, og 5 på veggen/ Sluttstykkene innelåst i skapet, sammen med nok daglig bruks-ammo og magasiner. Ammunisjonslager innelåst i metallkasser en annen etage/ del av huset. Nøklene til ammo og skap på respektives nøkkelknippe. Anonymkode: 9a2a2...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #42 Del Skrevet 26. januar ...og glemte å skrive at vi har vektskive i skapet. Anonymkode: 9a2a2...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #43 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ting i huset jeg er mer urolig for enn våpenskapet når ungdommene er alene hjemme... Så bunadsølv, smykker som ikke er i daglig bruk, og alt av medisiner, bortsett fra 3-4 paracet ligger også innelåst i våpenskapet. Mannen og jeg har en nøkkel hver, og vi vet ikke hvor den andre oppbevarer sin nøkkel. Anonymkode: d3400...2a9 Hva skal det tjene til at dere ikke vet om hverandres nøkkel? Anonymkode: eecc2...f2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #44 Del Skrevet 27. januar Tiuren skrev (13 timer siden): Og det at man faktisk må oppgi serienummer på våpenskap før man har kjøpt våpen er jo utrolig, hva gjør man om man får avslag på søknaden? Her hadde vi våpene alt i huset siden ho fikk det i konfirmasjon gave, men ble ført over nå når ho ble 18. Årsak er at de ska vite at du har lovpålagt lagring av våpen. Måtte å legge ved at en var registrert i skytterklubb og jeger og fisk så er ikke bare bare. Men har en alt i orden så får en stort sett igjennom en søknad. Legger en ikke ved at en har godkjent skap vil en risikere avslag Anonymkode: 530d1...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #45 Del Skrevet 27. januar Tiuren skrev (15 timer siden): Og det at man faktisk må oppgi serienummer på våpenskap før man har kjøpt våpen er jo utrolig, hva gjør man om man får avslag på søknaden? Du trenger ikke å oppgi serienummer på våpenskap ved søknad om våpen. Om søknaden godkjennes, må det meldes inn serienr på våpenskap før kjøp av våpenet. Anonymkode: da040...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. januar #46 Del Skrevet 27. januar (endret) slettet Endret 27. januar av Tiuren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 27. januar #47 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 11.36): Hvorfor er det lov å ha våpen i våpenskap der barn under 18 er hjemme alene dagen lang? Anonymkode: bbc22...ee5 De fleste barn under 18 år er ikke hjemme alene dagen lang. De er på skole, og bor ellers med foresatte. Tenker du at barn er de største truslene når det gjelder våpen? Uten at jeg har sjekket noe statistikk så tror jeg at det er registrert langt flere negative hendelser med våpen fra voksne enn barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #48 Del Skrevet 27. januar ms. Perfect skrev (4 minutter siden): De fleste barn under 18 år er ikke hjemme alene dagen lang. De er på skole, og bor ellers med foresatte. Tenker du at barn er de største truslene når det gjelder våpen? Uten at jeg har sjekket noe statistikk så tror jeg at det er registrert langt flere negative hendelser med våpen fra voksne enn barn. Til og med politiet har flere vådeskudd pr. år en hva barn har i Norge. I familier der barn er vant til at foreldre har våpen fra barnsben av, er det nesten aldri problem med at barna vil "tyvlåne" våpen. Det er heller folk som ikke har eller har brukt våpen før at det kan skje ulykker. Anonymkode: d66eb...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #49 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til og med politiet har flere vådeskudd pr. år en hva barn har i Norge. I familier der barn er vant til at foreldre har våpen fra barnsben av, er det nesten aldri problem med at barna vil "tyvlåne" våpen. Det er heller folk som ikke har eller har brukt våpen før at det kan skje ulykker. Anonymkode: d66eb...583 Dette. Våre barn er opplært i behandling av våpen fra de er små. De er med på både jakt og skytebana tidlig. Det er ikke disse barna heg er bekymret for akkurat Anonymkode: 949bd...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå