AnonymBruker Skrevet 26. januar #21 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er jo ikke et produkt det selges i bøtter og spann av, så tviler på at noen av de få produsentene som er på markedet våger å selge noe som ikke er FG godkjent. Det ville fort bli oppdaget, og umulige å selge. Anonymkode: d66eb...583 Heller ingen salgskanaler i Norge som tar inn ikke-godkjente skap og markedsfører eller annonserer slikt som våpenskap heller. Ingen seriøse i hvert fall. Dessuten må man dokumentere FG-godkjent skap i våpensøknaden. Anonymkode: 75f53...f1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #22 Del Skrevet 26. januar Det er ting i huset jeg er mer urolig for enn våpenskapet når ungdommene er alene hjemme... Så bunadsølv, smykker som ikke er i daglig bruk, og alt av medisiner, bortsett fra 3-4 paracet ligger også innelåst i våpenskapet. Mannen og jeg har en nøkkel hver, og vi vet ikke hvor den andre oppbevarer sin nøkkel. Anonymkode: d3400...2a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #23 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ting i huset jeg er mer urolig for enn våpenskapet når ungdommene er alene hjemme... Så bunadsølv, smykker som ikke er i daglig bruk, og alt av medisiner, bortsett fra 3-4 paracet ligger også innelåst i våpenskapet. Mannen og jeg har en nøkkel hver, og vi vet ikke hvor den andre oppbevarer sin nøkkel. Anonymkode: d3400...2a9 Har en voksen sønn som bor i eget hus, som oppbevarer min nøkkel nr 2 inne i sitt våpenskap. Nå har ikke jeg barn under 30 lenger, men i ferier låser jeg inn sølv og gull selvfølgelig. Anonymkode: d66eb...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #24 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, det er ike korrekt. Anonymkode: 831d7...4a1 Jo nå må det være godkjent. Nå når datteren i huset fikk sin rifle registrert i sitt navn måtte ho skrive nr på våpenskap og legge ved bildet på produkskonsnr på skapet.. Anonymkode: 530d1...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #25 Del Skrevet 26. januar Regler for oppbevaring av våpen fra 2021 - franzjager.no https://search.app/crtXudyYG9T7PWUk6 Anonymkode: 530d1...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #26 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ting i huset jeg er mer urolig for enn våpenskapet når ungdommene er alene hjemme... Så bunadsølv, smykker som ikke er i daglig bruk, og alt av medisiner, bortsett fra 3-4 paracet ligger også innelåst i våpenskapet. Mannen og jeg har en nøkkel hver, og vi vet ikke hvor den andre oppbevarer sin nøkkel. Anonymkode: d3400...2a9 Har du bæretilatelse da? Lov å ha nøkkel? Anonymkode: bbc22...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 26. januar #27 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bæretilatelse da? Lov å ha nøkkel? Anonymkode: bbc22...ee5 Finnes ingenting som heter "bæretillatelse" på våpen i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #28 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du bæretilatelse da? Lov å ha nøkkel? Anonymkode: bbc22...ee5 Både jeg og mannen har tatt jegerprøven. Ikke helt uvanlig på bygda at begge jakter. Anonymkode: d3400...2a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #29 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker ikke å bolte fast der det står. Men om man skrur fast eller sveiser fast et lodd innvendig som gjør at det bikker 150? Da blir det jo en del av skapet. Anonymkode: d66eb...583 Det går an å kjøpe inleggsplater som gjere det til over 150 kg Anonymkode: 002ee...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #30 Del Skrevet 26. januar Vi har våpen. Alt innlåst i skap. Jeg har 1 nøkkel og gubben har. Og ungdommen kommer til oss når de ska ha sine våpen. Sønnen sier han nå vil kjøpe eget skap til sine våpen. Begge ungdommen her har vært med å skytti siden de var rundt 3 år. De har konkurere fra de var 4 år. Begge tok jegerprøva når de var gamle nok, og begge har vært med på jakt fra før de kunne gå. Nå jakter Begge med eget våpen som de fikk i konfirmasjon og de har og konkurranse våpen. Har aldri vært redd for å ha det i huset. Pga måtte de er blitt lært opp om hvor nøye slikt ska være Anonymkode: 530d1...52a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #31 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du bæretilatelse da? Lov å ha nøkkel? Anonymkode: bbc22...ee5 Er da ikke unormalt at flere i huset har jegerprøve og våpen. Her er vi nå 4 stk som har tatt jegerptøva og 4 stk med egene våpen Anonymkode: 530d1...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #32 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går an å kjøpe inleggsplater som gjere det til over 150 kg Anonymkode: 002ee...1ea Tviler på at noen prøver seg på å bære ut mitt skap på 134 kg. Først gjennom en gang på 8 meter i 2. etasje, ned ei trapp med sving halvveis rundt og gjennom en ny gang på 6 meter til utgangsdør. Anonymkode: d66eb...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #33 Del Skrevet 26. januar Jeg har våpentillatelse for ett våpen jeg har på affeksjon, likevel måtte jeg sende inn dokumentasjon på skapet da jeg søkte, jeg jakter ikke så det finnes heller ikke ammunisjon til det, så dette er strengt. Anonymkode: 45291...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jo nå må det være godkjent. Nå når datteren i huset fikk sin rifle registrert i sitt navn måtte ho skrive nr på våpenskap og legge ved bildet på produkskonsnr på skapet.. Anonymkode: 530d1...52a Hva gjør man når man må kjøpe nytt skap, må man oppdatere politiet på at det skapet man oppga ikke er i bruk? Hva om man kjøper et brukt skap, som er registrert på en annen sin søknad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tviler på at noen prøver seg på å bære ut mitt skap på 134 kg. Først gjennom en gang på 8 meter i 2. etasje, ned ei trapp med sving halvveis rundt og gjennom en ny gang på 6 meter til utgangsdør. Anonymkode: d66eb...583 Hvor langt er det til nærmeste vindu? Ja, jeg flåser litt. Ingen som gidder ta seg det bryet med mindre de vet at du har noen riktig verdifulle muskedundere. Men jeg hadde kjøpt vektskiver på totalt 20kg og lagt i bunnen av skapet. Ikke at Politiet har ressurser til å drive med stikkprøver, men. . Anonymkode: 75f53...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar Tiuren skrev (1 minutt siden): Hva gjør man når man må kjøpe nytt skap, må man oppdatere politiet på at det skapet man oppga ikke er i bruk? Hva om man kjøper et brukt skap, som er registrert på en annen sin søknad? Kjøper du nytt skap pga nytt våpen, så fører du det på våpensøknaden. Om du kjøper et brukt så er det trolig fordi forrige eier har skaffet seg et nytt eller kvittet seg med sine våpen, så skal ikke by på noen konflikter på noen måte. I hvert fall ikke for den som kjøper skap brukt. Vi gjorde ingenting når vi solgte vårt gamle. Anonymkode: 75f53...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #37 Del Skrevet 26. januar Tiuren skrev (6 minutter siden): Hva gjør man når man må kjøpe nytt skap, må man oppdatere politiet på at det skapet man oppga ikke er i bruk? Hva om man kjøper et brukt skap, som er registrert på en annen sin søknad? Det vet jeg ikke hvordan fungerer. Vet bare at vi måtte skrive nr og bilde av produksjons nr. Og der var nå i desember. Anonymkode: 530d1...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 26. januar #38 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjøper du nytt skap pga nytt våpen, så fører du det på våpensøknaden. Om du kjøper et brukt så er det trolig fordi forrige eier har skaffet seg et nytt eller kvittet seg med sine våpen, så skal ikke by på noen konflikter på noen måte. I hvert fall ikke for den som kjøper skap brukt. Vi gjorde ingenting når vi solgte vårt gamle. Anonymkode: 75f53...f1c AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det vet jeg ikke hvordan fungerer. Vet bare at vi måtte skrive nr og bilde av produksjons nr. Og der var nå i desember. Anonymkode: 530d1...52a Det jeg mener er at i søknaden for våpen 1 til 4 er det oppgitt "skap AAAA", når man kjøper sitt 5 våpen er det ikke plass og man kjøper nytt større skap "BBBB" og oppbevarer alle våpen i dette, dermed er ikke vilkår i søknaden for våpen 1-4 lenger tilstede. Vet det høres ut som teknisk pirk, men slik jeg kjenner noen våpenkontor.... Og det at man faktisk må oppgi serienummer på våpenskap før man har kjøpt våpen er jo utrolig, hva gjør man om man får avslag på søknaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #39 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvor langt er det til nærmeste vindu? Ja, jeg flåser litt. Ingen som gidder ta seg det bryet med mindre de vet at du har noen riktig verdifulle muskedundere. Men jeg hadde kjøpt vektskiver på totalt 20kg og lagt i bunnen av skapet. Ikke at Politiet har ressurser til å drive med stikkprøver, men. . Anonymkode: 75f53...f1c Nei. Med innhold av våpen og ganske mye ammo, så er totalvekten sikkert 170 kg. Det klarer ikke to mann å bære gjennom et hus med trapper osv. nei😎 Anonymkode: d66eb...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #40 Del Skrevet 26. januar Tiuren skrev (6 minutter siden): Og det at man faktisk må oppgi serienummer på våpenskap før man har kjøpt våpen er jo utrolig, hva gjør man om man får avslag på søknaden? Hva gjør man hvis man har kjøpt bil og man kontinuerlig styrker på oppkjøringa eller får beskjed av legen at man ikke kan kjøre bil av helsemessige årsaker? Jeg hadde solgt bilen. Når det gjelder skap AAAA hvor våpnene overflyttes til skap BBBB så har uansett du ditt på det tørre. Våpenforskriften sier ikke noe om at du må søke på nytt ved bytte av skap. Det er jo bare bortkasta ressurser på alle fronter. Anonymkode: 75f53...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå