Gå til innhold

Konfirmasjon kolliderer med utdrikningslag

graaspurv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Konfirmasjon er jo bare mat og kaker.

Anonymkode: 04ff9...6a3

Neo. Det er en markering for å bli voksen. Det skjer gang i livet. 

Anonymkode: 6a3aa...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fyll eller familie? For ts blir det fyll selv om far til konfirmanten har vært støtte for ts. God fylletur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fyll eller familie? For ts blir det fyll selv om far til konfirmanten har vært støtte for ts. God fylletur.

Det ble valgt riktig, med andre ord.

Anonymkode: 3af66...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familie først, bestandig!

Anonymkode: 60ec0...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En prioriterer familie fremfor festing på Granka.

Anonymkode: 45930...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Neo. Det er en markering for å bli voksen. Det skjer gang i livet. 

15åringer er ikke voksne. Konfirmasjon er kunn et sug etter gaver. Dessuten er bryllup og det rundt også en markering. At man har funnet kjærligheten.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Venner er den familien man velger selv. Du virker dømmende.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
graaspurv skrev (På 21.1.2025 den 9.20):

Jeg er invitert på utdrikningslaget til ei nær venninne som skal holdes over tre dager i Spania. Jeg kjenner alle som skal være med godt (type 5-8 stk), det er folk jeg møter omtrent ukentlig. Dessverre kolliderer dette med konfirmasjonen til fetteren min, som jeg ble invitert til nærmere et år i forkant. 

Jeg hadde prioritert konfirmasjon over det meste, inkludert konserter og større fødselsdager (type 30-årslag), men jeg synes det er fryktelig vanskelig å velge nå. Jeg er veldig glad i familien min, og faren til konfirmanten har vært flink til å stille opp for meg. Han har forøvrig hatt det ganske tøft de siste årene av ulike grunner. Samtidig er jeg også glad i venninna mi og resten av vennegjengen. Jeg hadde en periode i livet hvor jeg slet med depresjon og ensomhet, og det er mye takket være denne vennegjengen at jeg nå har det stort sett bra. Dette er det første utdrikningslaget er jeg har blitt invitert til. Hvis jeg kun tenker på meg selv har jeg absolutt mest lyst til å dra på utdrikningslaget ... Hva ville du valgt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

15åringer er ikke voksne. Konfirmasjon er kunn et sug etter gaver. Dessuten er bryllup og det rundt også en markering. At man har funnet kjærligheten.

Venner er den familien man velger selv. Du virker dømmende.

Ja jeg dømmer fordi faren til konfirmanten har stilt opp i og ts vil heller feste enn å stille opp tilbake. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 14.52):

Ingen naturlov å være et menneske med moral og etisk sans heller, men vi burde da vel for pokker etterstrebe nettopp dette.

Anonymkode: efc50...b4b

Det er på ingen måte et spørsmål om moral. Det er null stress velge utdrikningslag og ikke noe mer umoralsk enn å dra i en konfirmasjon. 

Jeg reagerer også på at prøver å påføre Trådstarter skam. En veldig lite kul måte å argumentere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Granka først. Granka uber alles.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

graaspurv skrev (På 21.1.2025 den 9.20):

Jeg er invitert på utdrikningslaget til ei nær venninne som skal holdes over tre dager i Spania. Jeg kjenner alle som skal være med godt (type 5-8 stk), det er folk jeg møter omtrent ukentlig. Dessverre kolliderer dette med konfirmasjonen til fetteren min, som jeg ble invitert til nærmere et år i forkant. 

Jeg hadde prioritert konfirmasjon over det meste, inkludert konserter og større fødselsdager (type 30-årslag), men jeg synes det er fryktelig vanskelig å velge nå. Jeg er veldig glad i familien min, og faren til konfirmanten har vært flink til å stille opp for meg. Han har forøvrig hatt det ganske tøft de siste årene av ulike grunner. Samtidig er jeg også glad i venninna mi og resten av vennegjengen. Jeg hadde en periode i livet hvor jeg slet med depresjon og ensomhet, og det er mye takket være denne vennegjengen at jeg nå har det stort sett bra. Dette er det første utdrikningslaget er jeg har blitt invitert til. Hvis jeg kun tenker på meg selv har jeg absolutt mest lyst til å dra på utdrikningslaget ... Hva ville du valgt? 

Konfirmanten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tilfellet jeg hadde valgt konfirmasjonen her, var hvis det var mitt eget barn som skulle konfirmeres 😶 Ingen tvil om at jeg hadde dratt i dette utdrikningslaget!

Tenk over, hva vil du angre mest på at du ikke var med og deltok på i ettertid?

Snakk med onkelen din på forhånd og forklar at du dessverre har fått en kræsj, og at du ønsker å takke ja til utdrikningslaget.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter konfimeres i år. Hvis hennes kusine/fetter var inivtert til Spania i sitt første utdrikningslag hadde jeg sagt REIS! Livet er for kort til å gå rundt å ha dårlig samvittighet for alle andre og livet. Jeg tipper onkel og fetter setter pris på at du besøker dem en annen gang. I konfimasjonen er det jo så mange uansett.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold oss oppdatert på hva  du velger. Helst via et postkort fra syden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du drar på det du har mest utbytte av .

Anonymkode: dd3e8...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper konfirmanten egentlig driter i hvem som er der, men bryr seg heller om hvor mange haver hun får. Hadde uten tvil dratt til Spania og heller lagt igjen en gave. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.10):

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 17.33):

En prioriterer familie fremfor festing på Granka.

Anonymkode: 45930...292

Kjernefamilien? Ja. Utvidet familie? Nei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Komfirmasjon er jo bare rolig uansett. Ikke sikkert de bryr seg så mye, kan jo bare gi de penger og ferdig, bare fortell at det er 3 dager og komfirmasjonen er bare på søndagen :) 

Anonymkode: 7b957...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner vi jo ikke helt til hvor nær du står konfirmanten og hvordan relasjonene er der 100%, men hva med å ta en prat med familien og si det som det er at det er et lite dilemma for deg. Lodde stemningen litt. Du merker fort om de synes det er trasig at du evt. skipper det til fordel for et utdrikkingslag.  I utgangspunktet så tenker jeg selv at familie kommer først (om man har tett relasjon). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med onkel/ fetter. Tenker de begge ønsker deg god tur til Spania uten sure miner. Vær i tillegg dritkul og gi fetteren din en bra gave til konfirmasjonen ❤️

Anonymkode: b6600...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...