Gå til innhold

Konfirmasjon kolliderer med utdrikningslag

graaspurv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå svarte jeg en annen som spurte hvorfor TS skulle dra på fylla over familie og fikk svar "vennskap".

TS har sagt ja til en innbydelse, da kan man ikke ditche det uten videre. Det er ikke bare du som skal ha det godt med deg selv, andre skal ha det godt rundt deg også. At du ikke holder avtaler eller er til å stole på går direkte utover andre. Man kan tenke på andre OG seg selv og ta en prat med onkelen istedenfor å bare avlyse noe man har takket ja til.

Anonymkode: efc50...b4b

Oi, snakk om å legge ting mellom linjene som jeg aldri har skrevet.  Hvor i all verden får du fra mitt innlegg at jeg mener hun skal "ditche" konfirmasjonen uten videre?  Det er overhode ikke det jeg skriver.

Føler du det godt med deg selv når du skriver til andre på denne måten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For så vidt en liten tanke ts. Utdrikningslaget i Spania skal være 3 dager? Er det eventuelt mulig for deg å komme etter de andre/dra hjem før de andre, slik at du kan få med deg begge deler? 

Endret av Nymphadora
Korreksjon i tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utdrikningslaget, uten tvil. Hadde selvsagt sørget for gave til konfirmanten, men hadde uten tvil valgt tre dager i Spania foran en konfirmasjon.

Min fetter valgte 30-års dag på fjellet foran min konfirmasjon. Jeg skjønte han godt for de fleste er det bare en kjedelig middag med påfølgende kaker 

Anonymkode: a0b0b...7e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville nok ha vært litt egoistisk her og valgt utdrikningslag... Men ville ha tatt en prat med konfirmanten i forkant,og gitt en fin gave. 

Anonymkode: 75ba1...9ac

Man lærer bort at det er greit å ombestemme seg etter at man har takket ja. Man ble invitert til noe man syntes var mer interressant, og så takker man nei til de man først sa ja til. Ikke greit mener jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utdrikningslaget, uten tvil. Hadde selvsagt sørget for gave til konfirmanten, men hadde uten tvil valgt tre dager i Spania foran en konfirmasjon.

Min fetter valgte 30-års dag på fjellet foran min konfirmasjon. Jeg skjønte han godt for de fleste er det bare en kjedelig middag med påfølgende kaker 

Synd man mener det, at det er kjedelig. Når det er en stor dag for ungdommen

Anonymkode: 7d75d...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymphadora skrev (1 time siden):

For så vidt en liten tanke ts. Utdrikningslaget i Spania skal være 3 dager? Er det eventuelt mulig for deg å komme etter de andre/dra hjem før de andre, slik at du kan få med deg begge deler? 

Det høres jo ut som en god ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synd man mener det, at det er kjedelig. Når det er en stor dag for ungdommen

Men det er jo nettopp det. En dritkjedelig dag stivpyntet som folk flest ville brukt på avslapping eller noe som faktisk er gøy. Fleste konfirmantene er ute etter gaver og penger 🤷🏻‍♀️ han får jo fremdeles det, bare en mindre å tørrprate med på selve dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig familiekjær, men hadde likevel valgt utdrikningslaget. Hadde kanskje ordnet noe ordentlig stas til konfirmanten, men alt i alt gjør jeg ikke så mye utav meg at konfirmanten hadde savnet meg nevneverdig. Ser noe nevner at det ble husket at de var der selv om det ikke var tilfelle, det opplevde også vi. Min svigerinne måtte utebli fra min datters konfirmasjon pga sykdom men ungdommen husker selv at tanten var der. 

Anonymkode: aa5fc...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

graaspurv skrev (11 timer siden):

Jeg er invitert på utdrikningslaget til ei nær venninne som skal holdes over tre dager i Spania. Jeg kjenner alle som skal være med godt (type 5-8 stk), det er folk jeg møter omtrent ukentlig. Dessverre kolliderer dette med konfirmasjonen til fetteren min, som jeg ble invitert til nærmere et år i forkant. 

Jeg hadde prioritert konfirmasjon over det meste, inkludert konserter og større fødselsdager (type 30-årslag), men jeg synes det er fryktelig vanskelig å velge nå. Jeg er veldig glad i familien min, og faren til konfirmanten har vært flink til å stille opp for meg. Han har forøvrig hatt det ganske tøft de siste årene av ulike grunner. Samtidig er jeg også glad i venninna mi og resten av vennegjengen. Jeg hadde en periode i livet hvor jeg slet med deprisjon og ensomhet, og det er mye takket være denne vennegjengen at jeg nå har det stort sett bra. Dette er det første utdrikningslaget er jeg har blitt invitert til. Hvis jeg kun tenker på meg selv har jeg absolutt mest lyst til å dra på utdrikningslaget ... Hva ville du valgt? 

Hvis du var min søster eller tante hadde jeg sagt REIS! ❤️ . Det er mange gjester i en konfirmasjon , å man merker ikke så godt at noen ikke kommer . Finn på noe hyggelig med konfirmant / fam i forkant eller etterkant 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikningslag er det ikke bare fyll å fanteri. Spania eller ikke. Hva sier det egentlig om deg. Å hva viser du egentlig de unge i dag om hva som bør prioriteres. Vær voksen å ta del i konfirmasjonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:God tuuuuur :vinke: 

Ville definitivt reist til Spania. Men likevel gjort noe minnerikt i forkant :nikke:

Hva med å reise til nærmeste by og ta en natt på hotell med konfirmanten :)

En god middag og litt shopping. Kall det konfirmasjonsleir :fnise: 

Dèt kommer til å huskes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Men det er jo nettopp det. En dritkjedelig dag stivpyntet som folk flest ville brukt på avslapping eller noe som faktisk er gøy. Fleste konfirmantene er ute etter gaver og penger 🤷🏻‍♀️ han får jo fremdeles det, bare en mindre å tørrprate med på selve dagen. 

Skjønner at vi har hatt ulike opplevelser i de konfirmasjonene du og jeg har vært i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (44 minutter siden):

Hvis du var min søster eller tante hadde jeg sagt REIS! ❤️ . Det er mange gjester i en konfirmasjon , å man merker ikke så godt at noen ikke kommer . Finn på noe hyggelig med konfirmant / fam i forkant eller etterkant 😘

Hvis ikke det er mange som har samme holdningen. Man må satse på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tradegy skrev (23 minutter siden):

:vinke:God tuuuuur :vinke: 

Ville definitivt reist til Spania. Men likevel gjort noe minnerikt i forkant :nikke:

Hva med å reise til nærmeste by og ta en natt på hotell med konfirmanten :)

En god middag og litt shopping. Kall det konfirmasjonsleir :fnise: 

Dèt kommer til å huskes. 

Med en fetter på 15 år, 17 år yngre enn ts? Skal de dele hotellrom? Og ts betale for shopping?

Anonymkode: 04ff9...6a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hanfranord skrev (40 minutter siden):

Utdrikningslag er det ikke bare fyll å fanteri. Spania eller ikke. Hva sier det egentlig om deg. Å hva viser du egentlig de unge i dag om hva som bør prioriteres. Vær voksen å ta del i konfirmasjonen. 

Utdrikningslag trenger ikke bare være fyll og fanteri, ordet utdrikningslag har en negativ betydning, men trenger ikke være det.

Anonymkode: 04ff9...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (18 timer siden):

Fetteren din kommer ikke til å legge merke til at du ikke er der. Venninna di kommer til å legge merke til at du ikke er i utdrikningslaget.

Det kan du jo ikke påstå , er de få gjester vil selvsagt det legges merke til

Anonymkode: 636af...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde lett dratt i utdrikningslag.

Ingen husker hvem som var gjester i konfirmasjonen sin når de blir voksne, uansett.

Anonymkode: 3af66...7b6

Det gjør man vel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ettersom det kun kommer 10-15 stk ville jeg valgt konfirmasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mulig det er sånn for deg altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier dette som mor til en av årets konfirmanter, full forståelse for å dra i utdrikningslaglaget med venninnene dine. I det store betyr det nok mer for venninna di at du er med dit enn for fetteren din at du er i konfirmasjonen. ❤️

Anonymkode: b58ba...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...