Gå til innhold

Konfirmasjon kolliderer med utdrikningslag

graaspurv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde valgt konfirmasjon fremfor utdrikningslag any day.

Hadde det vært snakk om bryllupet - så ja. Men utdrikningslaget, nei det hadde jeg ikke prioritert.

Anonymkode: e11ba...b73

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vennskap. 

Anonymkode: 04ff9...6a3

Familie betyr mye mer når forholdet er så nært og godt som TS beskriver

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grøss… konfirmasjon, du blir fint nødt å velge den, det er dørgende kjedlig, men du er nødt å velge den.

Anonymkode: bddef...1f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Millimani skrev (2 minutter siden):

Familie betyr mye mer når forholdet er så nært og godt som TS beskriver

For meg virker det som om det er vennskapet. Og det er det ts har lyst til, så må bety utrolig mye. 

Anonymkode: b4602...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og Ps. Selvsagt drar man alltid dit man er invitert først, det har jeg lært mine barn også, men noen ganger er det unntak - som dette. 

Anonymkode: 0bac1...bb6

Jeg forstår budskapet ditt, men jeg må flire litt av at du først starter setningen med at man må, og avslutter med at man ikke alltid må 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen naturlov som sier man er forpliktet til det man først har sagt ja til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men FYLLA betyr masse! Ikke sant?

Anonymkode: 3ce04...529

Det betyr alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte godt å se at folk er uenige her. Da er det ikke en enkel åpenbar løsning jeg overser. 

Siden noen lurer på hvor stor familien min er - jeg tipper det er invitert rundt 15 stk til konfirmasjonen. Jeg har vært i 10-12 konfirmasjoner til andre søskenbarn, ste-søskenbarn, søsken og venner). Jeg har et godt forhold til hele familien min, men pga den store alderforskjellen (17+ år) og en viss geografisk avstand vil jeg ikke si at jeg har et nærmere forhold til denne fetteren enn andre familiemedlemmer. Det vil bli lagt merke til om jeg ikke er der, litt usikker på hvor mye fetteren min selv bryr seg. Kan jo prøve å finne ut av det. Naturligvis ønsker jeg å beholde det gode forholdet til familien, og det er som noen påpekte kanskje et mer varig forhold enn vennskap (selv om jeg håper at jeg har med meg vennene mine videre i livet også). 

Jeg bryr meg ikke om at turen går til Spania, har vært der en rekke ganger før og kan lett dra dit igjen om det frister. Hadde vært samme dilemma om turen gikk til indre Trøndelag. Det som betyr noe er at at det er en spesiell feiring med gode venner. Det blir neppe en stor fyllefest, vi drikker ikke så mye i denne gjengen, men det er planlagt diverse aktiviteter. Det er som sagt første utdrikningslaget jeg har blitt invitert til, og jeg gjetter på at jeg kanskje får 3-4 slike invitasjoner fra andre i løpet av livet hvis jeg er heldig. 

Endret av graaspurv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onkelen til min konfirmant prioriterte russetreff foran konfirmanten. Ingen sure miner, verken fra oss foreldre eller konfirmanten. Jeg var på håndballcup i sted et for kusines konfirmasjon da jeg var 13 år. Ingen som brydde seg om det.

Jeg hadde hatt full forståelse dersom du valgte venninnene, uavhengig av om dere skulle til Spania eller indre trøndelag.

Hvis du er veldig usikker så kan du jo lufte problemstillingen med foreldrene til gutten før du bestemmer deg. Kanskje de oppfordrer deg til å dra. Uansett så er det veldig spesielt dersom det skal skape splid i familien om du drar. 

Anonymkode: 6c8d0...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer ikke flere konfirmasjoner for fetteren din. Men det er mer sannsynlig at venninnen din skal gifte seg igjen senere og det kommer et annet utdrikningslag til for henne. 

(Ny mann nytt bryllup) 

Anonymkode: 6a3aa...e5a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (31 minutter siden):

Jeg forstår budskapet ditt, men jeg må flire litt av at du først starter setningen med at man må, og avslutter med at man ikke alltid må 😄 

Hehe, ja det ble et misvisende svar🫢🤣Det var det jeg mente med unntak, at det finnes noen "ulne situasjoner" som det er greit å kanskje få forståelse for.

Men jeg vet jo kanskje egentlig ikke hva jeg selv hadde gjort, når alt kommer til alt. Det er jo lett å si her bak tastaturet hva som er rett, men jeg sitter ikke med den relasjonen som TS har, så vanskelig. Mammaen til konfirmanten er jo tanta, så hvis de har et nært forhold ville jeg forklart situasjonen og sagt at det er vanskelig å velge. Da ser man fort på denne tanta hva som er rett å gjøre. Kan det være en mulighet...? 

Anonymkode: 0bac1...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konfirmasjon betyr ikke en dritt! God tur til Spania, kos deg!

Anonymkode: 04ff9...6a3

Jo, for konfirmanten betyr denbe dagen mye

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde valgt utdrikningslag uten dårlig samvittighet. Konfirmanten er nok fornøyd så lenge han får penger/gave 😬 

Anonymkode: d8c2b...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (Akkurat nå):

*denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
graaspurv skrev (24 minutter siden):

På en måte godt å se at folk er uenige her. Da er det ikke en enkel åpenbar løsning jeg overser. 

Siden noen lurer på hvor stor familien min er - jeg tipper det er invitert rundt 15 stk til konfirmasjonen. Jeg har vært i 10-12 konfirmasjoner til andre søskenbarn, ste-søskenbarn, søsken og venner). Jeg har et godt forhold til hele familien min, men pga den store alderforskjellen (17+ år) og en viss geografisk avstand vil jeg ikke si at jeg har et nærmere forhold til denne fetteren enn andre familiemedlemmer. Det vil bli lagt merke til om jeg ikke er der, litt usikker på hvor mye fetteren min selv bryr seg. Kan jo prøve å finne ut av det. Naturligvis ønsker jeg å beholde det gode forholdet til familien, og det er som noen påpekte kanskje et mer varig forhold enn vennskap (selv om jeg håper at jeg har med meg vennene mine videre i livet også). 

Jeg bryr meg ikke om at turen går til Spania, har vært der en rekke ganger før og kan lett dra dit igjen om det frister. Hadde vært samme dilemma om turen gikk til indre Trøndelag. Det som betyr noe er at at det er en spesiell feiring med gode venner. Det blir neppe en stor fyllefest, vi drikker ikke så mye i denne gjengen, men det er planlagt diverse aktiviteter. Det er som sagt første utdrikningslaget jeg har blitt invitert til, og jeg gjetter på at jeg kanskje får 3-4 slike invitasjoner fra andre i løpet av livet hvis jeg er heldig. 

Hvor mange har et tett og nært forhold til fetteren sin, som er nesten 20 år yngre? Og at det er tettere enn en vennegjeng du har opplevd mye med? Hadde valgt venner over en fetter. Konfirmasjon betyr mest gaver for konfirmasjonen. Betyr ofte mer for en brud at du stiller som en venn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Ella-2 skrev (1 minutt siden):

For meg var konfirmasjon bare en dag jeg måtte igjennom, var glad når de var over. Kjenner heller ingen som tenker at konfirmasjonen var så stor. Min nevø konfirmerte seg for 3 år siden brydde seg lite, min niese konfirmeres neste år, men hun vil egentlig ikke. Så ingen fasit at konfirmasjon betyr mye, mulig hvis de har noe religiøse bånd til det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konfirmanter bryr seg kun om gaver. Klin til med en flott gave og reis på fest og moro med venninnene. Det kommer til å bli mimret og ledd på hvert et treff de nærmeste årene, men konfirmasjonen blir det aldri snakk om hvis alt gikk etter planen.

Anonymkode: 2a7c2...5ce

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, altså, jeg hadde ikke blitt skuffet om ikke en av søskenbarna til barna mine kom i konfirmasjonen. Hadde forstått fullt ut at dette ikke var lett, og hadde sagt at hun skulle velge turen foran et selskap som varer 3-4 timer! Hadde det vært min mor som vurderte dette, hadde saken stilt seg annerledes. 

Anonymkode: ba771...6dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror konfirmanten tar det helt pent om du prioriterer utdrikningslag i Spania, hvert fall hvis du gir en litt bedre gave 😅. Det har ikke vært vanlig i min familie å ha fettere og kusiner i konfirmasjon, men kan ikke se for meg at jeg hadde tenkt så mye om en av de uteble om de var invitert. 

Du kan ta en prat med fetteren din og høre med han hva han synes. Er vel hans mening som er viktig siden det har han som skal feires, ikke hans foreldre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...