Gå til innhold

Brudd: Hvor høy bør terskelen være for å bytte skole for et barn som begynner i 2. klasse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Barnet vil ha det bra om mor er lykkelig.

Anonymkode: f1cbb...68a

Dette er en stor løgn foreldre forteller seg for å rettferdiggjøre egne valg.

Anonymkode: 9dca6...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mine foreldre skilte seg når jeg gikk i 4.klasse, og min søster gikk i 1.klasse! 

Jeg har nok slitt mer i ettertid da jeg hadde mange gode venner der vi var og synes det var vanskelig med å komme inn i gjengene (som var veldig tette og kjent hverandre siden bhg) da jeg flyttet til det nye stedet. Min søster var ikke like knyttet og fant seg mer til rette, vil tro at det var fordi hun var yngre også.

Så om du skal flytte så vil jeg absolutt anbefale å gjøre det nå. 
Når det er sagt så det jo veldig individuelt selvfølgelig, så er jo i utgangspunktet ingen fasit her. 

Anonymkode: 67d06...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet og byttet skole uten betenkeligheter.

Jeg byttet skole flere ganger som barn og mine barn har også byttet skole. Det har stort sett bare vært spennende. 

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 9.03):

Jeg og pappaen flytter fra hverandre ila sommeren. Bor nå i et dyrt området hvor jeg ikke vil ha råd til mer enn en 2-roms på maks 40 kvm. Flytter jeg til et annet området, kan jeg få mye mer for pengene (større plass og kanskje til og med to soverom).

Men hvor høy bør terskelen være for å bytte skole på barnet? Ville dere unngått å bytte skole for alt det er verdt?

Pappaen vil også måtte flytte, da ingen av oss har råd til å sitte med leiligheten her. Men han har bil og er mer fleksibel.

Anonymkode: bef8b...8d3

Et barn kan kjøres til skolen, i alle fall over en periode. 

Vi byttet skole første desember grunnet en skole som ikke klarte å tilpasse seg ett av barnas spesielle situasjon. Det gikk helt fint. Men det er en søskenflokk som er godt sammensveiset. 

Anonymkode: f6dba...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går nesten alltid bra å bytte klasse på så små barn. Jeg bor i et område med høy mobilitet og det går seg alltid til. I løpet av 15 år på skole har jeg bare sett et tilfelle der et barn byttet tilbake til gammel skole. Og da var barnet meeeeeeget spesielt. 

Anonymkode: 4a4af...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som det er best å flytte, særlig når begge ønsker det. Barn tilpasser seg fort nye omgivelser. I klassen til barna mine er det stadig utskifting. Noen slutter, andre begynner. Har inntrykk av at det går bra

Anonymkode: 93d34...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg prøver å tenke hva som er best langsiktig, men synes det er vanskelig å vite hva som er «riktig». Ingen av oss har egentlig økonomi til å bo her vi bor nå alene (da blir det isåfall en bitteliten 2-roms), men vil jo heller ikke gjøre overgangen mye vanskeligere for barnet.

Ts

Anonymkode: bef8b...8d3

Det kommer til å gå fint. Det blir nok bedre for alle på sikt. Ikke særlig trivelig å bo i en 2-roms gjennom hele oppveksten heller. Barnet skal gå på skole og bo hjemme i mange år til og finner garantert nye venner. Kanskje blir det enda bedre på den nye skolen? Jeg ville bare hoppet uti det 

Anonymkode: 93d34...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...