AnonymBruker Skrevet 22. januar #21 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ikke ofra eget soverom for at barnet skulle slippe å bytte skole. Det går sin regel bra å bytte skole, barnet får nye venner. Anonymkode: 2eed4...2cb Det er langt ifra sikkert. Har jobbet lenge nok i skole til å ha sett mange totalt mislykkede flyttinger. Hadde lett ofret det soverommet. Anonymkode: 17848...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #22 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 10.21): Vet du at du og far ville flyttet til samme skolekrets? Og være enige om å bli boende der? Jeg ville nok oppleve det som litt risikabelt å ta en slik beslutning såpass raskt. Mye endrer seg etter en skilsmisse. Plutselig har far truffet en ny, og flytter igjen. Man tenker/sier at det ikke blir tilfelle, men det snur raskt. I tillegg blir deg jo mye nytt for barnet på en gang. Jeg ville tenkt at det var bra for barnet og ha noe stabilt igjen når dere flytter fra hverandre, i form av lærere og venner. Anonymkode: 4ac15...a8c Om far er klar til å slå seg til ro en plass eller ikke, vet jeg ikke. Om han får seg ny dame og vil flytte om 1 år, blir det opptil han hva han velger å gjøre. Ønsker han å bo nært barnet, blir det hans oppgave å få det til. Barnet kan ikke holde på å flytte «etter» han. Barnets stabilitet tenker jeg blir det aller viktigste, og er det ikke realistisk å ha råd til å bo her hvertfall de neste 6-9 årene, flytter jeg heller nå enn når barnet er eldre og mer etablert. Ts Anonymkode: bef8b...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. januar #23 Del Skrevet 23. januar Her hadde jeg byttet skole og hatt begge foreldre i samme skolekrets. Man er ikke tungt etablert i den alderen, og mange bytter venner etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. januar #24 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er langt ifra sikkert. Har jobbet lenge nok i skole til å ha sett mange totalt mislykkede flyttinger. Hadde lett ofret det soverommet. Anonymkode: 17848...a33 Ja, da flytter man tilbake. Kjenner folk som gjorde det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #25 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 14.48): Med kun ett barn så blir det litt flipperspill og jeg vil si at din trivsel er viktigere enn barnets for du vil påvirke henne mye. Bytte skole går nok lettere dess yngre barnet er. Barnets personlighet vil være avgjørende, er barnet ekstrovert og åpen og får lett kontakt hadde jeg valgt det som er viktigst for deg, er barnet engstelig, søker trygghet og har fått noen gode venner hadde jeg nok godtatt mindre leilighet. Så kommer det litt an på om hvor det antas at boligprisene stiger mest så du får bedre verdi på boligen Anonymkode: 640a0...423 Så egoistisk å si at din trivsel er viktigere enn barnets. Anonymkode: eebb8...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 23. januar #26 Del Skrevet 23. januar Hadde glatt byttet, men da vært bestemt på å bo der ut skoletiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #27 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så egoistisk å si at din trivsel er viktigere enn barnets. Anonymkode: eebb8...0f6 For meg er barnets trivsel viktigere enn min egen. Men om vi skal flytte eller bli boende her, handler lite om min trivsel. Det handler mer om økonomi, og hvor realistisk det vil være at vi begge trives i en liten leilighet på under 40 kvm med ett soverom mange år. Barnet blir jo større også. Det vil bli trangt, og vi blir veldig boende «oppå» hverandre. Ts Anonymkode: bef8b...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #28 Del Skrevet 23. januar Jeg er lærer i 1-4 klasse, og vennskapene er veldig fleksible/skifter ofte spesielt de første to årene. Mest sannsynlig går det helt fint å bytte skole nå. Langt verre sommeren til 5. klasse f.eks. Anonymkode: e060b...21d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #29 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er lærer i 1-4 klasse, og vennskapene er veldig fleksible/skifter ofte spesielt de første to årene. Mest sannsynlig går det helt fint å bytte skole nå. Langt verre sommeren til 5. klasse f.eks. Anonymkode: e060b...21d Men det kommer helt an på barnet/ klassen de kommer inn i. Anonymkode: 17848...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #30 Del Skrevet 23. januar Ville sett an barnet, er barnet veldig sårbart, vanskelig for å få venner osv eller er det ett utadvendt barn som lett får seg nye lekekamerater. Hva vil barnet selv? Det beste vil jo kanskje være å bytte slik at klassekameratene bor i nærheten. Anonymkode: c775f...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #31 Del Skrevet 23. januar Når hele livet går til helvette så er det godt å ha skolen som stabil faktor. Vi var enige om at skolen og de rundt måtte bestå. At far ikke hadde råd til å bo her ble hans problem, ikke ungens. Far fikk dekket buss/taxi i hans uker. Anonymkode: 6ea85...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #32 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er lærer i 1-4 klasse, og vennskapene er veldig fleksible/skifter ofte spesielt de første to årene. Mest sannsynlig går det helt fint å bytte skole nå. Langt verre sommeren til 5. klasse f.eks. Anonymkode: e060b...21d Som lærer bør du vite at skolen er mer enn vennskap. Skolens ansatte, bygget, uteplassen og rutiner er også faktorer barnet knytter seg til. Anonymkode: 6ea85...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #33 Del Skrevet 23. januar Hadde pratet med far om å kjøpe et sted dere begge vil trives og nært nok så barnet kan gå i mellom hjemmene når det blir eldre. Å flytte vil gå helt fint. Viktigste er at barnet har lykkelige foreldre og en forutsigbar, stabil og trygg hjemmesituasjon. Anonymkode: f1cbb...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #34 Del Skrevet 24. januar Jeg prøver å tenke hva som er best langsiktig, men synes det er vanskelig å vite hva som er «riktig». Ingen av oss har egentlig økonomi til å bo her vi bor nå alene (da blir det isåfall en bitteliten 2-roms), men vil jo heller ikke gjøre overgangen mye vanskeligere for barnet. Ts Anonymkode: bef8b...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #35 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg prøver å tenke hva som er best langsiktig, men synes det er vanskelig å vite hva som er «riktig». Ingen av oss har egentlig økonomi til å bo her vi bor nå alene (da blir det isåfall en bitteliten 2-roms), men vil jo heller ikke gjøre overgangen mye vanskeligere for barnet. Ts Anonymkode: bef8b...8d3 Som nevnt over. Barnet vil tilpasse seg fint. Et flytt i løpet av barneskolen skjer ofte når livssituasjoner endrer seg. Mye bedre så tidlig enn etter barneskolen. Anonymkode: f1cbb...68a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #36 Del Skrevet 24. januar Hvis det er samlivsbrudd kan skolen være noe stabilt og trygt. Jeg ville kjøpt en liten leilighet, mye kan endre seg over tid også. Finn en leilighet med god planløsning og du kan kanskje lage en alkove i stua eller dele opp stuen så det fungerer. Anonymkode: 9dca6...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #37 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er samlivsbrudd kan skolen være noe stabilt og trygt. Jeg ville kjøpt en liten leilighet, mye kan endre seg over tid også. Finn en leilighet med god planløsning og du kan kanskje lage en alkove i stua eller dele opp stuen så det fungerer. Anonymkode: 9dca6...9f8 Støttes. Mitt barn hadde ikke taklet verken samlivsbrudd eller skolebytte hver for seg, og ihvertfall ikke begge deler samtidig. Det hadde vært fullstendig ødeleggende. Anonymkode: 38809...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. januar #38 Del Skrevet 24. januar Barnet vil få nye venner. Det er bedre å flytte nå enn å bo trangt i fem år, før man gir opp og flytter senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #39 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det er samlivsbrudd kan skolen være noe stabilt og trygt. Jeg ville kjøpt en liten leilighet, mye kan endre seg over tid også. Finn en leilighet med god planløsning og du kan kanskje lage en alkove i stua eller dele opp stuen så det fungerer. Anonymkode: 9dca6...9f8 Barnet vil ha det bra om mor er lykkelig. Og klarer mor og far å samarbeide fint, bo nært hverandre og tilby barnet stabilitet, forutsigbarhet og trygghet så vil barnet fint klare å tilpasse seg ny skole. Anonymkode: f1cbb...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #40 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnet vil ha det bra om mor er lykkelig. Og klarer mor og far å samarbeide fint, bo nært hverandre og tilby barnet stabilitet, forutsigbarhet og trygghet så vil barnet fint klare å tilpasse seg ny skole. Anonymkode: f1cbb...68a Det kommer HELT an på barnet. Mitt barn brukte første halvår i 1. klasse på å bli trygg, det hadde vært grusomt for han å begynne på nytt i 2. klasse. Anonymkode: 38809...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå