Gjest Cruella Skrevet 18. november 2002 #1 Del Skrevet 18. november 2002 Sønnen min fyller 8 år snart, så snart skal vi invitere til årets hurra meg rundt- fest. Har noen noe forslag til leker/aktiviteter (som ikke er for fysiske) for denne aldersgruppen? Det kommer ca 10 gutter på festen. Er litt lei av "sette hale på grisen" etc. Takknemlig for forslag! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 18. november 2002 #2 Del Skrevet 18. november 2002 * slå på ringen * ta den ring og la den vandre *perspelemann *stol leken kansje de alle var for fysiske ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 18. november 2002 #3 Del Skrevet 18. november 2002 Kanskje ikke en aktivitet, men et tips for å "starte" bursdagen er å vente med å åpne gavene til alle er kommet, så leker vi "Flasketuten peker på" - bursdagsbarnet snurrer først, og så går det slag i slag til alle pakkene er åpnet. Ellers pleide jeg alltid å lage "adjektiv-historie". Jeg skrev en historie klar på forhånd - og lot barna si adjektiver etter tur - og i bursdag var det lov å si "fisete", "rompete" og "prompete". Det ble som regel mye latter ut av dette, og historien måtte alltid leses flere ganger... Kommer ikke på noe annet akkurat nå, jo, jeg pleide å lese en eller annen spennende historie høyt istedet for å vise video-film... Håper dette gir noen ideer. Kos dere med bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. november 2002 #4 Del Skrevet 18. november 2002 Har dere bordtennisbord? Nevøen min ble nettopp 8 år. Vi brukte et bordtennisbord og dekte det med papir og dekte på bordet. Der spiste de. Etterpå ble det tatt av bordet og papiret revet av, og det ble vill jubel da de så hva som var under. Ellers aktiviserer de seg vel endel selv kanskje? Hvis det er mulig å være ute går det jo an å leke politi&røver f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2002 #5 Del Skrevet 18. november 2002 hei, nå som det er sne ute - ihvertfall her - så ville jeg invitert til akefest jeg. og grilla pølser ute trenger ikke å aktivisere gutta i det hele tatt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 18. november 2002 #6 Del Skrevet 18. november 2002 Skattejakt er bestandig populært...at du kjøper en pose med litt godt i (f.eks sjokolade,drops,kjærlighet på pinne,clementin osv) til hver av guttene skriver navn på posene og at guttene må lete etter skatten...Lag gjerne ett kart det er ekstra gøy. koldbruna 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 18. november 2002 #7 Del Skrevet 18. november 2002 Spørrekonkurranse? En venninne av meg hadde en artig lek i en bursdag en gang, tror vi var litt større enn 8 år da, så det kan hende det blir litt for avansert...? Uansett så går det ut på at to stykker sitter med ryggen til hverandre, og har et visst antall lego-/duploklosser hver. Den ene bygger en figur, og skal så forklare den andre hvordan figuren ser ut, slik at h*n kan bygge en som er maken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth, uinnlogget Skrevet 18. november 2002 #8 Del Skrevet 18. november 2002 Takk for kjempefine idéer. Falt litt for den med legoklossene. Det blir nok bursdag, at det blir litt "fysisk" må en vel bare regne med. Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå