AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:43 #241 Del Skrevet mandag kl 13:43 Molly85 skrev (2 timer siden): Endelig fikk folk noe å «ta» Tesla-eiere på🤣Det har vært en stereotyp at de som eier Tesla er rike folk som kjøper seg god samvittighet. Vel, her jeg bor kjører annenhver person en Tesla. Det er folk som er rike, det er folk på trygd og det er lærere, sykepleiere, leger, håndtverkere og alt mulig. I natt fikk Musk Ye’s X-konto fjernet, etter nazistiske utsagn. Jeg liker ikke Tesla-eiere, fordi de enten kjører helt idiot i trafikken, eller ligger ved siden av trailere på motorveien, uten å kjøre forbi. Tesla er da ingen rikmannsbil? Koster ikke mer enn ordinære biler. Nesten alle mine biler hadde høyere nybilpris enn en ny Tesla. Personlig kjøper jeg brukt, da jeg ikke gidder tape 300.000,- på å vri om nøkkelen. De pengene bruker jeg heller på god mat, vin og reiser. Men kjenner ingen som ser på Tesla som et dyrt merke. Men kjenner mange som ser på Tesla-eiere som snyltere. Kjenner også Tesla-eiere. Felles for dem alle var at Teslaen gav dem en bil med ytelser de aldri hadde råd til før de fikk Tesla. De byttet ikke ut en bil med 5 liters V8. De byttet inn ordinære Volvoer og VW med 2 liters diesel. Mine venner og naboer med S-klasse kjører fortsatt S-klasse. Noe jeg også gjør. Anonymkode: e6dd6...97f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:49 #242 Del Skrevet mandag kl 13:49 Elon Musk støtter Trump. Trump er så Isrealsvennlig som det går an å bli. I Israel bor det veldig mange jøder. Og så blir Musk kalt nazist? Det skurrer litt... Anonymkode: cea9b...483 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet mandag kl 14:02 #243 Del Skrevet mandag kl 14:02 Molly85 skrev (16 minutter siden): Du er FOR forutsigbar. Det kan være. Jeg har ingenting imot noen av tiltakene til Trump blant annet å kutte støtte til UNRWA. The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East Jeg er ikke helt uenig i den avgjørelsen, men nok en gang enten bommer du eller rører dette sammen med, alternativt prøver å bortforklare at Trump har trukket USA ut av UNHRC. Det er jo noe helt annet og hva jeg kritiserte Trump for. The United Nations Human Rights Council is a United Nations body whose mission is to promote and protect human rights around the world Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet mandag kl 14:35 #244 Del Skrevet mandag kl 14:35 A new man skrev (30 minutter siden): Det kan være. Jeg har ingenting imot noen av tiltakene til Trump blant annet å kutte støtte til UNRWA. The United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East Jeg er ikke helt uenig i den avgjørelsen, men nok en gang enten bommer du eller rører dette sammen med, alternativt prøver å bortforklare at Trump har trukket USA ut av UNHRC. Det er jo noe helt annet og hva jeg kritiserte Trump for. The United Nations Human Rights Council is a United Nations body whose mission is to promote and protect human rights around the world Nei.?! Jeg sa at det er hans strategi trekke seg ut, men at han VIL returnere så snart de slutter å gjøre ting han synes er tull. Det være seg fra NATO eller andre organisasjoner. I noen tilfeller truer han, i andre gjennomfører han, men i samtlige vil han komme tilbake når endringer er gjennomført. Lettere å diskutere om man ikke henger seg opp i noe man kan påstå at motparten misforstår, for så å skifte fokus over på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet mandag kl 15:32 #245 Del Skrevet mandag kl 15:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker ikke Tesla-eiere, fordi de enten kjører helt idiot i trafikken, eller ligger ved siden av trailere på motorveien, uten å kjøre forbi. Anonymkode: e6dd6...97f Jeg vet at noen Teslaeiere er idioter i trafikken, derfor gjør jeg alltid mitt beste når jeg kjører. Ligger jeg i venstre fil så kjører jeg jo forbi. Å hindre andre i trafikken er hull i hodet 😐 Du glemte for øvrig å nevne Teslaeiere som ikke vet hva et blinklys er. (Men altså, hvis vi først skal disse bileiere, så er det mange med dyre biler som tror de er noe :3 Har vært borti mange Mercedes/Audi/BMW/+++ opp igjennom som ikke kan kjøre i trafikken). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:54 #246 Del Skrevet mandag kl 15:54 jabx skrev (4 timer siden): Det finnes da folk som kjøper alle slags bruktbiler. Hva er så spesielt med Tesla? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som kjøper brukt Tesla? Sikkert fordi den er så dårlig at den ikke tåler to eiere. Folk tør vel ikke kjøpe brukt Tesla. Kvaliteten matcher ikke prisen, for å si det sånn. Mange biler i samme prisklasse og billigere som er mye bedre og mer driftssikker enn Tesla. Anonymkode: 5bf95...388 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:01 #247 Del Skrevet mandag kl 16:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elon Musk støtter Trump. Trump er så Isrealsvennlig som det går an å bli. I Israel bor det veldig mange jøder. Og så blir Musk kalt nazist? Det skurrer litt... Anonymkode: cea9b...483 En trenger ikke å være enig med sin bestevenn i alt, vet du. Musk støtter jo Alternative für Deutschland, så en liten nazihilsen passet vel han bra. Anonymkode: fad3d...83d 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet mandag kl 16:18 #248 Del Skrevet mandag kl 16:18 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): En trenger ikke å være enig med sin bestevenn i alt, vet du. Musk støtter jo Alternative für Deutschland, så en liten nazihilsen passet vel han bra. Anonymkode: fad3d...83d Han har sagt at nynazister er enkle å manipulere… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet mandag kl 17:43 #249 Del Skrevet mandag kl 17:43 AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.36): Anonymkode: 9c02a...087 Omtrent det som kan krype og gå av demokrater har gjort akkurat den samme "nazihilsen" uten at så mye som et pip ble nevnt i media. Dere kan google det. Media klipte også bort "my heart goes out to you" uttalelsen som kom idet han kastet hjertet ut til fanskaren. Kontekst er no jævla herk! Jeg forstår at folk kan se det klippet isolert sett og tenke at Musk må være nazist. Men se på historikken hans da. Han har bidratt med mye for jødene etter 7.oktober. Det finnes ingen handlinger eller tidligere uttalelser som peker i retning antisemitisme. Tvert imot. Nylig utestengte han Kanye for antisemitisme. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:09 #250 Del Skrevet mandag kl 19:09 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Leser du det du selv skriver? Du er jo spik spenna gæren🤣 Hva tror du de som produserer din bil står for? Asiatene, som er mer rasistiske enn noen? Musk er israelvenn, det siste han er er nazist. Å legitimere hærverk fordi man er uenig i EN hendelse med produsenten av bilen er helt bøtte bananas🤣 Anonymkode: fa6b6...f36 Jeg har da ikke legitimert hærverk! Jeg sier bare at det skjer. Det er en observasjon. Informasjon som folk kan bruke til noe nyttig, eller ignorere. Fritt valg. Anonymkode: 8e715...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet mandag kl 21:07 #251 Del Skrevet mandag kl 21:07 (endret) https://www.vg.no/rampelys/i/zAzazK/kanye-west-selger-t-skjorte-med-hakekors-paa-gikk-for-langt Tenk at noen faktisk har kjøpt seg en T-skjorte med det på O_o Endret tirsdag kl 06:13 av Peanut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet mandag kl 21:23 #252 Del Skrevet mandag kl 21:23 Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:36 #253 Del Skrevet mandag kl 21:36 Swasticar...🤮 Anonymkode: b7977...298 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:37 #254 Del Skrevet mandag kl 21:37 Hololo skrev (12 minutter siden): Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla. Det tviler jeg på. Det er ikke bare nazistøtte, men alt annet musk gjør med «doge». Alle med et snev av politisk interesse tar lang lang avstand fra trumpregimet - og musk. Anonymkode: 92c97...e4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:32 #255 Del Skrevet mandag kl 22:32 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det tviler jeg på. Det er ikke bare nazistøtte, men alt annet musk gjør med «doge». Alle med et snev av politisk interesse tar lang lang avstand fra trumpregimet - og musk. Anonymkode: 92c97...e4e Enig. Det er ikke nazihilsenen alene. Det er historikken i forkant med bølling og sensur og shadowblokking på X, hele ond milliardær/oligarkgreia i kombinasjon med nullskatt, lefling med ytre høyre, nazihilsen, trumpstøtte og det fullstendig bananas greiene DOGE driver på med. Dette blåser ikke over. Anonymkode: 8e715...f80 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet tirsdag kl 06:33 #256 Del Skrevet tirsdag kl 06:33 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Swasticar...🤮 Anonymkode: b7977...298 Kanye West har en t-skjorte med tegnet på. Jeg ser ikke noe tegn på Teslaen. Dessuten, Swastikaen er fortsatt et viktig symbol på hinduismen, og representerer evigheten, særlig Brahman's evige og alltid tilstedeværende styrke. Det er også et symbol på godhetens nåtid, i tillegg til å representere styrke og beskyttelse. Evighetsbudskapet i svastikaen er også mye brukt av buddhister. Noen av de eldste eksemplene på swastikaer i verden finnes i India. Nazistene så på seg selv som det reneste eksempelet på den gamle ariske rase, som tilsvarte talere av indoeuropeiske språk. Fordi disse språkene forstås å komme opprinnelig fra India, hadde kulturen i India en viss betydning for nazistene (selv om dagens indianere ikke gjorde det, siden de har for mørkt hud og andre "dårligere" trekk.) Symbolet vises ofte i religiøse tekster, så vel som terskler for bygninger. Swastikaen er i Jainismen et symbol på gjenfødelse og de fire vesener som man kan bli født inn i: himmelsk, menneske, dyr eller helvete. Tre prikker vises over swastikaen, som representerer rett kunnskap, rett tro og rett oppførsel. Det er disse begrepene som hjelper en sjel til slutt å unnslippe reinkarnasjonssyklus helt, som er målet med jainismen. Ikke bare vises svastikaen i hellige bøker og døråpninger, som hinduene, men den brukes ofte også i ritualer. Swastikaen vises i kunstverket til flere indianerstammer, og den har en rekke betydninger mellom stammene. I noen bruksområder ser det ut til å være et solhjul og knyttet til solkorset. Andre bruksområder har assosiasjon til torden og uvær. Noen kristne brukte det som en form for korset, det sentrale symbolet på frelse gjennom Jesus Kristus. Det kan til og med finnes i noen jødiske kilder, lenge før symbolet fikk antisemittisk betydning. Det er to former for swastikaer, som er speilbilder av hverandre. De er ofte definert av retningen den oppadgående armen vender mot: venstre eller høyre. En venstrevendt swastika er laget av overlappende Z-er, mens en høyrevendt swastika er laget av overlappende S-er. De fleste nazistiske swastikas er rettvendte. Utenom nynazister er de to mest synlige gruppene som bruker swastika offentlig, Theosofical Society (som adopterte et emblem inkludert swastika på slutten av 1800-tallet) og Raelianerne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet tirsdag kl 06:35 #257 Del Skrevet tirsdag kl 06:35 Må ikke glemme Musk sin forakt for arbeidere, er i mot fagforeninger og tariffavtaler. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet tirsdag kl 07:25 #258 Del Skrevet tirsdag kl 07:25 LiseTV skrev (49 minutter siden): Må ikke glemme Musk sin forakt for arbeidere, er i mot fagforeninger og tariffavtaler. Ja, for bilfabrikker i Kina er jo kjent for å ta så godt vare på arbeiderne sine….. Dette blir for dumt! Nå er det bare NM i å finne noe å ta Tesla-eiere på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:42 #259 Del Skrevet tirsdag kl 07:42 Thanos skrev (13 timer siden): Omtrent det som kan krype og gå av demokrater har gjort akkurat den samme "nazihilsen" uten at så mye som et pip ble nevnt i media. Dere kan google det. Media klipte også bort "my heart goes out to you" uttalelsen som kom idet han kastet hjertet ut til fanskaren. Kontekst er no jævla herk! Jeg forstår at folk kan se det klippet isolert sett og tenke at Musk må være nazist. Men se på historikken hans da. Han har bidratt med mye for jødene etter 7.oktober. Det finnes ingen handlinger eller tidligere uttalelser som peker i retning antisemitisme. Tvert imot. Nylig utestengte han Kanye for antisemitisme. Haha, dere er morsomme. Konteksten er selvsagt at om Harris, eller en annen moderat politiker gjør en slik hilsen, så skjønner vi at det ikke er ment som en nazi-hilsen. Når en fyr som Musk gjør det, så er konteksten at hans meninger er sammenfallende med høyreradikale meninger. Det er konteksten. Molly85 skrev (11 minutter siden): Ja, for bilfabrikker i Kina er jo kjent for å ta så godt vare på arbeiderne sine…. Der har du faktisk et poeng. Men i motsetning til brølapene Trump/Musk, så er kineserne listige, slue og de er ikke så dumme at de flagger alt de gjør. Men enig i at å kjøpe kinesisk bil ikke er noe bedre enn Tesla. Hololo skrev (10 timer siden): Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla. Forskjellen er at tullingen Musk kommer til å holde saken varm på egenhånd. De fleste som driver business forsøker å holde lav profil om de har en negativ sak. Folk ville sikkert glemt dette fort, hadde det ikke vært for at Musk kommer til å minne oss på det hver bidige dag i mange år fremover. Anonymkode: 3ff2d...74f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:49 #260 Del Skrevet tirsdag kl 07:49 Kommer aldri til å selge min Tesla, men kjøper gjerne en billig X hvis noen vil kvitte seg med en. Hatet mot Tesla sier mer om de som hater enn om bilen i seg selv. Hvis noen faktisk bryr seg så mye om hva jeg kjører, sier det mer om dem – og slike personer holder jeg meg uansett lett unna. Anonymkode: 91e79...0a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå