Gå til innhold

Nå MÅ vel Tesla salget falle ned mot null?

catman

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.45):

Det er absolutt ikke sant. 

Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år.

Det har jo også med at andre merker lager bra elbiler, og at Tesla har mistet noe av eksklusiviteten og kulheten når absolutt alle kjører det, inkludert han teite naboen din og drugdealeren.

Men det har definitivt også med Musk å gjøre. 

I Bought This Before We Knew Elon Was Crazy Bumper Sticker 3M Quality Vinyl  - Etsy

Anonymkode: 53f60...8ec

I 2024 solgte Tesla 20 ganger flere biler enn BMW. 
https://ofv.no/aktuelt/2025/nybilsalget-i-2024-9-av-10-nye-personbiler-var-elbiler

Anonymkode: 92341...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AllahBallah skrev (På 21.1.2025 den 16.04):

Det her er nettopp det som har irritert meg de siste fire årene i usa, og valgkampen der. Og det fortsetter selv etter Trump er blitt president. Jeg gleder meg over at Trump vant, og det kaoset som kommer til å bli der borte.

Jeg mener at demokratene, og venstresiden bare har seg selv å takke, og å skylde på etter dette tapet. Håper om noe at det vil være dyp lærdom.

For å klargjøre litt om meg selv først: Jeg tilhører venstresiden politisk, og har aldri stemt noe til høyre for AP. Har dog stemt Rødt og SV ved diverse kommunevalg. Jeg burde jo ikke stemme venstresiden da jeg eier egen bedrift, er gjeldsfri og har en del oppsparte midler, men jeg mener fellesskapet er viktigst, og å «ta vare på de mindre heldige».

Gjennom valgkampen har nesten alt som kommer fra demokratisk side, og venstre-orienterte medier, kun handlet om å fokusere på alt det dumme høyresiden gjør. Hvor håpløse de er. Hvor liten oppslutning Trump er. Hvor få som kommer til rallys. Alt det fjerne han sier.

Det blir som når en som driver bedrift driver egenreklame som kun handler om å snakke ned konkurrentene sine. Man tar dem ikke seriøst til slutt.

Og det fortsetter nå. Fult fokus på hvor håpløse og dumme republikanerne er. Om Musk sitt gledesutbrudd kan minne om en nazi-hilsen? Ja, så absolutt.

Om han mente det som en nazi-hilsen, og tenkte «nå skal jeg ta en hitler» når han gjorde det? Det er jeg, 100% sikker, på at ikke er tilfellet.

Dere snakker om å se hele klippet. Ja, se hele klippet! Så ser dere hvor fjern hele feiringen hans er. Ikke så rart, mtp at han er autist og kanskje også var dopet på noe rart. Og hvor klønete han også tidligere har opptrådt offentlig når han skal feire noe.

Jeg har null problem med å oppfatte denne gesten som «jeg hiver min kjærlighet ut til dere». Og ikke en nazi-hilsen.

Så når skal venstresiden slutte med all denne fake news? Prøve skape skandaler som ikke er der? Og faktisk fokusere på hva som er fakta? Jeg blir både sint og kvalm av det.

Mener venstresiden skal skamme seg, spesielt media, og bare kan ha det så godt.

Håper demokratene kommer sterkere tilbake allerede i mellomvalget.

Hvis ikke kan de, fortsatt, bare ha det så godt.

Jeg er veldig enig. Ja, om man er hysterisk for at Trump vant (som halve Norge) og er beredt til å tolke alt i verste mening, så kan man sikkert se en nazi-hilsen i det klønete kroppsspråket til Musk. 
Folk på TT går jo helt bananas fordi ei dame på innsettelsen var iført mørkegrønn kjole, da  er det et «frampek» på at det snart blir Handmaids tale borti der. 
Var som sagt litt på TT i går kveld,  og den merkelige håndgesten/dansen var ikke det eneste påfallende fra Musk i går. Så en annen video der han gjorde noe merkelig med hodet. En kommentator skrev at nå «kobler Elon seg på wifien» 😅

Hvis du vet litt om autisme, og om hvordan autister kan være når de blir overstimulert, så vi et godt eksempel på det i går. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Musk er ikke Trump, eller trumps jødiske svigersønn. Musk fjernet banningen av Nick Fuentes, en ekte nazist. 

Anonymkode: 6d105...9d4

Ytringsfriheten gjelder også for mennesker man er uenige med. Faktisk kan man hate enkelte personer og samtidig  forsvare deres rett til å ytre seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er mange sider ved Amerikansk politikk som jeg ikke forstår - og som jeg mistenker at Nordmenn flest ikke forstår.

Samrøre mellom høyrepopulisme, isolasjonisme, «sterk leder», den sterkes rett, konservativ moral, fritt marked, kristne fundamentalister som elsker jøder og Israel og Trump fordi de tror det skal innlede endetiden er noen eksempler.

Jeg nøler med å bruke ordet «fascist», men ser det ikke som utenkelig at en Amerikansk bevegelse kan ligne veldig mye på Mussolinis regime og samtidig være pro Israelsk.

Anonymkode: 3a2f6...f60

Man kan sammenligne Trump med Franco, men jeg tenker at Trump trenger ingen sammenligninger. Trump er Trump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
maverick22 skrev (5 timer siden):

hahah folk som tror på at musk er nazist er så hjernevasket, fortsett å les vg og Dagbladet folkens.

Kjøpte forøvrig ny tesla for 1 måned si, planlegger den nye versjonen også når den blir tilgjengelig i Norge! :D 

Jeg tror ikke de fleste tror han er nazist, men de fleste synes nok likevel det er dumt og upassende å hilse på nazi vis. Kos deg med Tesla. Bilen med mest rapporterte feil i 2024, 2023, 2022 osv. Komfortabel og stille, men ellers dyreste søppelet du har brukt penger på.

Anonymkode: 72cb4...b69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tror ikke de fleste tror han er nazist, men de fleste synes nok likevel det er dumt og upassende å hilse på nazi vis. Kos deg med Tesla. Bilen med mest rapporterte feil i 2024, 2023, 2022 osv. Komfortabel og stille, men ellers dyreste søppelet du har brukt penger på.

hahah jeg ler.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 18.14):

I 2024 solgte Tesla 20 ganger flere biler enn BMW. 
https://ofv.no/aktuelt/2025/nybilsalget-i-2024-9-av-10-nye-personbiler-var-elbiler

Anonymkode: 92341...3d4

Nei, de gjorde ikke det. Du må lese hva som står i artikkelen du deler. Dessuten gjelder dette kun i Norge.

BMW selger mange flere biler enn Tesla i verden.

car-sales-2024-first-quarter-figure-by-b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
maverick22 skrev (4 timer siden):

hahah jeg ler.

Er du 4 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla er harry og Musk er klein. 

Anonymkode: 5bf95...388

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trur andelen folk som lar politikk styre bilkjøp er forsvinnende liten.

Anonymkode: aa11b...9e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (På 21.1.2025 den 22.03):

Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. 

Kanskje ikke Musk er kvalifisert til noen som helst politiske posisjoner da, siden han har en ekstrem form for asperger og ikke skjønner sosiale koder i det hele tatt?

NB! Kjenner en del aspergere, og de er empatiske, hyggelige og relativt omgjengelig folk. Musk er på intet vis representativ. 

Anonymkode: f25c0...eb4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg trur andelen folk som lar politikk styre bilkjøp er forsvinnende liten.

Den største kostnaden ved bilhold er i mange tilfeller hva som er "sosialt akseptabelt".

Sagt på en annen måte, hva ønsker man å ha parkert på gårdsplassen og bli sett i. Bil er definitivt en av de største identitetsmarkørene.

Jeg er en voksen og mann. Om jeg plutselig dukket opp i Porsche 911 vill veldig mange tenke en voksen mann i panikkalder. Dukker jeg opp i en rød mercedes S-Klasse med hvitt interiør vil folke tenke sitt. Du vil aldri se en Sv`er eller Rødt medlem i Cadillac eller Chevrolet. 7 års garanti på KIA hjelper ikke om man bor i et BMW X5, Mercedes ML nabolag.

Lærere kjører mye fransk bil, SAAB var populært hos arkitekter,  eiendommeglere kjører ofte Audi.

Mange "liker" å fortelle at de ikke bryr seg, bil er bil lizzom, komme fra A til B er det viktigste. Dette er man hevet over , ikke viktig dem 🙂

Sammenhengen:  Trump - Musk - (Høyreekstrem, MAGA, Afd, Victor Orban, Giorgai Meloni)  - Tesla!!!?

Om det stemmer eller ikke er egentlig ikke viktig. Tesla navnet får en sur klang og en eim av ekstremhøyre. Og det VIL føre til at mange fremover dropper Tesla , om kun av frykt for å bli assosiert med Trump/Musk/MAGA.

Hvor mange Tesla eiere blir spøkt med på lunsjrommet i disse dager. Polen kart hanskerommet, trekker mot høyre, führersete, velkomstmelding i dashbordet er "velkommen fører", Heil Tesla (google it), Tesla eiere forteller om de blir vist fingeren i trafikken, Nye Tesla SS, Tesla 3 reich, 

Så ja, om dette brer om seg tror jeg flere vil vurdere å bruke 500.000 på annet. Da slipper de ihvertfall å forholde seg til dette.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (41 minutter siden):

Den største kostnaden ved bilhold er i mange tilfeller hva som er "sosialt akseptabelt".

Sagt på en annen måte, hva ønsker man å ha parkert på gårdsplassen og bli sett i. Bil er definitivt en av de største identitetsmarkørene.

Jeg er en voksen og mann. Om jeg plutselig dukket opp i Porsche 911 vill veldig mange tenke en voksen mann i panikkalder. Dukker jeg opp i en rød mercedes S-Klasse med hvitt interiør vil folke tenke sitt. Du vil aldri se en Sv`er eller Rødt medlem i Cadillac eller Chevrolet. 7 års garanti på KIA hjelper ikke om man bor i et BMW X5, Mercedes ML nabolag.

Lærere kjører mye fransk bil, SAAB var populært hos arkitekter,  eiendommeglere kjører ofte Audi.

Mange "liker" å fortelle at de ikke bryr seg, bil er bil lizzom, komme fra A til B er det viktigste. Dette er man hevet over , ikke viktig dem 🙂

Sammenhengen:  Trump - Musk - (Høyreekstrem, MAGA, Afd, Victor Orban, Giorgai Meloni)  - Tesla!!!?

Om det stemmer eller ikke er egentlig ikke viktig. Tesla navnet får en sur klang og en eim av ekstremhøyre. Og det VIL føre til at mange fremover dropper Tesla , om kun av frykt for å bli assosiert med Trump/Musk/MAGA.

Hvor mange Tesla eiere blir spøkt med på lunsjrommet i disse dager. Polen kart hanskerommet, trekker mot høyre, führersete, velkomstmelding i dashbordet er "velkommen fører", Heil Tesla (google it), Tesla eiere forteller om de blir vist fingeren i trafikken, Nye Tesla SS, Tesla 3 reich, 

Så ja, om dette brer om seg tror jeg flere vil vurdere å bruke 500.000 på annet. Da slipper de ihvertfall å forholde seg til dette.

Utmerket innlegg, la meg bare tilføye at i tillegg til disse sosiale føringene har jo dette reelle konsekvenser. Ikke bare vil Tesla fortsette å falle i et stigende nybilmarked, som allerede er tilfellet her på berget, men det vil påvirke bruktprisene. Denne kostnaden er helt reell.

Til slutt får du bare solgt bilen til...88 kr.

Kunne ikke dy meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hitler var jo tungt involvert i Volkswagen,  rart at noen kjøper de bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lur Venn skrev (53 minutter siden):

Ikke alle bryr seg om slikt.

Jeg hadde kjøpt en nord-koreansk bil om det var et godt kjøp. Driter da i hvor pengene havner, jeg skal bare ha det beste og billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er SÅ glad vi ikke kjøpte Tesla da vi kjøpte elbil for 2 år siden. Jeg hadde vært flau over å kjøte Tesla nå.

Anonymkode: 452ea...2f2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.45):

Det er absolutt ikke sant. 

Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år.

Det har jo også med at andre merker lager bra elbiler, og at Tesla har mistet noe av eksklusiviteten og kulheten når absolutt alle kjører det, inkludert han teite naboen din og drugdealeren.

Men det har definitivt også med Musk å gjøre. 

I Bought This Before We Knew Elon Was Crazy Bumper Sticker 3M Quality Vinyl  - Etsy

Anonymkode: 53f60...8ec

Nå visste jeg at Electric Loonie er en psykopat for lenge siden, nettopp fordi griske milliardærer er nettopp det. Milliardærer bør ikke eksistere, som Bernie Sanders har sagt for lenge siden. 

Får håpe på at en eller annen amerikaner gir apartheid-jævelen en UnitedHealthcare behandling. Fyren er helt sjuk, tror at han er en fascistisk Iron Man, driver med nazi-hilsener og sensurerer alt han ikke liker på den drittplattformen sin X. I tillegg blander han seg mer i andre land sine valg og styre mer enn CIA har gjort de siste par årene. 

Senest i går hadde han samtale med AfD-ekstremistene i Tyskland. 

Anonymkode: c6794...41c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lur Venn skrev (3 timer siden):

Nå var det lenge siden.  Det er ikke så rart at få bryr seg om hva en bedrift gjorde for nesten 100 år siden. 

Ikke at jeg tror mange slutter å kjøpe Tesla pga Elon Musk sin oppførsel. 

Anonymkode: 4ed54...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (På 21.1.2025 den 22.03):

Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. 

At Trump har en jødisk svigersønn og er Israel-vennlig er da ikke et argument for at Musk ikke er nazist. De er to ulike personer. Og når Musk støtter Trump så er det neppe fordi Trump har en jødisk svigersønn, det er fordi Trump er en milliardær-vennlig president. 

Anonymkode: 4ed54...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid kjøpt Audi og BMW, men med tanke på hvor oppgradert designet for Teslaer 2025 og fremover blir så er nå første gang i livet jeg vurderer å kjøpe en Tesla, om så bare for å ha en bensinbil og en elektrisk selv om jeg fint klarer meg med den jeg har i 10+ år.

At konsernsjefen har personligheten til en klein 13-åring bryr jeg meg fint lite om. Hvor mange konsernsjefer er ikke totalt rasshøl egentlig?

Sjefen for Nestlé sier at vann er ingen menneskerett og kjøper opp vannforsyningen til fattige bygder som gjør at innbyggerne ikke får vann lenger slik Nestlé kan produsere produkt i billigere deler av verden, ser ikke ut som Nestlé går konkurs med det første...

Kjøper jeg ikke en Tesla Y så blir det BMW i4 M50, fra et selskap som hjalp Hitler...

Bil er bil.

Anonymkode: 7f853...b7c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...