katties Skrevet 22. januar #81 Del Skrevet 22. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.33): Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂 Anonymkode: f8256...ff6 Hva faen?... Nei, normale folk sympatetiserer ikke generelt med meningene til Musk, ikke fordi de ikke tør å si det. Ellers er det jo helt vanlig at NOEN meninger man har kan sammenfalle med meninger som en galning har. F.eks. mener jeg igså, som Trump, at trankvinner skal ikke konkurrere med vanlige kvinner. Betyr ikke at jeg generelt er enig med Teump. Endret 22. januar av katties 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #82 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 9.22): Dimensjoner. Musk er nå en av de mest innflytelsesrike menneskene på kloden, og han er splitte pine gal. Det er en nå-situasjon. At tyske bilprodusenter gjorde gale ting på 1940-tallet har ikkke noe med dagens situasjon å gjøre. Du er nå blitt forklart flere ganger at det er forskjell på hva en person/firma gjorde for 80 år siden, og nå. Anonymkode: 3ff2d...74f Jeg har nevnt Samsung og Røkke som er i nåtid. Var det litt vanskelig for deg å lese hele posten du svarte på? Anonymkode: 3a2f6...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #83 Del Skrevet 22. januar katties skrev (6 minutter siden): Ellers er det jo helt vanlig at NOEN meninger man har kan sammenfalle med meninger som en galning har. F.eks. mener jeg igså, som Trump, at trankvinner skal ikke konkurrere med vanlige kvinner. Betyr ikke at jeg generelt er enig med Teump. Jeg tenker at dette er en slags gråtoner som fort forsvinner når man nazi-fiserer en person. I en voksen diskusjon (som jeg personlig synes Trump er dårlig egnet til) så burde man lete etter felles forståelse. Anonymkode: 3a2f6...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 22. januar #84 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.22): Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best. Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill. Anonymkode: 3a2f6...f60 Jeg vet at bla BMW brukte tyske krigsfanger som arbeidskraft 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #85 Del Skrevet 22. januar Folk følger pengene. Tesla og krypto vil skyte i været. Sammen med høyrebølgen. Anonymkode: 6668e...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 22. januar #86 Del Skrevet 22. januar Janina1 skrev (På 21.1.2025 den 9.04): Hva Musk gjør er revnende likegyldig. Jeg digger min Model 3, så her blir det ikke bilbytte. Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 22. januar #87 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.36): Anonymkode: 9c02a...087 Selv jeg som er anti Trump og hans folk ser at det der ikke er en nazi hilsen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #88 Del Skrevet 22. januar Cartman skrev (12 timer siden): Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. Det er mange sider ved Amerikansk politikk som jeg ikke forstår - og som jeg mistenker at Nordmenn flest ikke forstår. Samrøre mellom høyrepopulisme, isolasjonisme, «sterk leder», den sterkes rett, konservativ moral, fritt marked, kristne fundamentalister som elsker jøder og Israel og Trump fordi de tror det skal innlede endetiden er noen eksempler. Jeg nøler med å bruke ordet «fascist», men ser det ikke som utenkelig at en Amerikansk bevegelse kan ligne veldig mye på Mussolinis regime og samtidig være pro Israelsk. Anonymkode: 3a2f6...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #89 Del Skrevet 22. januar Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden): Jeg vet at bla BMW brukte tyske krigsfanger som arbeidskraft Rupert Murdoch eier Fox. Han er også politisk konservativ og har brukt penge- og mediemakten sin til å fremme sine ståsteder. Boykotter vi Simpsons. Russland er verdens største eksportør av kunstgjødsel (18.7 milliarder dollar i 2022). Putin er … Putin. Boykotter vi Brasiliansk soya eller storfe av den grunn? Anonymkode: 3a2f6...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. januar #90 Del Skrevet 22. januar Anciol skrev (18 minutter siden): Samme her Har du merket at den styrer mer mot høyre??☺️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #91 Del Skrevet 22. januar Vel, de fleste i Norge (Hvermansen og Ola Nordmann) vil ha mye bil for pengene. Og det er klart at Tesla er en "billig" bil med mye utstyr etc. Så jeg tror heller prisen vil synke, og salget øke. Anonymkode: a3f7b...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #92 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, de fleste i Norge (Hvermansen og Ola Nordmann) vil ha mye bil for pengene. Og det er klart at Tesla er en "billig" bil med mye utstyr etc. Så jeg tror heller prisen vil synke, og salget øke. Anonymkode: a3f7b...680 Akkurat dette skal vel kinserne kunne mætsje. Anonymkode: 7281e...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #93 Del Skrevet 22. januar Er det han assburger fyren? Anonymkode: 6ccbb...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #94 Del Skrevet 22. januar GlitrendeSjokolade skrev (13 timer siden): Nei jeg tror ikke Tesla salget går ned. Folk kjøper da de bilene de liker. Hvorfor skulle folk blande inn hva sjefen i et bilfirma gjør eller ikke gjør, og blande inn politikk osv når det gjelder kjøp av bil? Jeg er i hvert fall glad i min Tesla og den skal ikke selges før om mange år. Min neste bil blir nok også Tesla. Det er jo helt teit å ikke bry seg. Faktisk ganske kynisk. Å kjøpe Tesla er for meg enda verre en å handle på Temu, ettersom det er snakk om så store summer. Noen andre lider pga den kyniske forretningsmodellen til Tesla og verdens rikeste mann. Syntes Tesla var tøft før, men nå vil jeg ikke bli sett i en sånn bil. Anonymkode: 72cb4...b69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 22. januar #95 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det han assburger fyren? Anonymkode: 6ccbb...d63 Assburger? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #96 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du tror nazister bryr seg om kontekst? Er du helt fjern? Det de ser er støtte fra en av verdens mektigste menn. Anonymkode: b9a34...a32 Nei, det sier jeg ikke, men det er skremmende hvor mange som tror blindt på at dette er en tilsiktet uten å kjenne til konteksten. Hvorfor skal media fyre opp under dette? Det er lett å glemme at folk er menneskelige. Jeg tør vedde på at dette ikke stod hodet engang på Musk når det ble gjort. Desverre så driver selv norske mediehus og kopierer andre i stedet for å faktasjekke litt og se ting fra flere vinkler. Jeg vet ikke med deg, men jeg er mest skremt over hvor naiv verden er blitt. Anonymkode: e7ca1...daf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 22. januar #97 Del Skrevet 22. januar Commander skrev (6 timer siden): Har du merket at den styrer mer mot høyre??☺️ Haha morroklumpen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #98 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det sier jeg ikke, men det er skremmende hvor mange som tror blindt på at dette er en tilsiktet uten å kjenne til konteksten. Hvorfor skal media fyre opp under dette? Det er lett å glemme at folk er menneskelige. Jeg tør vedde på at dette ikke stod hodet engang på Musk når det ble gjort. Desverre så driver selv norske mediehus og kopierer andre i stedet for å faktasjekke litt og se ting fra flere vinkler. Jeg vet ikke med deg, men jeg er mest skremt over hvor naiv verden er blitt. Anonymkode: e7ca1...daf Jeg tror Musk visste veldig godt hva han gjorde, TO ganger. Han er fra Sør-Afrika, han er fra apartheidtiden. Hans bestefar,Joshua N. Haldeman, var ikke akkurat vennlig mot jøder for å si det sånn. Hans far støttet også det konservative (og rasistiske) NRP. Musk har det i blodet. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det han assburger fyren? Anonymkode: 6ccbb...d63 Han har selvdiagnosert seg. Anonymkode: 96491...b7c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 22. januar #99 Del Skrevet 22. januar Commander skrev (7 timer siden): Har du merket at den styrer mer mot høyre??☺️ Og i hanskerommet finner du kart over Polen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maverick22 Skrevet 22. januar #100 Del Skrevet 22. januar hahah folk som tror på at musk er nazist er så hjernevasket, fortsett å les vg og Dagbladet folkens. Kjøpte forøvrig ny tesla for 1 måned si, planlegger den nye versjonen også når den blir tilgjengelig i Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå