AnonymBruker Skrevet 21. januar #61 Del Skrevet 21. januar Kjøper ikke varer av folk jeg vet gjør og mener ting jeg er svært uenig i. Ikke Tesla, ikke varer fra Bli vakker, ikke produktene til Sophie Elise, ikke bøkene til Anne B. Ragde osv. Litt integritet må man ha. Så får andre gjøre som de vil. Anonymkode: 5b93c...3c9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #62 Del Skrevet 21. januar Dette blir en smule dumt synes jeg.. Det meste her i verden er eid av de samme få billionærene. De kjøper opp mer og mer. Forskjellen på Musk og de andre er vel at han elsker oppmerksomhet og gjør det veldig tydelig hvor fæle verdier og holdninger han har. De andre skjuler seg mer, men er garantert ikke noe bedre. De setter nok veldig pris på at Musk trekker oppmerksomheten vekk fra dem selv. Jeg skulle gjerne ha boikotta alle varer som smører lommene på fæle folk. Men da er det ikke så mye som er tilgjengelig for meg lenger. Og nei, jeg er ikke tilhenger av whataboutism. Det er fullt mulig å ta avstand fra noen ting (f.eks alt Musk tjener på) uten at man må være perfekt, gjøre dyp research hver gang man skal skaffe seg noe, eller leve 100% etisk korrekt. Man kan velge det som er viktigst for en. Noe bidrag er bedre enn ingenting. Men da må man huske på to ting. Det ene er at andre, som også må velge hva som er viktigst for dem, ikke er en dårligere person enn deg bare fordi de velger seg en annen fanesak. Det andre er at mange ikke har råd til å boikotte det de ønsker, fordi alternativene er dyrere, eller tid og mulighet til å sette seg inn i alt for å ta det mest etiske valget. Det gjelder alt mulig av varer, ikke bare bil. Anonymkode: 2d7a3...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #63 Del Skrevet 21. januar Janina1 skrev (9 timer siden): Hva Musk gjør er revnende likegyldig. Jeg digger min Model 3, så her blir det ikke bilbytte. Hvorfor? Blir du ikke svett i ræva av de ekle skaisetene? Anonymkode: b7977...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #64 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tesla selger ikke bare biler i Europa. Om en del europeere nekter å kjøpe Tesla, fordi de misliker Elon Musk, så vil det bli kompansert med amerikanere som kjøper Tesla fordi de liker Musk. Om færre kjøper Tesla fordi bilene er dyrere enn andre biler med samne kvalitet, så ville det skjedd uansett hva Elon Musk gjør. Det er heller ikke noe unikt med Tesla, tyske biler sliter med samme problem. Anonymkode: 80a77...091 Tesla-salget falt i USA i 2024. Trump har nå reversert Bidens elbilpolitikk, så nå er det slutt på subsidier. Det er demokratiske stater som California og Colorado som har høyest elbilandel - og der er ikke Space Karen særlig populær. Anonymkode: b7977...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #65 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tesla-salget falt i USA i 2024. Trump har nå reversert Bidens elbilpolitikk, så nå er det slutt på subsidier. Det er demokratiske stater som California og Colorado som har høyest elbilandel - og der er ikke Space Karen særlig populær. Anonymkode: b7977...298 Tesla sine credits er oppbrukt for lenge siden. Mindre støtte til andre elbilprodusenter er i Tesla sitt favør, paradoksalt nok. Anonymkode: 7281e...785 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #66 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Der tror jeg du tar feil. Det er nok bare ekstremister som er enig med Musk for tiden. Men grattis, da... Anonymkode: babe6...eb4 Tja, her jeg bor ute i distriktet er det dessverre mye høyreekstreme krefter blant vanlige folk. Men hele verden går den veien, så vi andre må nok bare prøve å holde oss fast i gode verdier. Anonymkode: 7bb32...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #67 Del Skrevet 21. januar Ser at det er flere som tenker slik som OP: https://old.reddit.com/r/norge/comments/1i6paqu/starten_på_en_trend_eller/ 🤪 Anonymkode: 7281e...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 21. januar #68 Del Skrevet 21. januar Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #69 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi er veldig fornøyd med vår Tesla Om jeg liker Musk? Nei! Anonymkode: 5dca5...2c0 Problemet er at de går i stykker. Det er snakk i tid. Slitasje på Tesla er et større problem en hos de mer «erfarne» produsentene. De har barnesykdommer i fleng. Viskere, dørhåndtak, hengsler… you name it. Har du en nyere Tesla bør du ta den til NAF og få den sjekket før garantien går ut. Garantert å ta tak. Andre jeg vet om har solgt bilen etter alle funn hos NAF. Anonymkode: 72cb4...b69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 22. januar #70 Del Skrevet 22. januar Nei jeg tror ikke Tesla salget går ned. Folk kjøper da de bilene de liker. Hvorfor skulle folk blande inn hva sjefen i et bilfirma gjør eller ikke gjør, og blande inn politikk osv når det gjelder kjøp av bil? Jeg er i hvert fall glad i min Tesla og den skal ikke selges før om mange år. Min neste bil blir nok også Tesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 22. januar #71 Del Skrevet 22. januar catman skrev (19 timer siden): Et eller annet sted går det en grense for hva vi kan akseptere. Og dette er tydeligvis langt, langt over denne grensen: https://www.nrk.no/video/musk-hilsen-vekker-oppsikt_d6d2f397-2774-484a-bf58-6122fb2faf6a Jeg gremmes. Jeg opprettet en tråd om etikk og moral nylig. Ganske åpenbart at folk ikke kunne brydd seg mindre, alt handler om nyttemaksimering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 22. januar #72 Del Skrevet 22. januar Cartman skrev (4 timer siden): Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. Tvilsomt, men han vil true med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #73 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjøper ikke varer av folk jeg vet gjør og mener ting jeg er svært uenig i. Ikke Tesla, ikke varer fra Bli vakker, ikke produktene til Sophie Elise, ikke bøkene til Anne B. Ragde osv. Litt integritet må man ha. Så får andre gjøre som de vil. Anonymkode: 5b93c...3c9 Hva har Anne B Ragde gjort som er så fælt? Anonymkode: 838a9...391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 22. januar #74 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂 Anonymkode: f8256...ff6 Nei, det tror jeg faktisk ikke. Personlig har jeg faktisk mer tillit til Donalt Trump enn til Elon Musk... ...og jeg har ikke noe særlig sans for Donald Trump heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #75 Del Skrevet 22. januar Cartman skrev (4 timer siden): Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. Musk er ikke Trump, eller trumps jødiske svigersønn. Musk fjernet banningen av Nick Fuentes, en ekte nazist. Anonymkode: 6d105...9d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #76 Del Skrevet 22. januar Jeg prøver febrilsk å finne konteksten, altså hva som skjer før og etter disse bevegelsene. Det som slår meg er at uansett hvilken kilde jeg går etter så klippes det til slik at man bare får selve bevegelsen, altså ingen kontekst. Hvis noen andre vet hvor jeg kan se dette så link gjerne. Anonymkode: e7ca1...daf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #77 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva har Anne B Ragde gjort som er så fælt? Anonymkode: 838a9...391 Mørkeblå høyredame med stygge uttalelser om f.eks flyktninger og uføre. Orker ikke sånne folk. Anonymkode: 5b93c...3c9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #78 Del Skrevet 22. januar Jeg fant ett av de nå. Som jeg trodde så er konteksten en helt annen enn hva media og andre får det til å fremstå som. Det at samtlige media velger å klippe vekk konteksten skremmer meg mer enn at han skal ha gjort nazi-hilsen. Ar høyreekstreme koser seg dette er ikke overraskende, men ved å la dette bli en stor greie uten å fokusere på fakta vil bare føre til ild på bålet. https://twitter.com/LairdOfTheManor/status/1881525896160625031 Anonymkode: e7ca1...daf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #79 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fant ett av de nå. Som jeg trodde så er konteksten en helt annen enn hva media og andre får det til å fremstå som. Det at samtlige media velger å klippe vekk konteksten skremmer meg mer enn at han skal ha gjort nazi-hilsen. Ar høyreekstreme koser seg dette er ikke overraskende, men ved å la dette bli en stor greie uten å fokusere på fakta vil bare føre til ild på bålet. https://twitter.com/LairdOfTheManor/status/1881525896160625031 Anonymkode: e7ca1...daf Du tror nazister bryr seg om kontekst? Er du helt fjern? Det de ser er støtte fra en av verdens mektigste menn. Anonymkode: b9a34...a32 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #80 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du tror nazister bryr seg om kontekst? Er du helt fjern? Det de ser er støtte fra en av verdens mektigste menn. Anonymkode: b9a34...a32 Nemlig. Det ble til og med sagt fra dem at de driter i om dette var en feil. De elsker dette. Og de har vel også fått med seg at Musk støtter høyreekstremisme, og da legger de sammen to og to. Anonymkode: babe6...eb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå