catman Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Et eller annet sted går det en grense for hva vi kan akseptere. Og dette er tydeligvis langt, langt over denne grensen: https://www.nrk.no/video/musk-hilsen-vekker-oppsikt_d6d2f397-2774-484a-bf58-6122fb2faf6a Jeg gremmes. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Nå bryr de færreste seg om sjefen for bilfirmaet de kjøper bil fra. Men denne oppførselen til Musk er en av grunnene til at jeg ikke hadde turt å eie Tesla-aksjer. Aksjekursen blir mye påvirket av Musk sin oppførsel i mediene og sosiale medier. Anonymkode: 4ed54...6d5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå bryr de færreste seg om sjefen for bilfirmaet de kjøper bil fra. Men denne oppførselen til Musk er en av grunnene til at jeg ikke hadde turt å eie Tesla-aksjer. Aksjekursen blir mye påvirket av Musk sin oppførsel i mediene og sosiale medier. Anonymkode: 4ed54...6d5 Det er absolutt ikke sant. Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år. Det har jo også med at andre merker lager bra elbiler, og at Tesla har mistet noe av eksklusiviteten og kulheten når absolutt alle kjører det, inkludert han teite naboen din og drugdealeren. Men det har definitivt også med Musk å gjøre. Anonymkode: 53f60...8ec 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 7 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 7 timer siden Enig med AB over. Tesla er litt spesiell fordi deres form for "reklame" har alltid vært idioten på toppen. Om han hopper kleint på en scene, eller lar noen skyte hull i et påstått skuddsikkert glass - Musk har visst hvordan han får gratis PR, alltid. Tesla lager helt kurante biler. Raske og billige, med elendig ergonomi og dårlig kvalitet - amerikansk på alle måter. Jeg har ikke noe imot bilene. Men en oppegående forbruker følger da med på at man ikke støtter miljøkriminalitet, slavearbeid, bruken av skadelige stoffer eller, i dette tilfellet, klin gærne nazister, med sine produktkjøp. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Skjønner ikke hvorfor folk kjøper Tesla? Det er jo elendige biler som absolutt ikke er egnet for norske forhold. At den fyren har ekstreme holdninger kommer vel heller ikke som en overraskelse? Det er jo litt feilkobling i toppen der….. Anonymkode: b9aa1...660 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er absolutt ikke sant. Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år. Anonymkode: 53f60...8ec I hvilket land? Når jeg googler så klarer jeg kun å finne at BMW solgte flere biler enn Tesla i juli i EU. Sett året totalt solgte Tesla mest. Anonymkode: 4ed54...6d5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor folk kjøper Tesla? Det er jo elendige biler som absolutt ikke er egnet for norske forhold. At den fyren har ekstreme holdninger kommer vel heller ikke som en overraskelse? Det er jo litt feilkobling i toppen der….. Anonymkode: b9aa1...660 Hva gjør den «absolutt ikke egnet for norske forhold» ?👀 Anonymkode: 9ef0d...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Kan bare snakke for meg selv. Jeg er konservativ høyrevelger og har vurdert Tesla seriøst. Tesla Y som hoved bil for familien. Og Tesla 3 2020-2022 modell som jobb pendlerbil til meg (matpakkebil). Ok rekkevidde, bra utvalg og ok pris. Det har jeg lagt fra meg. Etter de siste 6 mnd er det fullstendig uaktuelt å fylle lommene til Tesla og Co. Fra før av var kinesisk ikke aktuelt. Med all informasjon disse bilene sender tilbake til Kina, kamera i bilene, GPS mm. når man VEIT at kinesisk etterretning har tilgang på alt kinesisk elektronikk samler inn hvis de vil. Kinesisk lov pålegger alle kinesiske selskaper å dele informasjon ved behov, derfor har TIKTOK utfordringer i USA. Kan bilen spionere på deg? Inni fjellet forsøker noen å finne svar Så da blir det noe annet. Heldigvis finnes det gode alternativer. Anonymkode: 9c02a...087 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nå bryr de færreste seg om sjefen for bilfirmaet de kjøper bil fra. Men denne oppførselen til Musk er en av grunnene til at jeg ikke hadde turt å eie Tesla-aksjer. Aksjekursen blir mye påvirket av Musk sin oppførsel i mediene og sosiale medier. Anonymkode: 4ed54...6d5 Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best. Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill. Anonymkode: 3a2f6...f60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden catman skrev (1 time siden): Et eller annet sted går det en grense for hva vi kan akseptere. Og dette er tydeligvis langt, langt over denne grensen: https://www.nrk.no/video/musk-hilsen-vekker-oppsikt_d6d2f397-2774-484a-bf58-6122fb2faf6a Jeg gremmes. Hahaha, du tror norske konsumenter bryr seg om bakgrunnen til produktet de kjøper? AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best. Du synes ting 80+ år tilbake er like relevant som Musk/Tesla? Anonymkode: 3ff2d...74f 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Tesla selger ikke bare biler i Europa. Om en del europeere nekter å kjøpe Tesla, fordi de misliker Elon Musk, så vil det bli kompansert med amerikanere som kjøper Tesla fordi de liker Musk. Om færre kjøper Tesla fordi bilene er dyrere enn andre biler med samne kvalitet, så ville det skjedd uansett hva Elon Musk gjør. Det er heller ikke noe unikt med Tesla, tyske biler sliter med samme problem. Anonymkode: 80a77...091 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best. Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill. Anonymkode: 3a2f6...f60 Nei, vei veit ikke og Nissan, Peugeot, BMW, Mercedes har rabiate politiske meninger. Men vi VEIT at MUSK er MAGA og Kina spionerer og saboterer oss. Cyberangrep mot europeisk sjøtransport: Kina-tilknyttet hackergruppe Mustang Panda mistenkt – NRK Troms og Finnmark Energi, samferdsel mm . Vil bli veldig overrasket om stortingsrepresentanter og militært ansatte ikke får begrensinger for bruk av kinesiske biler. Altså kjøre Kinesisk el,bil fulle av kameraer og , videoovervåkning og mikrofoner inn på militært hemmelig område?? Ville forsvaret lease kinesiske personbiler?? Vil stortinget?? Og Kina kommer til å invadere Taiwan, og hva skjer med reservedeler til kina biler hvis det blir boikott aksjoner som med Russland? Gidder ikke å gjøre det lett for slike diktaturer, ikke støtte de økonomisk heller. Anonymkode: 9c02a...087 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂 Anonymkode: f8256...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂 Anonymkode: f8256...ff6 Anonymkode: 9c02a...087 4 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂 Anonymkode: f8256...ff6 Der tror jeg du tar feil. Det er nok bare ekstremister som er enig med Musk for tiden. Men grattis, da... Anonymkode: babe6...eb4 4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hahaha, du tror norske konsumenter bryr seg om bakgrunnen til produktet de kjøper? Du synes ting 80+ år tilbake er like relevant som Musk/Tesla? Anonymkode: 3ff2d...74f Jeg sier at folk er nærmest patologisk opptatt av denne Musk (mye fordi han selv ønsker det), men ikke har brukt 2 kalorier på å sjekke om sjefen for andre bilprodusenter har verre ideologi. Ikea-grunderen Ingvar Kamprad var aktiv nazist. Stoppet det folk fra å handle på Ikea? Lederen for Samsung satt 18mnd i fengsel for bestikkelser. Kaster du Samsung tv-en av den grunn? Røkke beskyldes for grov kriminalitet og har sonet i fengsel for korrupsjon. Boikotter du Aker-eide SalMar? Anonymkode: 3a2f6...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Anonymkode: 9c02a...087 Det er ikke hvordan man gjør en nazi-hilsen. Og Elon Musk har ASD, så forklaringen var nok at han ikke tenkte på hvordan det ville se ut på TV og gi ut hjerter. Anonymkode: 80a77...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke hvordan man gjør en nazi-hilsen. Og Elon Musk har ASD, så forklaringen var nok at han ikke tenkte på hvordan det ville se ut på TV og gi ut hjerter. Anonymkode: 80a77...091 Det var vel akkurat det det var… Anonymkode: fad3d...83d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden Hva Musk gjør er revnende likegyldig. Jeg digger min Model 3, så her blir det ikke bilbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var vel akkurat det det var… Anonymkode: fad3d...83d Lærte du ikke om nazistene på skolen? Hånden skal rett fram, ikke til siden. Anonymkode: 80a77...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå