AnonymBruker Skrevet 21. januar #21 Del Skrevet 21. januar Det, ts, spiller jo ingen rolle. Det er dere som må enes om hva som er «fair». Sett dere ned, og så fører hver av dere opp alle oppgaver som dere mener må løses i løpet av en normaluke. Husk å ikke begrense dere til drift av husholdet - normalt forefallende vedlikehold er minst like viktig, og må med. Så går dere gjennom og alt dere ikke enes om som nødvendig må komme til enighet om. La oss feks si han mener det er nødvendig å vaske bilen ukentlig, men du er happy med en gang i måneden? Da må dere enes. Om du mener vinduer må vasks månedlig og han årlig? Igjen - dere må enes. Trolig t sted i midten. Og så - etter at alle oppgavene er listet opp og kvantifisert i timer eller minutter - fordeles de utover. Her tenker jeg det er rimel8 t inntekt kommer inn i bildet, dersom dere ikke deler utgiftene 50/50. Deler dere alle utgifter likt? Supert. Da deler dere arbeidet 50/50 med mindre en av dere er kronisk syk. Da tar den friske hovedandelen. Da tenker jeg 30/70 er fair. Deler dere utgiftene 40/60 der den som tjener minst betaler minst? Da bør denne bidra med husarbeid i tilsvarende størrelse (eller finne seg bedre betalt arbeide). Anonymkode: 17042...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #22 Del Skrevet 21. januar KaraThrace skrev (6 timer siden): At du spør indikerer at du ikke er fornøyd med fordelingen. Det betyr mye mer enn randoms på internett sin oppfattelse av hva mannen gjør eller ikke gjør. Hvem av dere gjør all planleggingen da? Middagsplanlegging, handlelister, sjekker klærne til ungene for om de passer, handler nye klær, sjekker skolekalender, planlegger bursdager, gaver, besøk, sørger for at søpla blir satt ut, tømmer kjøleskap, spiser ut av fryseren, planlegger lunsjer, betaler skolemelk, bestiller skolemelk, husker når det er fotograferingsdag, finner klær til den dagen, planlegger jula, handler gaver… hvem må spørre hvem om å få tatt en dusj eller om du kan reise bort til en venn noen timer..? Jeg gjør 90% av alt som er listet opp her. Andre tilleggsoppgaver han har, som jeg ikke har tatt med, er bil (som nevnt over), han monterer hvis vi kjøper nye møbler, skifter lyspærer, henger opp ting (bilder, lampe), går opp/ned med ting i kjelleren. Jeg har oversikt over/handler og rydder i klærne til barnet, jeg pakker inn alt av gaver i forbindelse med bursdag/jul, jeg rydder/vasker i skuffer og skap når det trengs.. Kan sikkert komme på mer, men dette er jo ting som gjøres langt fra daglig, og jeg tenker derfor ikke det er like relevant som det som faktisk gjøres daglig/mer regelmessig… ts Anonymkode: 78a2b...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå