QWERTZ123 Skrevet 5 timer siden #21 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du MÅ ingenting annet enn å ta ansvaret for ditt eget liv. Hvis du ikke vil leve etter hjertet ditt, så står det deg fritt til å ofre deg for dine foreldre. Men BØR det? Når man lever på kompromiss med seg selv så vil kroppen etterhvert reagere med å gi deg plager og/eller sykdom. Jeg hjalp en pakistansk venninne på vgs, hun skulle egentlig gifte seg med fettern sin, men hadde en annen kjærste (som var indisk og derfor hemmelig). Hun sa som deg at hun ikke hadde noe valg, men det endte med at hun med venninnenes hjelp klarte å stå i mot, selv om hun trodde familien i Pakistan ville kutte dem ut og hennes enkemor miste broren sin. Det ble riktignok trøbbel i flere måneder, men så gikk det seg til og ingen mistet noen. Skulle virkelig en ung jente ofre hele sitt liv for en gammel mor? Det er jo helt sinnsykt å forvente! Anonymkode: 656cf...15f "En ung jente"? Det er en mann. Kanskje forventningen om å lese før du kommenterer er "helt sinnsykt" for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 5 timer siden #22 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): men nå har det blitt helt klart at jeg ikke har noe valg Tvangsekteskap er ulovlig i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En gang så traff jeg en hyggelig mann som jeg likte veldig godt. Han var ganske mye eldre enn meg, og når mamma fikk vite hvor mye eldre enn meg han var så presset hun meg til å gi slipp på ham. Rett og slett tvang meg, ved å si at ingen i familien skulle få snakke med meg en gang, hvis jeg gikk inn i et seriøst forhold med denne mannen. Så jeg lot ham gå. Og jeg har angret. Og jeg har vært bitter på min mor siden, selv om hun trodde det var det beste for meg. Good riddance for kjæresten din, hvis du er like svak som jeg var. Du har til og med vært i et langvarig forhold med henne, og så velger du likevel å la deg presse. Gift deg heller med denne norske kjæresten din så fort du kan. Gå på rådhuset, få en velsignelse av en Mullah eller hva det er som skal til for å bli lovlig gift. Da kan de ikke si noe mer. Da er du allerede gift og de kan ikke presse deg inn i et annet ekteskap. Anonymkode: 064f2...21c Hvor gammel var du? Dette er en ganske annen historie om du var 14 eller 30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden Du har visst om forventningene til deg selv, og i stedet for å være i forkant for å prøve å få til ønsket utfall for deg, vært ærlig så både foreldrene dine og kjæresten din slik at deres forventninger til deg er noe du faktisk kan møte de på, har du vært uærlig og feig, og viklet deg inn i denne situasjonen. Du har tatt mange aktive valg for å komme i denne situasjonen. Og tilliten som din kjæreste har hatt til deg er/vil bli brutt når hun får vite om ditt svik. Så etter alt dette tenker du at du skal være ærlig og skånsom? Hvordan ser ærlig ut? «Kjæreste, selv om jeg har bygget ett forhold med deg har jeg visst at det er midlertidig, og nå kan jeg ikke utsette lengre å gifte meg med kvinnen jeg skal dele livet med. Det er kjipt for jeg kunne tenke meg å fortsette vår midlertidige relasjon lengre? Og jeg skjønner det er kjipt for deg da du ikke har visst at jeg kun har brukt deg.» Jeg tviler ikke på at du har følelser for henne, men hver gang du har tatt ett skritt videre med henne har du aktivt skapt denne situasjonen. Og nå vil hun bli lei seg, og det vil du også. Videre vil du ta med deg spøkelset til din kjæreste inn i ekteskapet 💔 stakkars henne, stakkars deg og stakkars kona di Anonymkode: e65a9...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden QWERTZ123 skrev (2 timer siden): "En ung jente"? Det er en mann. Kanskje forventningen om å lese før du kommenterer er "helt sinnsykt" for deg Det var en jente i vedkommendes eksempel.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #26 Del Skrevet 1 time siden Tror ikke TS har brukt kjæresten tror nok de har gode følelser for hverandre. TS blir ett offer for sin kultur. For oss norske og frie blir dette vanskelig å forstå. Anonymkode: 61a7e...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #27 Del Skrevet 1 time siden Jeg er også sammen med en som er forventet å gifte seg med noen fra egen kultur. Han er sta som f, og kommer derfor ikke til å gjøre det. Anonymkode: cfd9a...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #28 Del Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tror ikke TS har brukt kjæresten tror nok de har gode følelser for hverandre. TS blir ett offer for sin kultur. For oss norske og frie blir dette vanskelig å forstå. Anonymkode: 61a7e...1f5 Begge deler går an på samme tid. Både å ha ekte følelser og bruke kjæresten. ts blir ett offer for sin kultur og sin passivitet. Kjæresten blir ett offer for ts, og muligens hennes naivitet. Med de rammene ts har kunne han enten nekte som kjæresten til a1b, eller forsøke å samarbeide med familien for å finne en kone som alle parter kunne akseptere og sette pris på. At han har inngått ett forhold på falske premisser er han ansvarlig for. Anonymkode: e65a9...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #29 Del Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er egentlig som storylinen til roro i filmen jalla jalla Anonymkode: 4c61d...49b Skulle AKKURAT til å si det samme, haha! Anonymkode: 3f935...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #30 Del Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Siden du spør et forum og har allerede valgt mamma og pappa vil, så bare gjør det slutt, du er bortkasta tid. Anonymkode: 4c61d...49b Hjelpe meg for noen stygge svar her inne! TS spør fordi det er vanskelig. Han ber om råd, ikke å bli kalt for alt mulig! Det er veldig vanskelig for oss som ikke lever i slike miljøer/familier hvilket press dette er. Foreldrene er kanskje kjempesnille, og han er veldig glade i dem, men det er vanskelig for foreldrene også å stå imot press i miljøet/familien ellers. Det er ikke "bare til å gjøre som en vil"..... Konsekvensene kan bli store, som kan gå utover den norske kjæresten også på sikt. Det er også flere ting å tenke på; hvis TS velger å bli i forholdet til sin norske kjæreste, og kutte kontakt med sin egen familie som han er glad i, hva da hvis den norske kjæresten gjør det slutt?!? Da har TS gjort det enda vanskeligere for seg selv. Det er lett for oss å si "drit i hva familien din vil", men det er nå engang slik at for de aller fleste, så er familien faktisk det sikre, mens en kjæreste kan komme og gå! Skulle ønske folk kunne svare ordentlig, i stedet for slike ekle utsagn som blant annet her! Kaller dere dere voksne folk?? Anonymkode: 8b3e5...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #31 Del Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er ditt valg. Hvis du velger kjæresten din bort må du være ærlig med henne om det. Det er du som ikke vil være med henne. Anonymkode: be726...f06 Vil han ikke være med henne??? Når har han sagt det? Forstår ikke du at han er presset? Det er annerledes press i slike miljøer enn press fra foreldre her i Norge... Alle forstår ikke det, dessverre 😕 Anonymkode: 8b3e5...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #32 Del Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): En gang så traff jeg en hyggelig mann som jeg likte veldig godt. Han var ganske mye eldre enn meg, og når mamma fikk vite hvor mye eldre enn meg han var så presset hun meg til å gi slipp på ham. Rett og slett tvang meg, ved å si at ingen i familien skulle få snakke med meg en gang, hvis jeg gikk inn i et seriøst forhold med denne mannen. Så jeg lot ham gå. Og jeg har angret. Og jeg har vært bitter på min mor siden, selv om hun trodde det var det beste for meg. Good riddance for kjæresten din, hvis du er like svak som jeg var. Du har til og med vært i et langvarig forhold med henne, og så velger du likevel å la deg presse. Gift deg heller med denne norske kjæresten din så fort du kan. Gå på rådhuset, få en velsignelse av en Mullah eller hva det er som skal til for å bli lovlig gift. Da kan de ikke si noe mer. Da er du allerede gift og de kan ikke presse deg inn i et annet ekteskap. Anonymkode: 064f2...21c Det er ikke det samme å bli presset i en familie hvor dette er mye sterkere følelsesmessig enn det presset du opplevde fra din mor. Det er så store kulturforskjeller, at det kan bli veldig vanskelig for TS å trosse familien sin. Anonymkode: 8b3e5...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #33 Del Skrevet 45 minutter siden Du er voksen og kan gifte deg med hvem du vil. Vil du virkelig ofre hele din framtidige lykke for at mor og far skal bli fornøyde? På tide å klippe navlestrengen... Anonymkode: e1cab...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #34 Del Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil han ikke være med henne??? Når har han sagt det? Forstår ikke du at han er presset? Det er annerledes press i slike miljøer enn press fra foreldre her i Norge... Alle forstår ikke det, dessverre 😕 Anonymkode: 8b3e5...599 Det er fortsatt hans valg selv om han er under press. Jeg anerkjenner at det er ett fryktelig press, og at det er skummelt å risikere å satse på en kjæreste mens man samtidig mister familien sin. Men så lenge han kjenner til forventningene fra familien sin så har han skapt situasjonen han er i nå. Han kunne ventet på ekteskap, og i alle fall ikke dra flere inn i situasjonen. Ts sier også at han kommer til å føye familien og ønsker å gjøre det slutt med kjæresten. Anonymkode: e65a9...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #35 Del Skrevet 41 minutter siden Frykt for hevn fra familie i hjemlandet? Forpliktet til å gifte seg med en i nær familie og medbringe til Norge? Hva blir det truet med, siden du ikke har noe valg? Anonymkode: 1bc85...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 39 minutter siden #36 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Frykt for hevn fra familie i hjemlandet? Forpliktet til å gifte seg med en i nær familie og medbringe til Norge? Hva blir det truet med, siden du ikke har noe valg? Anonymkode: 1bc85...a67 Æresdrap er ikke et ukjent fenomen... Just saying. Uansett. Er lett for oss etniske nordmenn å si at han kan drite i hva foreldrene sier. Han er voksen og kan bestemme selv, når de er oppvokst på en helt annen måte enn hva som er vanlig for oss. Mye sosial kontroll osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 37 minutter siden #37 Del Skrevet 37 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fortsatt hans valg selv om han er under press. Jeg anerkjenner at det er ett fryktelig press, og at det er skummelt å risikere å satse på en kjæreste mens man samtidig mister familien sin. Men så lenge han kjenner til forventningene fra familien sin så har han skapt situasjonen han er i nå. Han kunne ventet på ekteskap, og i alle fall ikke dra flere inn i situasjonen. Ts sier også at han kommer til å føye familien og ønsker å gjøre det slutt med kjæresten. Anonymkode: e65a9...900 Enig. Han burde bare droppet å skaffe seg kjæreste helt egentlig når han visste at familien uansett bestemte hvem han skulle gifte seg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #38 Del Skrevet 34 minutter siden Mange av svarene her er jo helt hjelpeløst naive og ufine. Her på KG viser man all verdens forståelse for at det er vanskelig å bryte ut av voldelige forhold, noe jeg selvfølgelig er helt enig i, men når press og kontroll utøves fra andre forsvinner tydeligvis all evne til å vise forståelse og omtanke med en gang? Man kan ikke behandle sosial kontroll i æreskulturer som den enkleste ting i verden å bare vri seg fra, for det er det rett og slett ikke. "Tvangsekteskap er ulovlig", "bare for å please familien", "du bestemmer helt selv", "bare bryt av da" og annet selvfølgelig møl som tydelig viser at avsender aldri har møtt på en eneste hindring av betydning selv. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er riktig å gi opp, resignere og avfinne seg med at dette er livet. Det er også grunn til å reagere på at han tilsynelatende ikke har forberedt nåværende partner på omfanget av dette presset. Men at begge valg har store omkostninger, og at dette er et reelt dilemma fremfor en eller annen grunn feelgood-film der man bare kan drite i at folk mister alt de har foruten partner eller til og med blir drept over ting som dette, bør man virkelig klare å forstå. Og ta hensyn til i svarene sine. Anonymkode: 849a1...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #39 Del Skrevet 28 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange av svarene her er jo helt hjelpeløst naive og ufine. Her på KG viser man all verdens forståelse for at det er vanskelig å bryte ut av voldelige forhold, noe jeg selvfølgelig er helt enig i, men når press og kontroll utøves fra andre forsvinner tydeligvis all evne til å vise forståelse og omtanke med en gang? Man kan ikke behandle sosial kontroll i æreskulturer som den enkleste ting i verden å bare vri seg fra, for det er det rett og slett ikke. "Tvangsekteskap er ulovlig", "bare for å please familien", "du bestemmer helt selv", "bare bryt av da" og annet selvfølgelig møl som tydelig viser at avsender aldri har møtt på en eneste hindring av betydning selv. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er riktig å gi opp, resignere og avfinne seg med at dette er livet. Det er også grunn til å reagere på at han tilsynelatende ikke har forberedt nåværende partner på omfanget av dette presset. Men at begge valg har store omkostninger, og at dette er et reelt dilemma fremfor en eller annen grunn feelgood-film der man bare kan drite i at folk mister alt de har foruten partner eller til og med blir drept over ting som dette, bør man virkelig klare å forstå. Og ta hensyn til i svarene sine. Anonymkode: 849a1...032 Jeg tror det kommer av ordlyden i HI. Kombinasjonen av at ts syntes synd på seg selv, og at det virker deterministisk med utfallet. Samtidig innrømmer han at han har visst om det hele forholdet med kjæresten, mens hun ikke vet det enda. Anonymkode: e65a9...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #40 Del Skrevet 19 minutter siden Hør på familien. De vil ditt beste. Selv "ekte" nordmenn løper vekk fra etnisk norske damer og skaffer seg utenlandske kvinner. Norske kvinner har blitt hjernevasket og misbruker feminisme, de er maskuline og skal ha like store baller i et forhold som menn. Din families kultur og ønsker vil alltid dominere, det at du har holdt henne skjult i alle disse årene er bevis på det. Du vil oppnå noen gode år, men vil ende opp skilt og med delt omsorg for eventuelle barn. Er du fra midtøsten/asia (pakistan/india og alle disse "stanene") så vil ikke den norske dama holde ut med deg når barn kommer i bildet. De nekter å dra lasset alene slik som kvinnene i ikke-vestlige land gjør. De er smartere enn det, og om de må så skiller de seg og tar barna minst 50% av tiden. Hør på morra di og ta en av dine egne. Bare de som tåler dere i lengden. Til dama sier du det som det er. Familien kommer først. Anonymkode: aab6a...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå