AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er i en veldig vanskelig situasjon akkurat nå. Jeg har vært i et langt forhold med en fantastisk kvinne, men hun er norsk, og familien min forventer at jeg gifter meg med noen fra samme land og bakgrunn som oss. Jeg har forsøkt å unngå dette så lenge som mulig, men nå har det blitt helt klart at jeg ikke har noe valg. Jeg vet at dette vil knuse henne, og jeg føler meg forferdelig for å måtte avslutte noe som ellers har vært veldig bra. Har noen råd til hvordan jeg kan fortelle dette på en måte som sårer minst mulig? Jeg ønsker å være ærlig, men samtidig skånsom, selv om det kanskje ikke er mulig i denne situasjonen. Anonymkode: c7880...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Har du vært ærlig med henne fra starten av om familiens forventninger og at du vil følge opp det? Eller har du løyet for henne og sagt at dere har en fremtid? Anonymkode: d9c51...5d8 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Må og må.. Du har valg som alle andre. Du velger henne vekk for å please familien? Anonymkode: 58ef7...785 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg skjønner at her er det kulturforskjell, men jeg skjønner bare ikke hvorfor familien din forventer at du skal gifte deg med en kvinne fra samme kultur og hvorfor skal de bestemme noe som helst som har med deg og ditt kjærlighetsliv å gjøre. Hvis du er glad i kvinnen du er sammen med så skylder du henne å bli hos henne. Noe annet er et stort svik! en annen ting. Jeg har selv barn og dermed føler jeg et stort ansvar for dem siden jeg er ansvarlig for at de har kommet til verden. Men de ba ikke om det og dermed tenker jeg at de ikke skylder meg noe som helst. Jeg kan ikke ha forventninger om at de skal tilrettelegge sitt liv for at jeg skal være fornøyd. F.eks. hvem de kommer hjem med og hvilken kultur, kjønn mm spiller ingen rolle så lenge de er lykkelige. jeg vil be deg om å ta ansvar for ditt eget liv og kjæresten din sitt liv og hold sammen. Heier på dere! Anonymkode: 8dc22...cbf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Er du ikke voksen? På tide å kutte navlestrengen. Anonymkode: f6096...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hva mener du med at du ikke har et valg? Tvangsgifte er ikke lov i Norge. Du bestemmer helt selv hvem du skal gifte deg med. Anonymkode: 8932c...afd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror det fremdeles finnes ukeblader som betaler for slikt. Anonymkode: 31300...cbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Hva ønsker du selv TS? Ønsker du å være sammen med kjæresten din eller ønsker du å gjøre som familien din sier? Er du lykkelig med nåværende kjæreste? Du bestemmer selv hvem du skal gifte deg med. Det er DU som skal leve med valget du tar, ikke familien din ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Teit forslag. Du stikker på tinghuset med kjæresten din og gifter dere. Så forteller du familien din at det ikke blir noe annet gifte, for du er allerede gift. Historia di lukter bedrag, for du har trolig holdt ting skjult både for kjæresten din og familien din. Du er et fritt menneske i et fritt land og du har selv rotet det til for deg ved å ikke tørre å leve åpent det livet du ønsker. Det er nå du må ha mot til å ordne opp. Gamle inngrodde skikker som er ulovlige og helseskadelige er det på tide å avslutte. Tvangsgifte er begge deler. Anonymkode: 3b2a5...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bipolar Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er i en veldig vanskelig situasjon akkurat nå. Jeg har vært i et langt forhold med en fantastisk kvinne, men hun er norsk, og familien min forventer at jeg gifter meg med noen fra samme land og bakgrunn som oss. Jeg har forsøkt å unngå dette så lenge som mulig, men nå har det blitt helt klart at jeg ikke har noe valg. Jeg vet at dette vil knuse henne, og jeg føler meg forferdelig for å måtte avslutte noe som ellers har vært veldig bra. Har noen råd til hvordan jeg kan fortelle dette på en måte som sårer minst mulig? Jeg ønsker å være ærlig, men samtidig skånsom, selv om det kanskje ikke er mulig i denne situasjonen. Anonymkode: c7880...868 Mann opp. Gjør det du skulle gjort fra starten. Vær ærlig, ta smellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden MÅ man gjøre alt familien forventer? Det er et fritt land, du gifter deg med den du vil. Anonymkode: 8c21e...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #12 Del Skrevet 36 minutter siden Du er et fritt menneske, og bestemmer helt selv med hvem, og om, du gifter deg. Foreldrene dine har ikke noe de skulle sagt, og den eneste måten de kan tvinge det igjennom, er om du tillater det. Så si nei til dem, så enkelt og så vanskelig. Men det er ditt liv, som du skal leve, og da må du også leve med konsekvensene av valget ditt. Anonymkode: 3f2e3...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå