Gå til innhold

Hvordan forholde seg til en selger som ikke svarer? På Finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det å mase om jeg sendte en mld i formiddag, med et spørsmål om det var kommet noen bud? Denne meldingen er lest, men ikke svart på, er det da mas om jeg sender en ny mld i kveld, med et bud? Nysgjerrig på hva som kan være grunnen til at vedkommende ikke ønsker å selge til meg🙈😅

Anonymkode: 2449f...f1c

Det at ikke selger svarer, høres useriøst ut, så jeg hadde droppa hele handelen. 

Evt. be noen i din husstand legge inn et bud, og se om de får svar. 

Finn.no krye av rare folk. 

Anonymkode: dec13...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikkje gitt han noko spørsmål han har lyst til å svare på. Gje eit bud.

Eg hadde foreslått 1300 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på «gi bud» er en indikasjon på at det er snakk om en reell budrunde. Mer at vedkommende er åpen for å vurdere (lavere) pris. Skriv «Er du interessert i å selge for 1200,-? Jeg er fleksibel i forhold til henting. Sendt meg gjerne forslag på tidspunkt som kan passe for deg, om dette er interessant»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk som maser eller driver og pruter blokkerer jeg tvert. Gidder ikke slitsomme mennesker. 

Anonymkode: a2b8a...87c

ikke for å mase her nå, jeg er oppriktig nysgjerrig da jeg ikke er en erfaren finn-bruker. Har jeg fremstått masete? Og om man ber om bud, er ikke det en form for pruting?🙈

Du oppsøker folk på finn for en prat? Hvorfor skal denne personen bruke tid på å skrive deg melding om andre han har skrevet med? 

Personen ber om bud. Gi et bud. 

Anonymkode: 6d4c9...994

Hæ? Jeg har da ikke tatt kontakt med vedkommende for å prate? Jeg spurte om det var kommet noen bud, for da hadde jeg hatt noe å gå utifra, jeg spurte absolutt ikke om hva hn prater med andre om.

Personen har ikke svart, fordi du har ingenting med om det har kommet inn bud. Varen står fortsatt til salgs, så da er ikke varen solgt. 

Ønsker du denne varen, så gir du et bud. 

Anonymkode: 6d4c9...994

Jeg har kanskje ikke noe med om det har kommet andre bud, men jeg visste ikke at slike ting ble holdt hemmelig. 

Beklager å si det, men jeg føler nesten du prøver deg på litt voksenkjeft, og kanskje prøve å få meg til å føle meg litt dum som tydeligvis ikke kan disse tingene. 

Takker for oppklaring, men et tips tilbake til deg er at det er flere måter å forklare ting på, og forskjellige måter å ordlegge seg. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det skulle ikke være nødvendig å spørre om det har kommet bud, en seriøs selger bør etter min mening oppgi alle bud i annonsen og sette dato og klokkeslett for budslutt. 
Og vedkommende burde også svart på meldingen din, etter såpass mange timer. Om man er seriøs og ønsker å selge. 

Anonymkode: 5d7d7...500

Tusen takk for et seriøst svar. Disse tingene du skriver, at det bør være opplyst om div, er det ikke noe om i annonsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lychees skrev (5 minutter siden):

Tviler på «gi bud» er en indikasjon på at det er snakk om en reell budrunde. Mer at vedkommende er åpen for å vurdere (lavere) pris. Skriv «Er du interessert i å selge for 1200,-? Jeg er fleksibel i forhold til henting. Sendt meg gjerne forslag på tidspunkt som kan passe for deg, om dette er interessant»

Tusen takk for et konkret eksempel! Det er nøyaktig dette jeg ønsket svar på/hjelp til🙏❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det å mase om jeg sendte en mld i formiddag, med et spørsmål om det var kommet noen bud? Denne meldingen er lest, men ikke svart på, er det da mas om jeg sender en ny mld i kveld, med et bud? Nysgjerrig på hva som kan være grunnen til at vedkommende ikke ønsker å selge til meg🙈😅

Andre folk ha se annerledes på den saken enn hva du gjør. 
Mennesker kan være bortreist med jobb, jobbe mye og ha lite tid til folk som spør på finn. En helt vanlig tankegang er da, jeg tar det når jeg kommer hjem. 
Noen lever og ånder kun for å få solgt no, de svarer på rappen. 
For alt jeg vet så kan du ha blitt oppfattet som masete og blitt blokkert. 

Som du ser av de ulike svarene i tråden din, så er folk ulike og har ulike oppfatninger. 

Varen kan og være solgt, uten at selger gidder å fjerne annonsen. Det skjer og.

Du bestemmer hva du vil gjøre.

Anonymkode: a2b8a...87c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se når tid annonsen ble lagt ut. Er det to uker siden/en måned siden kan du fint gi et bud under prisantydning. Spesielt siden han spør om bud. Står det hbo. 1500 vil han ha minimum 1500, men står det at han er åpen for bud så kan du fint gi bud under prisantydning. Du kan prøve deg med 1000. Spør på en hyggelig måte, feks: ønsker du å selge til 1000? Om han ikke svarte på din første melding kan det være for at 1. svaret er nei, 2. han holder av tingen eller 3. varen er solgt men han har ikke endret annonsen til solgt. 

Anonymkode: 3b299...117

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...