Gå til innhold

Vurderer å ta kontakt med eks sin nye kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Jeg har en eks som har behandlet meg og barna mine elendig med psykisk vold over mange år. Både barna og jeg har fått konstatert traumer, det har vært tidvis skikkelig heftig. 

Jeg har ikke pratet med noen om dette, bortsett fra fastlege og psykolog. Men har fått hint i ettertid etter at forholdet tok slutt at folk hadde skjønt litt. 

Hvorfor jeg ikke gikk og sa ifra til de rundt meg? Fordi han fikk meg til å tro at det var min feil.

Nå har han fått ny dame som har barn. Mammahjertet mitt skriker og vil si ifra til henne. For jeg unner ingen å oppleve det mine barn gjorde. Men er redd for at det vil få konsekvenser. At han slenger dritt om meg til min kjæreste. 

Anonymkode: 33cd9...43b

Har gjort dette før, på vegne av venninne. Min venninne ble tilsatt for grov vold, grove trusler, psykisk vold. 

Vi advarte nye damen og ble truet av mye damen, truet om at de skulle ta oss og at hun skulle sørge for at vi mista barna våre. 

Du vet ingenting om den nye damen, utenom at hun er en mamma.

Vær forsiktig 

Anonymkode: 95c1b...b90

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du høres ut som min eks så drev på slik. Hun skyllet på alt og snakket mye dritt om meg til eks, lege bv plutselig når jeg var alene igjenn etter hun ødela alt, så stod hun plutselig på døra mi og ville prøve igjenn. Hun fekk fin beskjed å snu å aldri komme tilbake. 

Anonymkode: 94478...526

Så du har utsatt din eks og barna med psykisk vold over flere år med det resultatet at de fikk traumer etterpå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kristin70 skrev (18 minutter siden):

Så du har utsatt din eks og barna med psykisk vold over flere år med det resultatet at de fikk traumer etterpå? 

Det har jeg aldri gjort men hun skulder på det. Hun gjorde alt hun kunne få å prøve lure retten, bv osv for å få barna 100% hun tapte på alle punkter og ble bøtelagt av retten for å holde igjenn samvær. Det så var det tyngste var å måtte bevise for retten at den du hadde vert veldi glad i berre var der før å ødelegge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har jeg aldri gjort men hun skulder på det. Hun gjorde alt hun kunne få å prøve lure retten, bv osv for å få barna 100% hun tapte på alle punkter og ble bøtelagt av retten for å holde igjenn samvær. Det så var det tyngste var å måtte bevise for retten at den du hadde vert veldi glad i berre var der før å ødelegge 

Det er jo en annen situasjon, TS har blitt utsatt for psykisk vold. Vi har ingen grunn til å ikke tro på TS når det gjelder dette og det hun forteller er bakgrunn for diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kristin70 skrev (17 minutter siden):

Det er jo en annen situasjon, TS har blitt utsatt for psykisk vold. Vi har ingen grunn til å ikke tro på TS når det gjelder dette og det hun forteller er bakgrunn for diskusjonen. 

Det er det jeg prøver å si at dere må nok ikke alltid stole på den som skulder på det. Er ofte flere enn en side av en sak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er det jeg prøver å si at dere må nok ikke alltid stole på den som skulder på det. Er ofte flere enn en side av en sak 

I en diskusjon her må vi legge til grunn at TS snakker sant, du har ingen grunn til å tro noe annet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 21.51):

Hei!

Jeg har en eks som har behandlet meg og barna mine elendig med psykisk vold over mange år. Både barna og jeg har fått konstatert traumer, det har vært tidvis skikkelig heftig. 

Jeg har ikke pratet med noen om dette, bortsett fra fastlege og psykolog. Men har fått hint i ettertid etter at forholdet tok slutt at folk hadde skjønt litt. 

Hvorfor jeg ikke gikk og sa ifra til de rundt meg? Fordi han fikk meg til å tro at det var min feil.

Nå har han fått ny dame som har barn. Mammahjertet mitt skriker og vil si ifra til henne. For jeg unner ingen å oppleve det mine barn gjorde. Men er redd for at det vil få konsekvenser. At han slenger dritt om meg til min kjæreste. 

Du må snakke med kjæresten din om det. Først.

Anonymkode: a9bee...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke sagt noe nå. Det er sannsynlig at han allerede har preppet henne med historier om at du er sjalu, kontrollerende, vanskelig osv.

Samarbeidet om barnet du har med han må prioriteres foran å advare den nye kvinnen som sannsynligvis ikke kommer til å tro på deg uansett. Vær normalt hyggelig hvis du møter henne, det kan hende hun kommer til deg på eget initiativ etter hvert. Men ikke hvis du starter relasjonen med å være noe hun oppfatter som konfronterende, bedrevitende, bare ute etter å ødelegge osv.

Anonymkode: be040...149

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anmeldt slik at politiet kunne melde bekymringsmelding til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 22.09):

Nå har jeg og eksen et felles barn. Hans eget barn er han en god far for, tro det eller ei. Så frykter også foreldresamarbeid blir utfordrende 

Rart at han er god far når du opplevde han så dårlig. Trå varsomt!

Anonymkode: 8c0d9...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og nå har det liksom gått opp for deg at du var helt uten feil?

Skulle ønske jeg hadde like høye tanker om meg selv, da ville livet vært lett å leve.

Men hva om han har noe helt konkret på deg, du vet da du mister all kredibilitet og ingen vil tro noe på deg igjen? 

Anonymkode: d0a91...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis du har lyst til å åpne portene til helvete så kontakter du henne. Hun kommer ikke til å gjøre en dritt og du blir den gale eksen, og ødelegger i tillegg det som merkelig nok høres ut som et fungerende foreldreansvar med en slik type. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.52):

La det være.

Dette er et nytt forhold og du vet ingenting om hvordan det vil fungere mellom dem. 

Du vet heller ikke hva slags rolle han vil ha overfor hennes særkullsbarn. Det er ikke sikkert de vil bli samboere på fulltid.

Sjansen er stor for at du ikke vil bli trodd, og du vil uansett forverre relasjonen til din eks, som du må samarbeide med om deres felles barn. Det er deres felles barn som vil lide for dette.

Anonymkode: 0487f...08f

Enig her! 

La det ligge. Tenk på barnet ditt. 

Anonymkode: ab2a7...d19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Rart at han er god far når du opplevde han så dårlig. Trå varsomt!

Anonymkode: 8c0d9...838

Det er ikke rart. Det er narsissisme. Har vært borti det før, enn mann som behandlet meg og mine barn fra før stygt, men vårt felles barn gjorde han alt for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du og barna dine har det mye bedre nå TS. Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mange så har en mening å så viser deg seg dem er perfekt sammen. Nei hele dette forumet er piss 

Anonymkode: cf10c...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skulle ønske noen advarte min datter om en voldelig mann. Hun måtte til slutt rømme i all hast med ungene og er nå etablert et helt annet sted. 

Anonymkode: dd5e9...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var en gang sammen med en voldelig psykopat. Kom meg heldigvis unna før jeg fikk barn med han. 
Da han fikk ny kjæreste sendte jeg henne en melding og advarte henne. Fikk ett krast svar tilbake og ble blokket. To år senere var hun vitne til en voldshendelse som nesten endte med drap.  Han har nå besøksforbud mot henne og barnet de fikk sammen. Lurer ofte på om hun tenker på den meldingen som ble sendt i beste mening for 10 år siden. 

Anonymkode: aac31...6b8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke komme noe godt ut av det. Du bidrar KUN til mer drama for deg selv og andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg var en gang sammen med en voldelig psykopat. Kom meg heldigvis unna før jeg fikk barn med han. 
Da han fikk ny kjæreste sendte jeg henne en melding og advarte henne. Fikk ett krast svar tilbake og ble blokket. To år senere var hun vitne til en voldshendelse som nesten endte med drap.  Han har nå besøksforbud mot henne og barnet de fikk sammen. Lurer ofte på om hun tenker på den meldingen som ble sendt i beste mening for 10 år siden. 

Anonymkode: aac31...6b8

Godt eksempel på hvorfor det ikke nytter. Ser man det ikke, så ser man det ikke.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...