AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Hvor lang tid tok det før dere overhodet ikke tenkte på å spise sånne ting? Altså, det går greit, men at man ikke trenger å tenke over det? Kommer man dit noen gang? Anonymkode: e6f2d...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar To uker Anonymkode: 83a40...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Noen dager. Spiser frukt og mørk sjokolade Anonymkode: 8be73...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Noen uker. Jeg får fortsatt et sug etter noe søtt rett etter mat. Jeg setter en nedtelling på 20 min. Hvis jeg fortsatt har sug tar jeg en liten bit søtt. F.eks. en liten rute sjokolade. Men har oppdaget at suget inntreffer bare rett etter mat og om jeg venter i 20 min går det over. Anonymkode: 23e94...2be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Er på 3 uka uten noe som helst av snopemat nå grunna en kraftig forkjølelse som drap matlysta. Og der jeg fikk igjen litt av matlysta for etpar dager siden og greier å spise 3 måltider for dagen, så er lysta på snop nå totalt fraværende. Hadde jo normalt sett kjøpt inn i bøtter og spann og trøstespist i denne perioden, men kom meg rett og slett ikke på butikken fordi jeg var syk, og prøvde å unngå folk, så det ramlet ut. Drikker masse vann, og må vere flink og "nytte høvet" og unngå slikt fremover, allerede gått ned 4.5 kg, så her har jeg en gyllen mulighet. Anonymkode: 0afda...bbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen uker. Jeg får fortsatt et sug etter noe søtt rett etter mat. Jeg setter en nedtelling på 20 min. Hvis jeg fortsatt har sug tar jeg en liten bit søtt. F.eks. en liten rute sjokolade. Men har oppdaget at suget inntreffer bare rett etter mat og om jeg venter i 20 min går det over. Anonymkode: 23e94...2be Samme her. Jeg har begynt å lage en kopp med te rett etter middag, det har hjulpet:) Synes det er veldig deilig å kunne spise mye mer vanlig mat, siden jeg ikke "bruker" opp dagsbehovet på godteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Et par uker. Nå er det et år siden sist inntak. I løpet av det siste året har det hendt at jeg har kjent et slags sug etter _noe_ ifbm at jeg feks er stresset og sliten. Da spiser jeg mer enn jeg egentlig trenger av hva som helst utenom godteri og den slags. Anonymkode: c3d66...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar Takk for svar, alle sammen! Jeg er på dag 14 i dag, og det har egentlig gått overraskende greit rent fysisk, men HODET henger ikke helt med, hvis det er mulig å skjønne. Har hatt BMI på 40 tidligere, har gått ned 30 kg allerede, men ønsker nå å teste ut å droppe alt av sånne ting en stund ihvertfall, for å se hvordan kropp og sjel respondere på det. Så hos meg er det nok mer hodet som sliter, enn det rent fysiske suget, er litt vanskelig å forklare.... TS Anonymkode: e6f2d...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar Jeg klarer helt fint å kutte rent fysisk, og etter en uke eller to kjenner jeg da normalt sett ikke sug etter sjokolade og snop, og tenker da heller ikke så mye på det. Men så kommer jeg alltid til en stressende periode i livet, eller jeg blir nedfor og sliten og lei. Og da faller jeg rett tilbake i gamle mønstre med å trøstespise sjokolade og potetgull. Så "suget" ligger alltid latent, selv om jeg kan bli kvitt det i perioder. Trøster meg med at de periodene med å kutte ut er bedre for helsa enn om jeg ikke hadde kuttet ut i det hele tatt. Anonymkode: 743a8...b4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg klarer helt fint å kutte rent fysisk, og etter en uke eller to kjenner jeg da normalt sett ikke sug etter sjokolade og snop, og tenker da heller ikke så mye på det. Men så kommer jeg alltid til en stressende periode i livet, eller jeg blir nedfor og sliten og lei. Og da faller jeg rett tilbake i gamle mønstre med å trøstespise sjokolade og potetgull. Så "suget" ligger alltid latent, selv om jeg kan bli kvitt det i perioder. Trøster meg med at de periodene med å kutte ut er bedre for helsa enn om jeg ikke hadde kuttet ut i det hele tatt. Anonymkode: 743a8...b4c Takk! Altså, liker jo ikke at du har det sånn, men det var akkurat som å lese om meg! Så litt "felles trøst" i at det ikke bare er jeg som har det sånn! TS Anonymkode: e6f2d...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Rart de som sier dager elle et par uker. Da har man garantert ikke hatt et avhengighetsforhold. Jeg hadde det. Jeg spiste over et kilo sjokolade i uken for 5 år siden. I tillegg til bakst, chips, kjeks og annet. Gikk Cold Turkey 1.1 2020. Og den første måneden måtte jeg kjempe nesten hver dag. Den eneste motivasjonen på slutten av januar det året som gjorde at jeg fortsatte var at jeg raste ned nesten 10 kg i vekt. På en måned! Hadde en BMI på 31 så hadde nok å ta av, men forstod fort hvor mye ekstra kalorier som ikke ga noen metthetsfølelse denne junken var. Cravings hadde jeg i sikkert 2 måneder. Av og på. Men det ble lettere og lettere etter hvert. Jeg ga meg faktisk ikke lov til å spise noe sukkermat før det hadde gått nesten et helt år, da begynte jeg å stole på meg selv at jeg kunne håndtere det uten å bli trigget å overspise. Så i ca oktober det samme året så begynte jeg å spise litt. Husker at jeg spiste et kakestykke i bursdagen til søsteren min, og ble litt kvalm. Fordi jeg var så avvent 😄 Nå spiser jeg noen biter her og der, men syns ikke det er så spennende mat lenger. Craver heller en skikkelig middag. Vekten er stabil, og BMI på 23. Anonymkode: 9cd74...4be 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Rart de som sier dager elle et par uker. Da har man garantert ikke hatt et avhengighetsforhold. Jeg hadde det. Jeg spiste over et kilo sjokolade i uken for 5 år siden. I tillegg til bakst, chips, kjeks og annet. Gikk Cold Turkey 1.1 2020. Og den første måneden måtte jeg kjempe nesten hver dag. Den eneste motivasjonen på slutten av januar det året som gjorde at jeg fortsatte var at jeg raste ned nesten 10 kg i vekt. På en måned! Hadde en BMI på 31 så hadde nok å ta av, men forstod fort hvor mye ekstra kalorier som ikke ga noen metthetsfølelse denne junken var. Cravings hadde jeg i sikkert 2 måneder. Av og på. Men det ble lettere og lettere etter hvert. Jeg ga meg faktisk ikke lov til å spise noe sukkermat før det hadde gått nesten et helt år, da begynte jeg å stole på meg selv at jeg kunne håndtere det uten å bli trigget å overspise. Så i ca oktober det samme året så begynte jeg å spise litt. Husker at jeg spiste et kakestykke i bursdagen til søsteren min, og ble litt kvalm. Fordi jeg var så avvent 😄 Nå spiser jeg noen biter her og der, men syns ikke det er så spennende mat lenger. Craver heller en skikkelig middag. Vekten er stabil, og BMI på 23. Anonymkode: 9cd74...4be Utrolig bra jobba💪🏼 Anonymkode: 150aa...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Rart de som sier dager elle et par uker. Da har man garantert ikke hatt et avhengighetsforhold. Jeg hadde det. Jeg spiste over et kilo sjokolade i uken for 5 år siden. I tillegg til bakst, chips, kjeks og annet. Gikk Cold Turkey 1.1 2020. Og den første måneden måtte jeg kjempe nesten hver dag. Den eneste motivasjonen på slutten av januar det året som gjorde at jeg fortsatte var at jeg raste ned nesten 10 kg i vekt. På en måned! Hadde en BMI på 31 så hadde nok å ta av, men forstod fort hvor mye ekstra kalorier som ikke ga noen metthetsfølelse denne junken var. Cravings hadde jeg i sikkert 2 måneder. Av og på. Men det ble lettere og lettere etter hvert. Jeg ga meg faktisk ikke lov til å spise noe sukkermat før det hadde gått nesten et helt år, da begynte jeg å stole på meg selv at jeg kunne håndtere det uten å bli trigget å overspise. Så i ca oktober det samme året så begynte jeg å spise litt. Husker at jeg spiste et kakestykke i bursdagen til søsteren min, og ble litt kvalm. Fordi jeg var så avvent 😄 Nå spiser jeg noen biter her og der, men syns ikke det er så spennende mat lenger. Craver heller en skikkelig middag. Vekten er stabil, og BMI på 23. Anonymkode: 9cd74...4be For en jobb du har gjort! Godt jobbet! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar Jeg har tidligere klart meg uten sjokolade over flere måneder. Men suget etter sjokolade ga seg aldri! Så for meg er det bedre å unne meg litt enn å slutte. Anonymkode: db558...dce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #15 Del Skrevet 20. januar For min del gikk det helt fint å slutte på dagen, og det har egentlig aldri vært noe "sug" hverken fysisk eller psykisk. Men, det hender jeg tenker på alle situasjonene jeg før pleide å forbinde med snacks og søtt, og at jeg undrer meg for eksempel over om jeg egentlig nyter filmen like mye uten å spise noe godt underveis.. Det føles på en måte litt..tomt noen ganger. (Jeg er forresten undervektig, og har aldri vært overvektig. Så jeg er småspist i utgangspunktet og har aldri tenkt mye på mat sånn generelt.) Anonymkode: 76378...365 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #16 Del Skrevet 20. januar Jeg har rundet ett år nå, så jeg regner med suget vil gi seg any day now... Nei, da. Joda. Jeg fikk diabetes 2, slik at jeg kan ikke spise (så mye av) dette mer. Jeg har i løpet av dette året redusert BMI fra 39 til 22 og er symptomfri fra diabetes. Suget er der like forbanna hele tiden. Det ble faktisk verre etter hvert... Nå skal det sies at jeg "bare" har levd 99% fritt for dette, da. Jeg har, med fastleges velsignelse og siden jeg til vanlig ligger meget lavt (ikke for lavt) i blodsukker, unnet meg bittelitt, sånn en gang i måneden, kanskje. Fløteis går helt fint, muffins med syltetøy, not so much. Jeg har jo også måttet kutte ut pasta, ris, poteter og brød som ikke er supergrovt, i tillegg til frukt, som også er et savn. Noen vil kanskje si det blir verre av å "skeie ut" en sjelden gang, men jeg føler at jeg trenger disse "pausene". Anonymkode: e63b3...a59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Utrolig bra jobba💪🏼 Anonymkode: 150aa...054 Sirah skrev (30 minutter siden): For en jobb du har gjort! Godt jobbet! 🥰 Takk! Er ganske stolt selv over innsatsen. Motivasjonen kom egentlig på veien. I utgangspunket ville jeg bare prøve i en måned uten, men når jeg gikk så mye ned i vekt av å kutte snacks i bare en måned så fikk jeg driv til å fortsette. Ja, man blir kvitt cravings om man gir det nok tid. Men det kan ta lengre tid enn det man håper. Det er rart å tenke tilbake på at jeg gikk på butikken flere ganger i uken for å kjøpe "dosen min". Og at jeg nå automatisk går forbi alle de hyllene uten å tenke på det en gang. Det å kjøpe inn densalgs mat er blitt helt uaktuelt. Aner ikke om det har kommet nye sjokolader eller blitt lansert nye produkter de siste årene. Det er så utrolig befriende. Anonymkode: 9cd74...4be 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. januar #18 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Er ganske stolt selv over innsatsen. Motivasjonen kom egentlig på veien. I utgangspunket ville jeg bare prøve i en måned uten, men når jeg gikk så mye ned i vekt av å kutte snacks i bare en måned så fikk jeg driv til å fortsette. Ja, man blir kvitt cravings om man gir det nok tid. Men det kan ta lengre tid enn det man håper. Det er rart å tenke tilbake på at jeg gikk på butikken flere ganger i uken for å kjøpe "dosen min". Og at jeg nå automatisk går forbi alle de hyllene uten å tenke på det en gang. Det å kjøpe inn densalgs mat er blitt helt uaktuelt. Aner ikke om det har kommet nye sjokolader eller blitt lansert nye produkter de siste årene. Det er så utrolig befriende. Anonymkode: 9cd74...4be Dette skal du virkelig være stolt over! Og det må være en deilig følelse å bare kunne gå rett forbi uten å engang tenke på å skulle raske med deg sjokolade og smågodt! Klapp deg selv på skuldra mange ganger - det fortjener du virkelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #19 Del Skrevet 20. januar Prøvde å kutte sukker og klarte det i rundt 3 mnd, men var ganske miserabel. Nå har jeg hatt samme vekt (BMI på 19) i 7 år, og kan unne meg noe godt i små mengder 😊 Spiser aldri noe usunt på tom mage og venter gjerne i 20 min før jeg spiser noe søtt, som noen andre over også skrev. Funker for min del 👍 Anonymkode: ee2ca...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #20 Del Skrevet 21. januar Husker ikke, det skjedde gradvis, men tok tid. Sjokolade var verst, husker jeg, for det hadde jeg nok et psykisk avhengighetsforhold til. Det var "kos", og nesten en sorg å ta beslutningen om å kutte for resten av livet. Men det var cold turkey som gjaldt. Hver gang jeg bare tok litt, så forlenget jeg perioden med sug etter noe. Det er 10+ år siden nå, og jeg tenker aldri på søtt og slik, og det gir meg veldig lite å spise det. Forsyner meg aldri av godteriskåler, eller til fredagskaffen. Men er nå der at jeg kan ta en italiensk gelato på reise (men skjer sjeldent, for frister ikke), og jeg spiser dessert på jeg er på besøk, eller får servert set menu på restaurant. Anonymkode: ea0e9...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå