Gå til innhold

Er det mye bevegelse blant helsepersonell for tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Grunnen til at jeg spør er at jeg er fjerde eller kanskje femte, sykepleier som sier opp i løpet av det siste året. Det er en stor enhet, men det virker som om det er mange av oss som leter etter bedre arbeidsplasser. 

Er det et riktig inntrykk, at vi er mange som tar skrittet og prøver noe annet?  

Anonymkode: 9aa40...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hos oss har 8 stk sagt opp på 6 mnd. Mitt inntrykk er at vi er mange som er pisse lei av å jobbe under et diktatur, hvor man får straff for å ytre meningene sine, hvor ledelsen er ekstremt illojal til de ansatte og kun lojal oppover i ledelsen, og hvor vi får beskjed om å levere dårligere tjenester til pasientene våre!

NEI TAKK. Skal aldri tilbake i pleien!

Anonymkode: 246e9...40b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme blant legene. De erfarne overlegene slutter. De yngre brenner seg ut, og slutter de også. De yngste ser hvordan livet som (sykehus)lege er i løpet av turnustiden/LIS1, og velger bort sykehusspesialitetene. Særlig de vakttunge spesialitetene sliter.

Så de erfarne slutter, rekrutteringskrise av nye, og de bondefangede mellomerfarne enten slutter og gjør noe annet selv om de ikke er ferdige, de brenner ut, eller de slutter med en gang de får nok erfaring. Resultatet er bemanningskrise og en stadig mindre kompetanse på sykehusene, som må driftes av vikarer. 

Lurer på hva som skjer når avdelingene til slutt har så få overleger at de ikke lenger fyller kravene til å ha LIS, og hele bemanningen bryter sammen.

Eller når bruddene på arbeidsmiljøloven blir så dramatiske at selv Arbeidstilsynet ikke kan overse dem lenger (selv om jeg aldri tror de kommer til å gripe inn, uansett hvor ille det blir).

Det offentlige har ikke lenger tilnærmet monopol på leger/helsepersonell, og det må de snart innse.

Anonymkode: 6739e...aa2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...