Gå til innhold

Alle på avdelingen har sagt opp! Hva pokker skal man gjøre??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor i alle dager jobber du?

Anonymkode: 37986...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er jo en potensiell gullgruve spør du meg.

Ordet umulig eksisterer ikke i min ordbok, kanskje de andre ga seg for de var noen *slackere* til og  begynne med.

1. Prioriter bare det som får hjulene til og gå rundt.

2. Gjør det som gir deg mest utteling i det lange løp.

3. Vis at selv om du er den eneste igjen så er du både villig til og vil gjøre det som gir mest uttelling.

Så når du har snudd skuta, tar du med deg alle papirer og tropper opp på kontoret og ber om høyere lønn.

Anonymkode: b116c...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er ledelsen sitt ansvar å fikse. Ikke jobb utover dine arbeidsoppgaver. Dersom du blir pålagt overtid, sørg for at du holder deg innenfor arbeidsmiljøloven. Dokumenter alt du gjør fortløpende, det kan hjelpe deg både på kort sikt med å vise at du har riktig arbeidsmengde og ikke kan ta på deg andres oppgaver utover det, men også på lang sikt hvis du fortsetter og de rydder opp og du kan hjelpe andre komme raskere i gang. Begynner arbeidsgiver å kreve mer av deg enn de har lov til, si nei. Så lite (bort)forklaring som mulig, bare "nei, det kan jeg ikke". Ikke la deg lure eller manipuleres til å ta på deg noe som ikke er din jobb å fikse, bare fordi du er den siste som er igjen. Ta vare på deg selv, først og fremst. ❤️

Anonymkode: c7643...84d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør jobben som vanlig, ingen som stresser deg. Høres ut som en drømme situasjon for min del. Kanskje du kan jobbe hjemmefra? Enda bedre. Ikke si opp, ansvaret ligger på ledelse.

Anonymkode: 09933...bb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvetid på 6 mnd er også helt uhørt.

Anbefaler deg å finne et ordentlig sted å jobbe. 

Anonymkode: 71aba...f7a

Helt standard prøvetid.

Anonymkode: 84600...096

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Prøvetid på 6 mnd er da helt vanlig 

Anonymkode: b30d5...96a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er jo en potensiell gullgruve spør du meg.

Ordet umulig eksisterer ikke i min ordbok, kanskje de andre ga seg for de var noen *slackere* til og  begynne med.

1. Prioriter bare det som får hjulene til og gå rundt.

2. Gjør det som gir deg mest utteling i det lange løp.

3. Vis at selv om du er den eneste igjen så er du både villig til og vil gjøre det som gir mest uttelling.

Så når du har snudd skuta, tar du med deg alle papirer og tropper opp på kontoret og ber om høyere lønn.

Anonymkode: b116c...23e

Er litt enig i denne, hvis man har lyst til å legge inn jernet en periode og gitt at det er en noenlunde seriøs bedrift. Hvis det bare er en "tullebedrift" som det finnes femten av på dusinet, så ville jeg fokusert på å finne en annen jobb, videreutdannelse e.l.

Men ja, man kan fremstå som en solid ressurs dersom man er villig til å stå på en periode, og det kan være mulighet for ledelsesposisjon etc. om man viser seg egnet. Det kan jo også tenkes at man kanskje kan overføres til et annet team (Det er jo rimelig meningsløst å være i et "team" på kun en person...)

Anonymkode: c22a0...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har du spurt ledelsen hva de tenker?

Anonymkode: 68042...e0f

fk ledelsen

Anonymkode: 740d8...28a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er helt normalt, og absolutt ikke uhørt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i dag TS? Dette høres jo rimelig spesielt ut 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (1 time siden):

Hvordan har det gått i dag TS? Dette høres jo rimelig spesielt ut 😳

TS HER! 
… vel.. sjefen kom inn å sa at siste person i teamet (foruten meg) nå har sagt opp. La ikke mye vekt på det annet enn strofen «noen kommer, noen går». Sa at jeg syntes dette var et leit utfall og at følelsen av teamet er borte. Fikk ikke alt for mye forståelse da sjefen heller dro paralleller til «det er mange her på arbeidsplassen som jobber alene, de er ikke i noe team.. går bra med dem» - føler jo at det var en dum sammenlikning når utgangspunktet for avdelingen var å nettopp være et team…som nå ikke eksisterer lenger. 

Er egentlig ganske forvirra… 

Anonymkode: 7a04f...73d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er litt enig i denne, hvis man har lyst til å legge inn jernet en periode og gitt at det er en noenlunde seriøs bedrift. Hvis det bare er en "tullebedrift" som det finnes femten av på dusinet, så ville jeg fokusert på å finne en annen jobb, videreutdannelse e.l.

Men ja, man kan fremstå som en solid ressurs dersom man er villig til å stå på en periode, og det kan være mulighet for ledelsesposisjon etc. om man viser seg egnet. Det kan jo også tenkes at man kanskje kan overføres til et annet team (Det er jo rimelig meningsløst å være i et "team" på kun en person...)

Anonymkode: c22a0...16e

En bedrift som mister samtlige ansatte på en avdeling før de er ferdig med prøvetiden driver ikke veldig seriøst.

Selv om ledelsen har driti seg kraftig ut med å rekruttere feil folk, så vil en seriøs bedrift jobbe med det for å løse situasjonen, ikke bare trekke på skuldrene.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS HER! 
… vel.. sjefen kom inn å sa at siste person i teamet (foruten meg) nå har sagt opp. La ikke mye vekt på det annet enn strofen «noen kommer, noen går». Sa at jeg syntes dette var et leit utfall og at følelsen av teamet er borte. Fikk ikke alt for mye forståelse da sjefen heller dro paralleller til «det er mange her på arbeidsplassen som jobber alene, de er ikke i noe team.. går bra med dem» - føler jo at det var en dum sammenlikning når utgangspunktet for avdelingen var å nettopp være et team…som nå ikke eksisterer lenger. 

Er egentlig ganske forvirra… 

Anonymkode: 7a04f...73d

Hvor lenge har du jobbet der?

Anonymkode: 68042...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...