Gå til innhold

Alle på avdelingen har sagt opp! Hva pokker skal man gjøre??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På 3 måneder har totalt 6 ansatte sagt opp sin stilling… nå er jeg den eneste ansatte igjen på avdelingen. 

To av seks har sykemeldt seg i oppsigelsestiden på to uker, mens resterende sagt opp. En av dem valgte å stå oppsigelsestiden på 2 uker ut, de andre gikk på dagen med «umiddelbar virkning». Bakgrunnen for oppsigelse er ulike arbeidsrelaterte faktorer, men det som går igjen er manglende ledelse/svak personalhåndtering, ensformig arbeid og ingen utviklingspotensiale. 

Jeg er eneste igjen og har sett både den ene og andre gå ut døra. Følelsen av team (som vi var ment å være fra start) er nå ikke-eksisterende. Fra i morgen av er det kun meg igjen. Føler situasjonen som ufattelig håpløs. Vi jobber for å nå budsjett og oppsatte mål, og nå er det umulig for meg som eneste igjen å nå disse. 

Hva bør jeg gjøre? Det er jo ikke sånn akkurat nå at jeg føler en ekstrem glede over arbeidssituasjonen, det blir tungt å være alene og spesielt når man jobber i et team. Riktignok er jeg ikke avhengig av teamet mitt for å gjøre jobben, men sannelig blir den mer kjedelig uten kollegaer…. det har allerede gjort noe med meg og se en etter en gå. Jeg vet foreløpig ikke hva ledelsen tenker, men hørte fra den ene ansatte at de vurderte å legge avdelingen ned. Samtidig tenker jeg at jeg ønsker svar på hva ledelsen tenker om veien videre.. dette blir jo en vanvittig kinkig situasjon i morgen tidlig? Hvordan forholde seg til det faktum at ALLE har sagt opp? Det sier jo litt mener jeg… 

Hva ville du ha gjort? Føler jo på ulike følelser knyttet til hele situasjonen. Bør jeg også si opp? Jeg er jo enig i grunnlaget for mine kollegaer om å si opp.. Samtidig som jeg pr nå har denne jobben og ikke har fått meg noe annet arbeid.. Bør jeg prøve å få en bedre lønn nå som det bare er meg igjen? Vise enda mer glede og iver over jobben jeg fortsatt er satt til å gjøre?

Hjelp… dette er håpløst… 

Anonymkode: 7a04f...73d

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åssen jobb kan man gå på dagen eller bare ha 14 dager oppsigelse ? høres useriøst ut

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er tydeligvis ikke så mye å gjøre på denne avdelingen om du tenker at du klarer alt alene og dere opprin enig var 7 stk?

Høres også veldig merkelig ut at dere alle kun har 14 dagers oppsigelsestid, da loven sier min 1 mnd og det er relative vanlig med 3 mnd?

Anonymkode: 92861...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du spurt ledelsen hva de tenker?

Anonymkode: 68042...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På 3 måneder har totalt 6 ansatte sagt opp sin stilling… nå er jeg den eneste ansatte igjen på avdelingen. 

To av seks har sykemeldt seg i oppsigelsestiden på to uker, mens resterende sagt opp. En av dem valgte å stå oppsigelsestiden på 2 uker ut, de andre gikk på dagen med «umiddelbar virkning». Bakgrunnen for oppsigelse er ulike arbeidsrelaterte faktorer, men det som går igjen er manglende ledelse/svak personalhåndtering, ensformig arbeid og ingen utviklingspotensiale. 

Jeg er eneste igjen og har sett både den ene og andre gå ut døra. Følelsen av team (som vi var ment å være fra start) er nå ikke-eksisterende. Fra i morgen av er det kun meg igjen. Føler situasjonen som ufattelig håpløs. Vi jobber for å nå budsjett og oppsatte mål, og nå er det umulig for meg som eneste igjen å nå disse. 

Hva bør jeg gjøre? Det er jo ikke sånn akkurat nå at jeg føler en ekstrem glede over arbeidssituasjonen, det blir tungt å være alene og spesielt når man jobber i et team. Riktignok er jeg ikke avhengig av teamet mitt for å gjøre jobben, men sannelig blir den mer kjedelig uten kollegaer…. det har allerede gjort noe med meg og se en etter en gå. Jeg vet foreløpig ikke hva ledelsen tenker, men hørte fra den ene ansatte at de vurderte å legge avdelingen ned. Samtidig tenker jeg at jeg ønsker svar på hva ledelsen tenker om veien videre.. dette blir jo en vanvittig kinkig situasjon i morgen tidlig? Hvordan forholde seg til det faktum at ALLE har sagt opp? Det sier jo litt mener jeg… 

Hva ville du ha gjort? Føler jo på ulike følelser knyttet til hele situasjonen. Bør jeg også si opp? Jeg er jo enig i grunnlaget for mine kollegaer om å si opp.. Samtidig som jeg pr nå har denne jobben og ikke har fått meg noe annet arbeid.. Bør jeg prøve å få en bedre lønn nå som det bare er meg igjen? Vise enda mer glede og iver over jobben jeg fortsatt er satt til å gjøre?

Hjelp… dette er håpløst… 

Jeg ville krevd høyere lønn. 

Anonymkode: 1c7ec...316

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (1 minutt siden):

åssen jobb kan man gå på dagen eller bare ha 14 dager oppsigelse ? høres useriøst ut

I kontrakten vi fikk er det oppsigelsestid på 14 dager i prøvetiden på 6 mnd. 

Hvordan noen av dem fikk gå på dagen vet jeg ikke, det ble avtalt med de som sa opp og ledelsen. Vet ikke bakgrunnen til hvorfor det var i orden dessverre.. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du spurt ledelsen hva de tenker?

Foreløpig har jeg holdt meg rolig angående situasjonen, bare observert. Men fra i morgen er det jo mer eller mindre uunngåelig.. så vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. ledelsen er sikkert ikke veldig fornøyd med utfallet. Er en kjedelig situasjon.. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan noen av dem fikk gå på dagen vet jeg ikke, det ble avtalt med de som sa opp og ledelsen. Vet ikke bakgrunnen til hvorfor det var i orden dessverre.. 

Prøvetid på 6 mnd er også helt uhørt.

Anbefaler deg å finne et ordentlig sted å jobbe. 

Anonymkode: 71aba...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Foreløpig har jeg holdt meg rolig angående situasjonen, bare observert. Men fra i morgen er det jo mer eller mindre uunngåelig.. så vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. ledelsen er sikkert ikke veldig fornøyd med utfallet. Er en kjedelig situasjon.. 

Så samtlige ansatte gir seg allerede før prøvetiden er over? Er det en helt nyoppstartet avdeling siden ingen har jobbet lengre enn 6 måneder?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvetid på 6 mnd er også helt uhørt.

Anbefaler deg å finne et ordentlig sted å jobbe. 

Anonymkode: 71aba...f7a

Prøvetid 6 mnd er helt standard. Og 14 dagers oppsigelsestid i prøvetid er også standard. 

Anonymkode: dc1a5...3cf

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så samtlige ansatte gir seg allerede før prøvetiden er over? Er det en helt nyoppstartet avdeling siden ingen har jobbet lengre enn 6 måneder?

Ja…. 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan vel bare bli bedre? 

Anonymkode: 958ff...c2b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hjelp… dette er håpløst… 

Sånt er tungt! Har selv sitti i omtrent samme situasjon. Jeg orket ikke mer da det ikke skjedde gode nok tiltak ang å rekruttere og beholde. Skaff deg en ny jobb er mitt råd. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det er en grunn til at så mange har gått. Du må selv velge hva du gjør for deg selv. Møt i morgen som vanlig og utfør dine oppgaver. Ledelsen får ta seg av resten. Ville ventet et par uker før krav om høyere lønn. Er ikke akkurat i sekundet kollegaer går ut døren at du skal stå på ledelsen sitt kontor og kreve økt lønn selv om dette er en situasjon du om en stund kan bruke til fordel for deg selv.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja…. 😣

Hvis det er en nyoppstartet avdeling og ledelsen gir såpass faen i de ansatte at alle sier opp før det har gått ett halvt år, så er det nok stor sjanse for at de legger ned...

Hvis du ikke har kompetanse til å jobbe i en annen avdeling, så ville jeg startet lete veldig aktivt etter ny jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det innen helsevesenet?

Anonymkode: 8186e...feb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Så du har ikke snakket med noen av dine kollegaer?

Anonymkode: 882f0...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

BPA assistenter?

Anonymkode: da04f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt som hos oss. 
Jeg er nå den som har nest høyest ansennitet, en sa opp i det han var ferdig opplært, to har fått gå etter en måned enda vi har tre mnd oppsigelse. 
Det begynte en ny daglig leder 1. januar og i dag sa han opp…

Helt forbanna krise. 

Hva jobber du med, TS? 

Anonymkode: c5b01...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...