Gå til innhold

Barna vil ikke ha 50/50 mer, barnefar er helt forbanna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Til å være såpass mange som mottar og betaler bidrag er det SINNSYKT mye uvitenhet ute og går! FLAUT!!!!!

Anonymkode: b2fb7...d20

Jeg vet det🤦🏻‍♀️ en del her tror at barn bare koster hundrelapper hver måned. Bare matutgifter kommer på 6100kr (SIFO). Så har utgifter til strøm, mobil, SFO, bursdager, fritidsaktiviteter, julegaver, bursdagsgaver, utflukter i tillegg. For å ikke snakke om hva tøy, utstyr og organisert idrett koster. Og det er opptil NAV som beregner og krever inn, ikke jeg som mor. Ikke jeg som har bestemt at jeg skal ha 9000kr hver måned. Pengene skal gå til barna. 

Anonymkode: c0043...52a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

To barn koster 18.000 i mnd i følge NAV. Han har nytt barn med ny dame og får kanskje ett til. Også disse koster da 18.000. Han er så heldig at han kan dele utgiftene med mor til de nye barna, så han slipper unna med bare 2x9.000 per mnd = 18.000. Med lønn på 580.000 i året blir det ikke mye igjen å betale regninger for etter at barna har fått sitt i følge gullstandarden til NAV...

Anonymkode: 32b02...6f7

Vi har fire barn, og aldri i verden at vi bruker 36 000 kr på de i mnd. Det ville jo vært galskap. 

Anonymkode: 7e3f5...614

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

To barn koster 18.000 i mnd i følge NAV. Han har nytt barn med ny dame og får kanskje ett til. Også disse koster da 18.000. Han er så heldig at han kan dele utgiftene med mor til de nye barna, så han slipper unna med bare 2x9.000 per mnd = 18.000. Med lønn på 580.000 i året blir det ikke mye igjen å betale regninger for etter at barna har fått sitt i følge gullstandarden til NAV...

Anonymkode: 32b02...6f7

Vi har fire barn, og aldri i verden at vi bruker 36 000 kr på de i mnd. Det ville jo vært galskap. 

Anonymkode: 7e3f5...614

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk her er veldig opptatt av bidraget. Føler ikke at det var det viktige her. Det viktige var jo barna sine følelser og psykiske helse, ikke hva barnefar må betale. Og så var det veldig interessant hvordan barnefar kun reagerte med sinne på pengene. Han vil altså ha barna 50% for å slippe å betale bidrag. Det er i hvertfall sånn jeg oppfatter det. Barna plukker nok opp noe hjemme hos far som er veldig reelt. Og det er trist. La fyren betale, det er hans ansvar som far. Og hvis han virkelig har så dårlig råd, hvorfor lager han flere barn. Han har ikke en gang plass til barna hjemme lenger med den nye babyen. Han skviser de rett og slett ut. 😟

Anonymkode: e2e61...63d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet det🤦🏻‍♀️ en del her tror at barn bare koster hundrelapper hver måned. Bare matutgifter kommer på 6100kr (SIFO). Så har utgifter til strøm, mobil, SFO, bursdager, fritidsaktiviteter, julegaver, bursdagsgaver, utflukter i tillegg. For å ikke snakke om hva tøy, utstyr og organisert idrett koster. Og det er opptil NAV som beregner og krever inn, ikke jeg som mor. Ikke jeg som har bestemt at jeg skal ha 9000kr hver måned. Pengene skal gå til barna. 

Det du skriver der er rein bullshit. Det koster ikke så mye å ha barn med mindre du forer de med diamanter og gull til hvert måltid. Om du tror du trenger å bruke noen og tyve tusen på ungene dine i måneden så er du helt på jordet. For regner med at du skal spytte 9000kr i den potten i måneden også og ikke bare pappaen? Pluss barnetrygd.

Skjønner godt at du får mye pes her i tråden. Du tjener til og med mest, og det eneste du virker opptatt av er å kjøre pappen til barna dine mest mulig på ræva økonomisk. 

Anonymkode: 93132...165

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis jeg skulle brukt 9.000 kr i måneden på min 15-åring så hadde vi bodd på gata. Hadde vi fulgt sifo satsene så hadde vi bodd på gata. Men får all del, han får merkeklær, fritidsaktiviteter, går i bursdager. Jeg skjønner ikke hva du bruker pengene på 😄 Du virker mer interessert i å melke faren for penger enn å ta vare på ungene dine, så jeg gjetter at det er derfor ting er som det er nå - praktisk å ha ungene 100 % så du kan få en feit bankkonto 😉

Anonymkode: d0d83...fe1

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Til å være såpass mange som mottar og betaler bidrag er det SINNSYKT mye uvitenhet ute og går! FLAUT!!!!!

Anonymkode: b2fb7...d20

Jeg syns sånne innlegg som du skriver er flaut av lese. Derfor jeg ikke forteller folk at jeg er alene med barn. Er jo ikke rart folk har fordommer mot oss kvinner når man ser hva folk skriver her.. 

Anonymkode: d0d83...fe1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å, herre. Hvordan tolker du mine innlegg til at barnebidraget er 4500kr? Det var jo nettopp dette innlegget mitt handlet om; dårlig matematikkforståelse på forumbrukerne i denne tråden. Jeg satt opp et regnestykke ut fra at far betaler bidrag på 9000kr. Noe som blir helt skjevfordelt! 

50/50 deling (ingen bidrag):

Mors utgifter, barn: 4500kr

Fars utgifter, barn: 4500kr

Totalt: 9000kr per måned

Mor 100%, far 0%:

Fars utgifter, barn: 9000kr

Mors utgifter, barn: 0kr

Poeng tatt? 

Anonymkode: cdf48...9ed

Nei, her er det jo du som regner feil. Om bidraget er 9000 i måneden er jo ikke det regnet ut fra at han skal betale hele underholdskostnaden, men sin del. Mor har også sin del. Så ved 50-50 har mor og far høyere underholdskostnad for to barn enn 4500 hver. 

Anonymkode: b4aaf...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mat 6100

SFO 2100

Fritidsaktiviteter 1000 

Strøm 800

Mobil 800

Julegaver (3000 pr barn x 2 = 6000 / 12 mnd = 500

Bursdagsgaver egne barn (samme som over) = 500

Bursdagsgaver andres barn = 500

Klær 3000

= 13 800

SFO kan lett sløyfes, en 8-åring kan være alene hjemme en liten stund.  Så minus 2100. Og 

= 11 700 / 2 = 5 850

Mannen kan betale 6000 kr i bidrag. 

Og med tanke på at du også får utvidet barnebidrag (4000 tror jeg noen skrev?) så har du nok til litt helgeaktivteter samt legge unna til ferie. 

Værsågod. 

Anonymkode: 4d19a...184

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du skriver der er rein bullshit. Det koster ikke så mye å ha barn med mindre du forer de med diamanter og gull til hvert måltid. Om du tror du trenger å bruke noen og tyve tusen på ungene dine i måneden så er du helt på jordet. For regner med at du skal spytte 9000kr i den potten i måneden også og ikke bare pappaen? Pluss barnetrygd.

Skjønner godt at du får mye pes her i tråden. Du tjener til og med mest, og det eneste du virker opptatt av er å kjøre pappen til barna dine mest mulig på ræva økonomisk. 

Du bør jo rette en henvendelse til NAV med tanke på alle bidrag som tydeligvis går til å fore unger med diamanter og gull her i landet.

Det er ikke som om ts vil få mer i bidrag enn Turid nede gata om tallene er de samme. Merkelig å skulle gi folk pes for å motta bidrag utregnet av NAV når dette tross alt er helt vanlig praksis. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og bare så det er sagt, jeg tviler STERKT på at en 8 år gammel jente spiser for 3000 kr i måneden. Det gjør ikke min 8 år gamle gutt engang.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mat 6100

SFO 2100

Fritidsaktiviteter 1000 

Strøm 800

Mobil 800

Julegaver (3000 pr barn x 2 = 6000 / 12 mnd = 500

Bursdagsgaver egne barn (samme som over) = 500

Bursdagsgaver andres barn = 500

Klær 3000

= 13 800

SFO kan lett sløyfes, en 8-åring kan være alene hjemme en liten stund.  Så minus 2100. Og 

= 11 700 / 2 = 5 850

Mannen kan betale 6000 kr i bidrag. 

Og med tanke på at du også får utvidet barnebidrag (4000 tror jeg noen skrev?) så har du nok til litt helgeaktivteter samt legge unna til ferie. 

Værsågod. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og bare så det er sagt, jeg tviler STERKT på at en 8 år gammel jente spiser for 3000 kr i måneden. Det gjør ikke min 8 år gamle gutt engang.

Fint om du retter alle slike henvendelser til de som beregner barnebidraget, altså NAV :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fint om du retter alle slike henvendelser til de som beregner barnebidraget, altså NAV :) 

Tenker du at jeg har underestimert? Tvert imot føler jeg at jeg har lagt på litt for sikkerhetsskyld. Ungene bruker nok ikke reelt sett 800 kr i strøm feks. Mor måtte hatt et sted å bo med oppvarming uavhengig av ungene, kjøleskap måtte hun hatt, lys, lagd mat osv. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du at jeg har underestimert? Tvert imot føler jeg at jeg har lagt på litt for sikkerhetsskyld. Ungene bruker nok ikke reelt sett 800 kr i strøm feks. Mor måtte hatt et sted å bo med oppvarming uavhengig av ungene, kjøleskap måtte hun hatt, lys, lagd mat osv. 

Jeg tenker at du bør rette slike henvendelser og dine utregninger til NAV. Kanskje de senker satsene på bidragskalkulatoren på begrunn av det du skriver? Du er jo så flink til å regne og beregne :) Verdt ett forsøk ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hva er agendaen din her egentlig? At alle som mottar barnebidrag utregnet av nav er blodsugere? 

Hva din 8 år gamle gutt måtte spise for i måneden er da helt urelevant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at du bør rette slike henvendelser og dine utregninger til NAV. Kanskje de senker satsene på bidragskalkulatoren på begrunn av det du skriver? Du er jo så flink til å regne og beregne :) Verdt ett forsøk ;) 

Så investert er jeg ikke ;) Bor med barnefar så bidrag angår ikke meg personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fint om du forteller det til nav. Hvem vet kanskje de endrer på satsene basert på hva din 8 år gamle gutt spiser ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merker jeg lurer fælt på hvordan barna til aleneforeldre i et lavtlønnsyrke overlever jeg 🤔

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva er agendaen din her egentlig? At alle som mottar barnebidrag utregnet av nav er blodsugere? 

Hva din 8 år gamle gutt måtte spise for i måneden er da helt urelevant. 

Det er det da ikke. Hvorfor skal mor motta en høyre sum kostpenger enn det ungen faktisk spiser for?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 19.54):

Allikevel, jeg var alene med mine og tjente omtrent som deg, men var aldri i nærheten av en sånn  sum, og de var tre. 

Anonymkode: 60c73...9d9

Og hvor lenge siden var det? Det koster mer å ha barn nå enn for 15 år siden liksom..

Anonymkode: 547c0...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...