Gå til innhold

Barna vil ikke ha 50/50 mer, barnefar er helt forbanna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor sier du det? Er det sånn du selv tenker? Far er den som virker å  kun tenker på pengene og ikke ungene her.

Anonymkode: e2e61...63d

Ikke sant. Det er alltid mødre som tenker barnas beste og lar barna bo hos far 100%, mens de gledelig betaler 4500 per barn til far. 

Mannfolk tenker bare penger.

Anonymkode: d2cc2...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Irak skrev (21 timer siden):

Det er dessverre slik at det finnes noen kvinner som holder barna unna far med viten og vilje, og straffer far slik. Det er direkte urettferdig og ondskapsfullt mot far og barna. Det kan nok være litt av grunnen tror jeg i forhold til bakteppet for noen kommentarer. Det er alltid to sider av en sak. Det som angår barna og samvær, er ofte veldig emosjonelt utfordrende for begge parter og barna involvert. 

Det er menn som gjør dette mot kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (21 timer siden):

TS: Så store barn har overhodet ikke vondt av å måtte sykle/ta buss. Ikke alle mennesker har bil og lappen en gang og det blir folk av de ungene uansett. Å bruke dette som argument for at barna ikke skal være hos far er direkte latterlig. Du lager jo problemer som i utgangspunktet ikke er der!

Barna lider psykisk av å være hos far etter ny samboer flyttet inn. Det er jo ikke moren som lager problemer. Barna føler seg ikke velkommen hos far.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna lider psykisk av å være hos far etter ny samboer flyttet inn. Det er jo ikke moren som lager problemer. Barna føler seg ikke velkommen hos far.

Hilsen 99% av alle skilsmissebarn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det første så tjener han mindre en deg. Å nav regner utfra økonomi. For det andre så har han nytt barn påtur. Når dette er kommet så tar ikke nav fra det barnet å gir til deg andre barn. Det blir en skjevfordelig hvor han vilndra nytte av å ha 1 nytt barn og du vil få mindre. I de tilfeller far gir fader i å sende inn eller bry seg om en eventuell krav, sak vil nav gå i favør til den som fremmer saken. Så om han står på kraven sine så vil du som regel komme veldig dårlig ut av dette om du tenker kun penger 

Anonymkode: 7a6c1...152

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å svare på det du faktisk spør om i hovedinnlegget så tror jeg det er på tide å forsøke å sette på plass den nye samværsavtalen. Det må jo uansett skje før Nav kommer inn i bildet.

Siden situasjonen er så dårlig at selv prøveperioden på 20/80 ikke har fungert så blir det vel sånn at du må til retten om ikke far sier seg enig og signerer ny avtale via fvk. Det kan hende du vil vurdere å si fra deg noe av det barna har rett på iht Navs satser, og ordne en lavere bidragssum, slik at prosessen går raskere og  mer smertefritt.

Tror uansett det har gått så langt at det gode samarbeidet dere har hatt, er over for godt. Forbered deg på at i verste fall må du ordne med konfirmasjon, førerkort osv alene.

Anonymkode: 17477...5d5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, nettopp! Det er jo hele poenget. Bidraget står ikke til de faktiske utgiftene. Far betaler alt, 9000kr, og mor kan putte pengene hun vanligvis legger ut for samvær, rett i egen lomme. Det vil si at mor får det mer luksuriøst enn om de har 50/50 deling. Det er jo ikke sånn at det resterende beløpet som ikke blir brukt på barna den måneden, blir tilbakeført til far. Derfor er jeg for å lage en mer rettferdig avtale privat. 

I banken har de også et regnestykke på hvor mye et barn koster. Det er helt hinsides hvor mye de «tar i» i denne utregningen. Akkurat som nav gjør. Klart det er digg å leve i sus og dus, men jeg er altså for at man skal dele på godene. 

Anonymkode: cdf48...9ed

Poenget var at bidraget blir langt høyere for 2 barn enn 4500 kroner. Jeg har mine 2 barn 60 prosent og mottar litt under 4000 i mnd. 

Nei, bidraget blir ikke hinsides med navs utregninger. Det er nettopp det det ikke blir. 

Anonymkode: b4aaf...408

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hilsen 99% av alle skilsmissebarn.

Barn kan like greit føle seg til overs i mors nye forhold.

Grunnen til at menn, delvis med rette, blir uglesett som unnasluntrende fedre er todelt; noen ganger driver mor med samværssabotasje og får far til å se ut som den som svikter. Langt oftere er far en taper som synes det er noe herk at han har fått barn og stiller opp så lite han kan, evt fordufter helt. Flere menn enn kvinner er dårlige foreldre.

Anonymkode: b2fb7...d20

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barn går på SFO, de skal ha mat, klær, mobil,man kjøper julegaver og bursdagsgaver, de går på aktiviteter, man skal dra på ferie eller gjøre noe hyggelig i sommerferiene, kanskje de trenger tannregulering eller briller, spare til konfirmasjon, ta de med på kino etc. av og til, frisør, mer utgifter til bensin hvis de skal kjøres hit og dit, når de blir større og hvis de trenger legetime tas det betalt når de er over 16 år. 
Faren betaler vel for barna når de bor hos han uansett? Eller har han overlatt det meste til moren( og han betaler like lite som om han skulle hatt barna annenhver helg og heller ikke betaler bidrag)? 
Han har valgt å få barn med en ny dame, uten å ha mere penger og mere plass. Han har tatt risikoen det er med at barna kanskje ikke trives så godt der lenger med en fremmed. Har han ikke råd til å betale bidrag så burde han ikke fått et barn til, han må først klare å betale for de barna han har.

Anonymkode: c2c7a...f13

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For det første så tjener han mindre en deg. Å nav regner utfra økonomi. For det andre så har han nytt barn påtur. Når dette er kommet så tar ikke nav fra det barnet å gir til deg andre barn. Det blir en skjevfordelig hvor han vilndra nytte av å ha 1 nytt barn og du vil få mindre. I de tilfeller far gir fader i å sende inn eller bry seg om en eventuell krav, sak vil nav gå i favør til den som fremmer saken. Så om han står på kraven sine så vil du som regel komme veldig dårlig ut av dette om du tenker kun penger 

Ja man får mindre bidrag hvis partneren får flere barn og skiller seg fra den nye partneren og må betale bidrag til alle. Og hvis de holder sammen så får også de to første barna mindre, pga han ikke har høy nok inntekt å trekke fra og har et barn til. Så jeg synes det er litt egoistisk å få et nytt barn når det betyr at hans to første barn får mindre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja man får mindre bidrag hvis partneren får flere barn og skiller seg fra den nye partneren og må betale bidrag til alle. Og hvis de holder sammen så får også de to første barna mindre, pga han ikke har høy nok inntekt å trekke fra og har et barn til. Så jeg synes det er litt egoistisk å få et nytt barn når det betyr at hans to første barn får mindre. 

Enebarn får alltid mest. Jeg stemmer for enebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Far betaler allerede halvparten av dette!!! Folk leser jo ikke

Anonymkode: 4d19a...184

Og hvis barna bor hos moren må han fortsatt betale for dette- pga hun får alle utgiftene —100%. Hvis faren feks betaler 4000 kr i mnd på barna når de bor hos han og i tillegg er med å betaler mobil, utstyr til feks en sport så kan han betale det samme hvis barna bor hos moren. Da betaler han ikke mer enn det han pleier?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 er jo et helt sinnsykt beløp i den her sammenhengen, forstår godt han reagerer. Du tjener mer enn han så da er det lagt til grunn at barna koster over 20 000 i mnd totalt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde det gått via nav sin kalkulator da jeg og barnefar gikk fra hverandre, hadde det blitt 7.5 i mnd. Så vi inngikk en privat avtale med 3000 i mnd for begge barna tilsammen da jeg visste han ikke kunne klart høyere. Det er via nav innkreving. Kanskje du skal gå ned litt? 

Anonymkode: 8a8f7...36d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Charminia skrev (6 minutter siden):

9000 er jo et helt sinnsykt beløp i den her sammenhengen, forstår godt han reagerer. Du tjener mer enn han så da er det lagt til grunn at barna koster over 20 000 i mnd totalt. 

Du tenker det er et helt sinnsykt beløp å betale ca 4500 kr i måneden for sitt eget barn når man ellers tar seg av 0 av omsorgen og ansvaret.

Jeg er oppriktig overrasket over at så mange mener dette. Om jeg hadde vært i fars situasjon hadde jeg vært for flau og skamfull over å ikke klare å være en forelder til egne barn til å klage over å måtte forsørge dem.

Anonymkode: 17477...5d5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget var at bidraget blir langt høyere for 2 barn enn 4500 kroner. Jeg har mine 2 barn 60 prosent og mottar litt under 4000 i mnd. 

Nei, bidraget blir ikke hinsides med navs utregninger. Det er nettopp det det ikke blir. 

Anonymkode: b4aaf...408

Å, herre. Hvordan tolker du mine innlegg til at barnebidraget er 4500kr? Det var jo nettopp dette innlegget mitt handlet om; dårlig matematikkforståelse på forumbrukerne i denne tråden. Jeg satt opp et regnestykke ut fra at far betaler bidrag på 9000kr. Noe som blir helt skjevfordelt! 

50/50 deling (ingen bidrag):

Mors utgifter, barn: 4500kr

Fars utgifter, barn: 4500kr

Totalt: 9000kr per måned

Mor 100%, far 0%:

Fars utgifter, barn: 9000kr

Mors utgifter, barn: 0kr

Poeng tatt? 

Anonymkode: cdf48...9ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Charminia skrev (18 minutter siden):

Fy faen. Enda et menneske som bare synser og har null innsikt i hva bidrag er og hvordan det skal regnes ut. Gidd å sette dere inn i ting før dere åpner kjeften og fremstår som totale idioter! For egen skyld. Og for andres, for dere sprer faktafeil. Igjen; man bidrar også etter evne, dvs at selv ved 50/50 bosted må ofte den ene forelderen betale bidrag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til å være såpass mange som mottar og betaler bidrag er det SINNSYKT mye uvitenhet ute og går! FLAUT!!!!!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så lenge barnefar bor sammen med moren til det nye barnet, påvirker det bidraget lite. Sjekk Navs kalkulator. 

Anonymkode: c0043...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren burde betale halvparten av det det koster å ha barna fulltid. Og i tillegg være med å betale utstyr til aktiviteter, ferier etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...