AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #121 Del Skrevet 12 timer siden TS: du får veldig gjerne forklare hvorfor du betaler fullpris for sfo ts, når du har gratis kjernetid Anonymkode: 4d19a...184 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #122 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg var det barnet som ikke ble hørt og som måtte bo 50/50 selv om jeg hata det! Ville helst bo hos mamma, men pappa nekta og mamma ville ikke gjøre noe mer med den saken. Lang historie kort: Jeg flytta på hybel da jeg fylte 15 år. Klarte ikke mer av den evindelige flyttinga mellom 2 hjem. Har i dag lite kontakt med foreldrene mine. De valgte seg selv og sine rettigheter foran hva som var best for meg, mine ønsker og mine rettigheter. Anonymkode: cf49e...fb4 Jeg også. Gråt og ba om å slippe å leve på den måten mer. Men noen foreldre skjønner ikke hvor fælt enkelte barn synes det er å bo i koffert. Ble mye bedre når jeg flyttet hjemmefra som 15 åring og faktisk fikk ett hjem. Synes bare det er utrolig synd og dårlig gjort at jeg ikke kunne få det samme som barn. Anonymkode: a0b84...d8c 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #123 Del Skrevet 12 timer siden Far må gjøre en innsats for å få ungene til å ha lyst til å være hos ham. Du kan høre på hva de sier, men du kan også framsnakke far. Si til ham at du ønsker at de skal være hos ham, men at du ikke klarer å få dem til å endre mening alene. Min mann har tre barn fra før. Da de ble større og ønsket å være mer ett sted, valgte de mor fordi hun bodde nærmest skole, venner osv. Vi bodde 10 minutter unna, men det er langt nok for barn i den alderen. De to eldste sa at de hadde foretrukket å bo hos oss om vi bodde i samme område, pga mors mann. Men i tenårene veier venner tyngst. Da betalte vi 12000 i bidrag hver måned, og det merkes. Men ungene var her mye, men det var på eget initiativ, ikke ofte med overnatting, og mer når det passet dem. Men ja, det er mye bidrag. Vi kjøpte ikke ny bil før vi var ferdige med det, for eksempel.... Anonymkode: 94362...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12 timer siden #124 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men barna ønsker jo ikke å være hos far står det. Skal de tvinges? Anonymkode: 8cfb5...302 De ønsker ikke å være hos far fordi de ikke har eget rom og de må sykle/ta buss innimellom til aktiviteter. Er det god nok grunn til å ta fra far alt samvær mener du? Det tror jeg faktisk ingenting på at du mener. Hadde far vært alkoholiker hadde jeg støttet mor 100% i avgjørelsen hennes, men her har vi en far som kjører en strengere linje enn det mor tydeligvis gjør og det syntes ungene naturlig nok at er kjipt. Det er likevel ikke god nok grunn til å ta fra far ALT samvær med ungene!!!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #125 Del Skrevet 11 timer siden Irak skrev (15 minutter siden): Det er dessverre slik at det finnes noen kvinner som holder barna unna far med viten og vilje, og straffer far slik. Det er direkte urettferdig og ondskapsfullt mot far og barna. Det kan nok være litt av grunnen tror jeg i forhold til bakteppet for noen kommentarer. Det er alltid to sider av en sak. Det som angår barna og samvær, er ofte veldig emosjonelt utfordrende for begge parter og barna involvert. Nå har jo ts spesifisert det flere ganger at hun ønsker 50-50, så da er det helt hinsidig at folk sitter å mener noe annet. Ts har også fremsnakket far, virker som om de fleste her dikter opp helt egne opplysninger. Anonymkode: c6ad7...b60 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #126 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS: du får veldig gjerne forklare hvorfor du betaler fullpris for sfo ts, når du har gratis kjernetid Anonymkode: 4d19a...184 Man må jo fortsatt betale en sum for SFO dersom man trenger full plass og ikke klarer seg med 12 timer gratis kjernetid. Klart det er billigere enn uten gratis kjernetid, men det koster fortsatt. Anonymkode: 94362...49a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #127 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja det er et VELDIG godt poeng. En 3. klassing har gratis kjernetid på SFO, det koster IKKE 3800 kr pr mnd. Ts lyver og tar i. Anonymkode: 4d19a...184 Jeg har aldri sagt at sfo koster 3800kr per måned. Kan du i såfall vise til det innlegget? SFO, heltidsplass. Koster 2065kr i min kommune. Min trenger heltidsplass der pga min jobb. Det er gratis kjernetid, men jeg trenger plass utover kjernetiden. Anonymkode: c0043...52a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 11 timer siden #128 Del Skrevet 11 timer siden Sirah skrev (1 minutt siden): De ønsker ikke å være hos far fordi de ikke har eget rom og de må sykle/ta buss innimellom til aktiviteter. Er det god nok grunn til å ta fra far alt samvær mener du? Nå har TS skrevet flere ganger at kontaktlærer har sagt at dette går ut over skolearbeidet til (eldste?) barnet, og helsesøster har sagt at det går ut over psyken. Barnet mistrives tydeligvis veldig med å være der, er det da riktig å tvinge barnet, når man alltid skal se på hva som er barnets beste? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 11 timer siden #129 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jo ts spesifisert det flere ganger at hun ønsker 50-50, så da er det helt hinsidig at folk sitter å mener noe annet. Ts har også fremsnakket far, virker som om de fleste her dikter opp helt egne opplysninger. Anonymkode: c6ad7...b60 Tror det er mange mennesker som blir emosjonelt berørt. Det kan jeg forstå. Vi har ulike erfaringer som mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #130 Del Skrevet 11 timer siden Sirah skrev (14 minutter siden): Nei far «tvinger» jo tross alt de stakkars barna til å sykle og ta buss. Snakk om å sy puter under armene på ungene. En 12-åring kan fint sykle, men ikke i mye trafikk/veldig langt/sent på kvelden synes jeg. Så stor er man ikke når man er 12. Vi bor i Oslo - hadde aldri i verden sendt min 13-åring langt av gårde alene på sykkel her. Og lillebror er vel knapt gammel nok til å sykle alene til skolen. Her anbefales det ikke før i 5. klasse, men selv da er de langt ifra modne nok til å bli sparket ut og sykle langt av gårde mellom bydeler. Ei heller ta buss og t-bane rundt alene. Min mellomste er 9, og aldri i verden hadde han fått lov til det. Mange aktiviteter og kamper er jo i kjøreavstand, så denne faren er nok rimelig kjip ja. Med mindre de bor med 1 km avstand der det er sykkelsti (og ikke noen trafikkert vei imellom. Anonymkode: 0ff2e...620 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 11 timer siden #131 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): om ikke penger er no issue kan du jo droppe bidraget, eller er det en issue for deg å ? Anonymkode: 3d60f...0b2 Syns ikke hun skal droppe bidraget , for det er en lovbestemt rett å betale for sine barn. Men sett de på en høyrente konto å spar til konfirmasjon / sertifikat etc .Barnas ønske og trivsel trumfer fars følelser og ønsker rundt dette . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #132 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS: du får veldig gjerne forklare hvorfor du betaler fullpris for sfo ts, når du har gratis kjernetid Anonymkode: 4d19a...184 Har forklart les innlegg 127 Anonymkode: c0043...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #133 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri sagt at sfo koster 3800kr per måned. Kan du i såfall vise til det innlegget? SFO, heltidsplass. Koster 2065kr i min kommune. Min trenger heltidsplass der pga min jobb. Det er gratis kjernetid, men jeg trenger plass utover kjernetiden. Anonymkode: c0043...52a Nei ser det var en annen anynombruker som kom med det tallet. Likevel er det langt fra 2000 for sfo og det at barn liksom skal koste 18000 i måneden. Dessuten kan jeg ikke fatte og begripe hva slags 8-åring som ikke klarer å være alene hjemme i et par timer etter skoletid. Anonymkode: 4d19a...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #134 Del Skrevet 11 timer siden Ts, dersom dere finner ut at barna skal være hos deg 100% (stakkars far!) Så må dere selvsagt lage en ny avtale på hva far skal betale. 9000 kr er helt sinnsykt. Du virker jo grådig. Hadde aldri tatt i mot denne summen fra far som blir straffet på alle måter her, selv ikke om det var nav som kom frem til den summen. Dere må oppføre dere som voksne og finne ut av dette. Om du er opptatt av et godt samarbeid så bør du strekke deg langt her! Anonymkode: af09a...0b8 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #135 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ser det var en annen anynombruker som kom med det tallet. Likevel er det langt fra 2000 for sfo og det at barn liksom skal koste 18000 i måneden. Dessuten kan jeg ikke fatte og begripe hva slags 8-åring som ikke klarer å være alene hjemme i et par timer etter skoletid. Anonymkode: 4d19a...184 Bor du i Oslo og må ha tre soverom fremfor ett går halvparten til å få en bolig som er stor nok til 3 personer og ikke 1. Det er DYRT å leie. NAV er nok de som kan dette med bidrag best. Er det slik de regner det stemmer det nok. SIFO-budsjett for en kvinne 31-50 år er 11747 Så må hun ha bil = 3175 10-13 åring = 10084 6-9 åring med heltidsplass med gratis kjernetid i SFO = 10239. SFO er da 1155. Tilsammen minst 23-24000 ekstra i mnd. Anonymkode: 0ff2e...620 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 11 timer siden #136 Del Skrevet 11 timer siden nordlending skrev (12 minutter siden): Nå har TS skrevet flere ganger at kontaktlærer har sagt at dette går ut over skolearbeidet til (eldste?) barnet, og helsesøster har sagt at det går ut over psyken. Barnet mistrives tydeligvis veldig med å være der, er det da riktig å tvinge barnet, når man alltid skal se på hva som er barnets beste? Dette var opplysninger TS kom med langt uti tråden ETTER at hun fikk mye motstand. Hadde dette stemt hadde dette kommet med i HI. Det finnes alltid flere sider av en sak og her hadde det vært veldig interessant å høre far sin versjon også. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En 12-åring kan fint sykle, men ikke i mye trafikk/veldig langt/sent på kvelden synes jeg. Så stor er man ikke når man er 12. Vi bor i Oslo - hadde aldri i verden sendt min 13-åring langt av gårde alene på sykkel her. Og lillebror er vel knapt gammel nok til å sykle alene til skolen. Her anbefales det ikke før i 5. klasse, men selv da er de langt ifra modne nok til å bli sparket ut og sykle langt av gårde mellom bydeler. Ei heller ta buss og t-bane rundt alene. Min mellomste er 9, og aldri i verden hadde han fått lov til det. Mange aktiviteter og kamper er jo i kjøreavstand, så denne faren er nok rimelig kjip ja. Med mindre de bor med 1 km avstand der det er sykkelsti (og ikke noen trafikkert vei imellom. Anonymkode: 0ff2e...620 Nå har vi kun hørt mor sin versjon av dette så vi vet ikke hvor kjip far faktisk er på dette. Men personlig er jeg enig i at han er kjip om han lar ungene sykle alene i snøstorm sent på kvelden. Når det er sagt finnes det veldig mange foreldre der ute som faktisk ikke har hverken bil eller lappen og disse ungene kommer seg jo fint til aktiviteter selv om det betyr at de må ta buss og sykle. Så dette er et svært dårlig argument. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #137 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor du i Oslo og må ha tre soverom fremfor ett går halvparten til å få en bolig som er stor nok til 3 personer og ikke 1. Det er DYRT å leie. NAV er nok de som kan dette med bidrag best. Er det slik de regner det stemmer det nok. SIFO-budsjett for en kvinne 31-50 år er 11747 Så må hun ha bil = 3175 10-13 åring = 10084 6-9 åring med heltidsplass med gratis kjernetid i SFO = 10239. SFO er da 1155. Tilsammen minst 23-24000 ekstra i mnd. Anonymkode: 0ff2e...620 Fikk klikket litt fort. Slår vi alle sammen sammen er SIFO på 28000 i mnd. Mot 11747 stemmer nok de 9000 ganske bra mtp at SFO er 1000 kr dyrere hos TS enn SFO. Anonymkode: 0ff2e...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 11 timer siden #138 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du er veldig flink med hersketeknikker, kan du komme med litt flere siden du allerede er i gang?👏 det at barnet sin meining skal veie tungt har ganske mye å si jo, selv om du ikke tror det. Først er du uenig fordi du mener jeg går i mot barnemor og nå går du i mot fordi jeg sier eldstebarnet har ganske mye han skulle sagt. Bestem deg, folk kan bli svimmel av mindre. Blant annet i rettsaker, så har barn på 12 ganske mye de skulle sagt om bosted,så lenge det ikke er skadelig for barnet. Anonymkode: a1679...32d Tror ikke du vet helt hva er hersketeknikk er lille venn..... Dette er et eksempel på en faktisk hersketeknikk med å snakke ned til deg, å kalle folk naiv som tror at deres eget ønske eller ønsket til en 12 åring er noe som kommer til å skje er ikke en hersketeknikk. Med mindre pappa er en voldelig mann som drikker og er slemme med barna, som jeg regner med det ikke er tilfellet siden de allerede har hatt delt omsorg, blir det ikke en rettsak av dette og FVK har ingen autoritet på dette. Så i praksis har ikke en 12 åring så mye de skal ha sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #139 Del Skrevet 11 timer siden Koster to barn virkelig 8000 kr i mnd? 😱 Oppriktig nysgjerrig, jeg har ikke barn. Ikke skal jeg ha heller. Spesielt ikke når jeg hører om hvor mye det koster 😂😂 Anonymkode: db177...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #140 Del Skrevet 11 timer siden Sirah skrev (1 minutt siden): Dette var opplysninger TS kom med langt uti tråden ETTER at hun fikk mye motstand. Hadde dette stemt hadde dette kommet med i HI. Det finnes alltid flere sider av en sak og her hadde det vært veldig interessant å høre far sin versjon også. Nå har vi kun hørt mor sin versjon av dette så vi vet ikke hvor kjip far faktisk er på dette. Men personlig er jeg enig i at han er kjip om han lar ungene sykle alene i snøstorm sent på kvelden. Når det er sagt finnes det veldig mange foreldre der ute som faktisk ikke har hverken bil eller lappen og disse ungene kommer seg jo fint til aktiviteter selv om det betyr at de må ta buss og sykle. Så dette er et svært dårlig argument. Da må man vel anta at far blir med slik som alle andre uten bil må. Og barnefamilier uten bil er fryktelig gode til å mase om skyss, bare så det er sagt. Men virker jo ikke som denne faren blir med siden han sender barna av gårde alene? En 8-åring går i 2-3 klasse og kan selvfølgelig ikke sykle langt av gårde alene til andre skolekretser om man ikke bor VELDIG nært. Anonymkode: 0ff2e...620 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå