Gå til innhold

Møte med forlag

Selexid

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sendte inn et manus til et (tradisjonelt) forlag i høst, og i dag spurte de om vi kunne ta et møte. Er så nærme å komme gjennom nåløyet, og er veldig redd for at nerver skal ødelegge for meg. Har noen her hatt møte med forlag før? Hadde i så fall satt pris på tips og råd.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Heldig heldig. Hva slags litteratur skriver du?

Anonymkode: 7b96e...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så spennende! 
Møt dem og vær åpen for at det gjenstår mye jobb med teksten din og at du er glad i innspill og endringsforslag. 
Kjenn på om du kjenner kjemi med den/de du møter, dere skal jobbe tett med en tekst som betyr noe for deg (uansett hva). Så det er viktig at du liker og stoler på redaktøren din. 
lykke til! 

Anonymkode: 2a203...978

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Selexid skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg sendte inn et manus til et (tradisjonelt) forlag i høst, og i dag spurte de om vi kunne ta et møte. Er så nærme å komme gjennom nåløyet, og er veldig redd for at nerver skal ødelegge for meg. Har noen her hatt møte med forlag før? Hadde i så fall satt pris på tips og råd.

Pust med magen og slapp av. For det første er det ikke noe ordinært jobbintervju du skal på, at vordende forfattere er nervøse er de nok også vant med :) Prøv også å grave frem litt selvtillit. Er jo ikke utenkelig at det kan være flere som er interesserte. Det tenker nok de på òg, og siden de vil møtes så har du mer enn ett bein innafor. 

Anonymkode: 6e238...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...