Gå til innhold

Muslimske barn som middagsbesøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man må jo få spise vanlig mat hjemme. Du så vel at de ikke visste at de fikk besøk den dagen. 

Jeg kjenner en som er vegetarianer men hun blir jo ikke sint for at jeg spiser kjøttkaker en vanlig onsdag. 

Anonymkode: cfbd7...dc6

DE kan selvsagt spise akkurat det de har planlagt, og tilby gjestene noe annet å spise, som brødmat eller frokostblanding eller hva som helst man nå har i hus som de kan spise. 

Anonymkode: da737...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

DE kan selvsagt spise akkurat det de har planlagt, og tilby gjestene noe annet å spise, som brødmat eller frokostblanding eller hva som helst man nå har i hus som de kan spise. 

De kan tilby den valget mellom den middagen de andre spiser, eller brødmat. Men man sitter virkelig ikke foran en sulten 14-åring som har lyst på, og mesker seg med spekeskinke eller bacon mens gjesten blir avspist med noe mindre fristende, i tilfelle foreldrene skulle mislike at den stakkars ungen spiser kjøttet.

Anonymkode: 4bf5d...e30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er uenig, spesielt når det er snakk om såpass store barn (ungdom). 

Anonymkode: cfbd7...dc6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Serverer pølser og sier det er kyllingpølser. Går fint det, det sitter i hodet. 

Anonymkode: 4e54d...28f

Det har jeg gjort selv. Jeg orker ikke holde på med forskjellig mat for all verdens tåpelige ideer.

Anonymkode: 99147...102

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men når gjesten vil ha samme mat som resten så.... skal man nekte gjesten det????

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg hatt besøk av et muslimsk barn i mitt hus hadde jeg ikke servert svin uansett hva. Jeg hadde ikke spurt barnet engang. 

Jeg hadde laget pastasalat uten kjøtt

fiskemiddag 

vegetar middag

pizza uten kjøtt 

er masse muligheter. 

nå er spist spist så det går fint. Men til neste gang tenk gjerne på det 

Anonymkode: 76714...04b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hadde jeg hatt besøk av et muslimsk barn i mitt hus hadde jeg ikke servert svin uansett hva. Jeg hadde ikke spurt barnet engang. 

Jeg hadde laget pastasalat uten kjøtt

fiskemiddag 

vegetar middag

pizza uten kjøtt 

er masse muligheter. 

nå er spist spist så det går fint. Men til neste gang tenk gjerne på det 

Anonymkode: 76714...04b

De kom på spontanbesøk slik jeg forstod det. Da var sikkert middagen allerede laget

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes det var dårlig gjort av deg å la ungene spise svin om du visste at foreldrene ikke ville tillate dette. 

Når man har barn på besøk, respekterer man foreldrenes ønsker om hva som er ok og ikke å servere dem. 

Vi serverer ikke kjøtt til vegeterianere, eller svin til muslimer der vi vet at foreldrene ikke vil barna skal spise det. 

Om det er uplanlagt besøk, og vi har svin til middag, får barnet som ikke skal spise svin tilbud om brødmat eller annet vi har som er innenfor hva foreldrene tillater at de spiser. 

Om man ikke ønsker å tilpasse maten, får man si at barnet ikke kan spise hos dere, og sende det hjem til middag. 

Enig om det var snakk om barnehagebarn eller barn på barneskolen. Men 14-åringer er straks i konfirmasjonsalder, de må virkelig kunne få bestemme selv. De kom uanmeldt og ble tilbudt å spise med - og fikk beskjed om at det var skinke i pastasalaten. Hvor lenge tenker du man skal ta hensyn til foreldrenes overkjøring av barn mtp religion?

Anonymkode: 435f4...8da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Starship1212 skrev (På 20.1.2025 den 20.53):

Det der er så respektløst og ekkelt gjort, ikke bare fordi det er svin og vi snakker om muslimer men generelt å lyve til folk om hva som er oppi maten for å skjule noe. Der er så respektløst at jeg har ikke ord… 

Tror du virkelig jeg har gjort det? 😂 Har heller aldri vært nødvendig, aldri hatt en muslim på middag. Har ingen muslimske venner og ingen muslimer på skolen til barna. Den dagen jeg en muslim på besøk er sjansen stor for ar det ikke er svin på bordet da vi spiser lite av det her i huset også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du refererer til deg selv. Allikevel så skal du ha en tråd her. Svin er svin gele osv. Piss off 😡

Anonymkode: 3be4c...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noen ting. 

Jeg har servert svinekjøtt til muslimsk barn ved en feiltagelse,  jeg sa aldri det til foreldrene. Dette er 6 år siden og dette barnet lever i beste velgående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du refererer til deg selv. Allikevel så skal du ha en tråd her. Svin er svin gele osv. Piss off 😡

Anonymkode: 3be4c...680

Hvem er du sur på? Alle som ikke er muslimer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke sagt noe til foreldrene, barna velger selv tenker jeg. Men ville selvfølgelig ikke laget noe med svin om jeg visste de skulle komme. Er de ofte hos dere? Kanskje du kan ha noe lett ferdigmat stående, svinefri selvfølgelig. Om det gjør at du føler det bedre 

Anonymkode: 8942c...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har muslimer i familien. De elsker bacon. Så det er forskjell på folk. Uansett, spist er spist. Spør hva som er greit før de spiser hos deg neste gang.

Anonymkode: 2c2cc...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kylling pølser.

Kylling. 

Kylling pizza.

Noe vegis mat eller okse kjøtt/gryte mye enn bare nøff nøff.

Anonymkode: 9a3e0...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 13.47):

Jeg synes det var dårlig gjort av deg å la ungene spise svin om du visste at foreldrene ikke ville tillate dette. 

Når man har barn på besøk, respekterer man foreldrenes ønsker om hva som er ok og ikke å servere dem. 

Vi serverer ikke kjøtt til vegeterianere, eller svin til muslimer der vi vet at foreldrene ikke vil barna skal spise det. 

Om det er uplanlagt besøk, og vi har svin til middag, får barnet som ikke skal spise svin tilbud om brødmat eller annet vi har som er innenfor hva foreldrene tillater at de spiser. 

Om man ikke ønsker å tilpasse maten, får man si at barnet ikke kan spise hos dere, og sende det hjem til middag. 

Enig hvis det er snakk om småbarn, men her er det snakk om ungdommer. Jeg synes en 14-åring har rett til å selv bestemme hva han/hun vil spise, uavhengig av foreldrenes overbevisninger. Man opplyser om hva det er i maten, og så kan ungdommen ta valget selv.

Endret av Uanonym bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er muslim og har mange muslimske venner. Ikke stress med det, majoriteten av muslimer spiser svin, har sex, drikker alkohol og går i bikini 😉 vi er som nordmenn og feirer eid fordi det er god mat og kos med familien men har ikke så mye tilhørighet til selveste religionen. Relaterer det veldig til nordmenn og jul. 

Anonymkode: 66ac2...f50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Disni skrev (På 20.1.2025 den 16.55):

Hvorfor trenger du kilde på det?

kan du ikke koranen?

røyking er Haram, mange gjør det. 
alkohol er Haram, mange gjør det. 
Å gifte seg med en ikke muslim er Haram

vik du jeg skal fortsette?

Så du kommer med en bastant påstand om at de fleste muslimer lever harram kun basert på hva som er harram?

Anonymkode: 56620...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 0.32):

Har muslimer i familien. De elsker bacon. Så det er forskjell på folk. Uansett, spist er spist. Spør hva som er greit før de spiser hos deg neste gang.

Anonymkode: 2c2cc...1e7

Jepp. Jeg har også muslimer i familien som spiser svin. Og jeg har etniske nordmenn i familien som ikke spiser svin.

Får jeg de på besøk, så tilrettelegger jeg middagen derreter.

Jeg mistenker at enkelte her inne gjør seg vanskelige med vilje, fordi de hater muslimer.

Anonymkode: 33d88...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...