Gå til innhold

Fjerne føflekk av utseende messing årsak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en stor mørk føflekk/vorte i ansiktet som har plaget meg i mange år. Hvordan går jeg frem med å fjerne denne? Kan fastlegen henvise meg videre eller må jeg til privatklinikk?

Vær så snill ikke skriv «du er fin som du er». Dette er noe jeg absolutt ikke ville valgt selv å bli født meg, men som jeg veldig uheldigvis har blitt. 

Anonymkode: b0b5a...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fjernet hos Aleris. Bestilte time selv, og ble gjort rundt to dager etter jeg bestilte timen. Er noen år siden, så jeg husker ikke hva jeg betalte, men det gikk kjapt og greit, og jeg er fornøyd med resultatet. Jeg fjernet også fra ansiktet - har kun en lys flekk der føflekken var.

Anonymkode: c2bce...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gjør det hos lege eller en som ikke er plastkirurg, de vil ikke lage et fint arr.  Gå på nettsiden til en privatklinikk, sikkert ikke så dyrt siden du ikke trenger narkose.  5000-8000 kr tipper jeg. 

Anonymkode: 8e664...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fjernet hos fastlegen, men de har ikke vært i ansiktet, så jeg har gitt blaffen i hvordan det blir seende ut. Den ene klødde, den andre var en sånn som strikkegensere hektet seg i osv.

Spør fastlegen, vil tro du kan henvises om du ikke vil betale alt selv!

Anonymkode: 9a9b8...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun fjernet hos fastlegen, men ikke i ansiktet. Den ene var stor og usymmetrisk og lå på en plass jeg ikke følte jeg klarte å følge med. Den andre lå sånn at et klesplagg hele tiden gnagde. Ville bedt om henvisning til plastisk siden det er i ansiktet. Vet om jeg som fjernet på haka, ble veldig fint etterpå, dumt for selvfølelsen at han ikke gjorde det før. 

Anonymkode: 8b507...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har fjernet "vorteføflekk" hos fastlegen. Legen min brente vekk med laser. De er vel også de som er lettest å bare kutte rett av vef roten. Flat føflekk tok jeg hos privatklinikk pga legen min ville ikke sy i ansiktet. Jeg har veldig mange føflekker, og har fjernet en del av de som har vært plagsomme. Ville startet hos fastlegen først. 

Anonymkode: fb659...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlegen min ville ikke engang fjerne en føflekk på nedre del av ryggen min, fordi han tenkte estetikk ("Hvis du skal ha på deg en penkjole med bar rygg en gang, hvem vet.."), enda jeg sa at arr akkurat der ikke bryr meg:P Så, han henviste til plastikkirurg. 

Jeg tar det nærmest for gitt at enhver oppegående fastlege vil gjøre det samme når det dreier seg om en føflekk i ansiktet. Hvis ikke er det bedre å gå privat og betale mer.

Anonymkode: b6b30...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en stor mørk føflekk/vorte i ansiktet som har plaget meg i mange år. Hvordan går jeg frem med å fjerne denne? Kan fastlegen henvise meg videre eller må jeg til privatklinikk?

Vær så snill ikke skriv «du er fin som du er». Dette er noe jeg absolutt ikke ville valgt selv å bli født meg, men som jeg veldig uheldigvis har blitt. 

Anonymkode: b0b5a...ff5

Er den bare skjemmende for ditt utseende så er det kosmetisk, og noe du gjør privat hos en hudlege du selv kontakter og du selv betaler. 
Det offentlige helsevesenet er ikke for kosmetisk korreksjon, men for sykdom og tilstander i nærheten av sykdom. Skattebetalerne og helsevesenet skal ikke betale og belastes med kosmetisk kirurgi. 

Anonymkode: feb82...2b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlegen henviste til småkirurguklinikk. Vanlig egenandel. Det at fødlekken irriterte var god nok begrunnelse for å få den fjernet.

Anonymkode: 7c29f...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fjernet privat, fastlegen ville ikke fjerne i ansiktet. Betalte ca 3000

Anonymkode: 8d47c...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...