Gå til innhold

Jeg synes det er slitsom å hele tiden ta vare mitt indre barn. Det er så tungt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er som jeg kan se meg selv 5 år gammel stå å skrike til den voksne meg. Pga. utrygghet og følelsen av svik for at jeg ikke passer bedre på. Fortiden bare innhenter meg. Jeg har ingen konkret hendelse på hva som skjedde i barndommen min, men jeg har alltid følt på en utrygghet. Som nå har gitt meg angst. Jeg vet det går psykisk sykdom i familien min og som har vært med i min oppvekst. Det er det som innhenter meg nå. Og det er som om jeg kan se 5 år gamle meg stå å skrike til den voksne meg. Hvorfor det er akkurat 5 år vet jeg ikke, men der er rundt 5 års alderen som jeg føler er inni meg et sted.

Når jeg begynner å møte denne lille jenta, så knekker jeg helt sammen å begynner å gråte selv. Det er så tungt fordi jeg får så sterke følelser. Hvordan kan jeg gjøre dette på en bedre måte?

Anonymkode: 6ecdf...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være lurt å gå til psykolog slik at dere kan gjøre dette systematisk og under trygge forhold.

Anonymkode: 963c8...8fd

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er voksen og kan passe på henne nå. Vær stabil og yt henne rettferdighet. Tilgi og gå videre.

Anonymkode: 63437...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøvde å møte mitt indre barn i fortiden, det slet meg nesten ut, traume på traume, bare jævlig.

Så bestemte jeg meg for å dra henne ut fra alt det, og inn i mitt liv nå. Fortiden er bak oss. Nå later jeg som at jeg har et barn å ta vare på, alt jeg gjør eller ikke gjør, påvirker det barnet direkte. Fin måte å starte å ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 3e61f...a56

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøvde å møte mitt indre barn i fortiden, det slet meg nesten ut, traume på traume, bare jævlig.

Så bestemte jeg meg for å dra henne ut fra alt det, og inn i mitt liv nå. Fortiden er bak oss. Nå later jeg som at jeg har et barn å ta vare på, alt jeg gjør eller ikke gjør, påvirker det barnet direkte. Fin måte å starte å ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 3e61f...a56

Så fint å lese at du heller tok henne med i nåtid! Hvordan fungerer det når du blir trigget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Går du i behandling?

Anonymkode: 9f1ea...8d9

Ja, men har ikke vært der på lenge pga juleferie og sykdom hos behandler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

av og til hadde det vore fint å vise dette indre barnet at det gjekk bra, tross alt. At det indre barnet kan sjå fram til bedre tider der livet vil bli trygt ❤️ Men eg syns du burde få hjelp av ein psykolog til å sortere desse tankane og lære deg korleis du skal meistre det når spøkelse frå fortida likevel kjem og drar deg ut frå det trygge no. Lykke til ❤️ Alle barn fortjener å ha det trygt og det e fint at du som voksen prøva å ta vare på og være det du sjølv hadde trengt. 

Anonymkode: 40bee...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Jeg får heldigvis hjelp av psykolog, men det går veldig tregt. Det har vært ferie og nå der det sykdom 😕 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...