AnonymBruker Skrevet 20. januar #61 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er disse bakovervendt? Hørt en del bra om Axkid da Anonymkode: 0277c...138 Bakovervendt begge to, ja, minikid til 25 kg/125 cm, og one til 23 kg/125 cm. Favoritten er axkid one, utrolig lett å installere og bytte mellom biler. Da er jeg sikker på at alle får til å installere riktig. Også superlett å regulere vinkel og kan gi masse benplass, og tar veldig lite plass i bilen. Anonymkode: 83b40...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #62 Del Skrevet 20. januar Sender med boostapak! Driter i hva andre mener og vil for egen del vite at jeg har gjort det jeg kan i tilfelle ulykke. Bor i Nord-Norge på et lite sted med masse små veier, svinger og hyppige kollisjoner på en del av strekningene. Kommer ikke på tale at barnet mitt sendes avgårde i buss uten sikring. Anonymkode: a2ceb...790 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #63 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sender med boostapak! Driter i hva andre mener og vil for egen del vite at jeg har gjort det jeg kan i tilfelle ulykke. Bor i Nord-Norge på et lite sted med masse små veier, svinger og hyppige kollisjoner på en del av strekningene. Kommer ikke på tale at barnet mitt sendes avgårde i buss uten sikring. Anonymkode: a2ceb...790 Enig. Kunne ikke brydd meg mindre om folk mener det ser komisk ut. Det viktigste er vel sikkerheten til våre barn, og vi som foreldre har et ansvar her. Kunne aldri levd med meg selv om jeg visste det førte til fatale konsekvenser om barnet ikke var sikret godt nok i bilen. Anonymkode: 0277c...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #64 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hysterikere! Selv satt vårt barn i vanlig fremovervendt stol. 😅 Anonymkode: 3819b...574 Heller bakovervendt litt lenger enn dette: https://www.nrk.no/vestland/xl/jakta-pa-den-avgjerande-detaljen-_-difor-vart-kaja-_6_-alvorleg-skadd-1.14446461?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1-xMKAAslcLNffKeGY_05kr6MoMWvLsOj6lcNIrMXcF7JBTEYUoYpjWzA_aem_oW3WBD3lsd2pLBath8cJDQ Anonymkode: 2e6d6...f01 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #65 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Heller bakovervendt litt lenger enn dette: https://www.nrk.no/vestland/xl/jakta-pa-den-avgjerande-detaljen-_-difor-vart-kaja-_6_-alvorleg-skadd-1.14446461?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR1-xMKAAslcLNffKeGY_05kr6MoMWvLsOj6lcNIrMXcF7JBTEYUoYpjWzA_aem_oW3WBD3lsd2pLBath8cJDQ Anonymkode: 2e6d6...f01 Enig, men dette barnet var jo faktisk for dårlig sikret og satt på pute. Det er ekstra skummelt når man sovner. Anonymkode: 395b3...a90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #66 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er disse bakovervendt? Hørt en del bra om Axkid da Anonymkode: 0277c...138 Den er et rent HÆLVETE å montere, og tar minst like stor plass. Anonymkode: e3d34...7a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #67 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvor ofte hører du om barn som blir alvorlig skadet eller dør på ski, skøyter eller sykkel egentlig? Sist et barn døde på sykkel ble det påkjørt av en bil. Barn dør i trafikkulykker. Vi lever et aktivt friluftsliv - ungene mine går på langrenn, kjører alpint og sykler fra de er 2 år gamle. Vi tar hensyn til sikkerhet der det er nødvendig, bruker hjelm og godkjent utstyr. Å kjøre bil er MYE farligere enn friluftsliv. Det er en helt latterlig sammenligning. Barna går i friluftsbarnehager, de kjører heldigvis aldri buss med barnehagen. Anonymkode: 395b3...a90 Hvor ofte hører du om barnehager på tur i buss som kræsjer..? Anonymkode: 1cc8d...3de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #68 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Den er et rent HÆLVETE å montere, og tar minst like stor plass. Anonymkode: e3d34...7a2 For en teit kommentar. Du sier ingenting om hvilken axkid du snakker om, og du har tydeligvis ikke peiling. Axkid one two, som jeg har, er veldig lett å montere. Den er også lett i vekt. Den tar litt plass, men er mindre enn de fleste. Jeg har liten bil, og det går fint. Anonymkode: c723b...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #69 Del Skrevet 21. januar De sier at bybuss uten belter er trygt. Anonymkode: 7b03e...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #70 Del Skrevet 21. januar Min erfaring er at de aller minste barna drar ikke på busstur. 4 åringene og opp gjør det. Mitt barn får være med, forsåvidt har jeg ikke med bilstol til barna når vi kjører buss hjemme heller. Har aldri sett noen med det. Anonymkode: b8589...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #71 Del Skrevet 21. januar Bokormsen skrev (På 20.1.2025 den 14.59): Bytter til fremovervendt her når ungene begynner å protestere mot bakovervendt, skjer vel rundt 3 års alder. Da går ungene inn selv. Bruker bare sittepute for 7-åringen. Sett noen 7-8+ åringer bakovervendt, stakkars unger, ser komisk ut😂 Kjenner ingen som satt bakovervendt etter 3-4 års alder. I 4-5-årsalderen begynte vi også å samkjøre en god del (besøk med hjem, tur til butikken for å kjøpe frukt i bhg-ansattes bil, og diverse aktiviteter som fotball etc) og selv om jeg er noe hysterisk så er jeg ikke helt Karen som løper etter andres biler med "riktig sete". Men hvis ungen liker det, så er det vel ikke et problem at du synes det ser komisk ut? Jeg synes det må være helt greit at folk lar ungen sitte bakovervendt så lenge ungen vil det. Det er jo tryggere, selv om det ikke er særlig utbredt, utenom KG da så klart Anonymkode: 7b03e...f46 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #72 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Og hvem ga dem ideen om å protestere? Eldste her er fem og har aldri nevnt retningen på stolen. Men nå sier det ganske mye om deg at du synes godt sikrede barn ser "komisk" ut, da. Anonymkode: 83b40...eae De merker jo godt forskjellen i forhold til når de sitter på med andre da... Mulig noen vil protestere når de ser at vennene sitter "riktig" vei. Uansett, så vil jeg si at foreldre skal bestemme dette, ikke barna. Med mindre de blir dårlig. Min kunne godt ha sittet bakovervendt lenger, for hen trivdes med det. Jeg synes det er tull å si at det ser komisk ut. Men de jeg spurte på de to lokale forretningene, hadde lite tro på at jeg får et slikt sete inn i min bil. Og de hadde heller ingen på lager i fysisk butikk, så jeg fikk ikke testet det ut. De selger ikke slike seter. Jeg måtte ha kjøpt et på nett og montert det selv og da ble det til at jeg snudde min. Er man handy, så går det jo fint å motere selv så klart, jeg vet godt det ikke er rocket science. Anonymkode: 7b03e...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #73 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 14.30): Når de skal på utflukt og har et leid kjøretøy hele dagen har jeg levert med et enkelt sete. Ellers har vi brukt fleksitid og hjemmekontor og kjørt selv de gangene det har vært nødvendig. De gangene det ikke har vært mulig å gjøre noen av delene har jeg latt ungene bli med de andre. Men det er og forskjell på hva de skal, skal de ut på landeveien og kjøre fort så er det uaktuelt å sitte uten noen form for sikring. Skal de ta bybussen bort på biblioteket så går det sakte. Sannsynligheten for kræsj er høyere, men jeg kjenner jo ruta og vet at det går sakte og tar 10 minutter. I en perfekte verden hadde busselskapene hatt egne busser med bakovervendte, korrekt monterte stoler ❤️ Anonymkode: 97606...d20 Dere er hysteriske. Anonymkode: 91aa0...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #74 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere er hysteriske. Anonymkode: 91aa0...d96 Jeg sendte ikke med sete selv men skjønner at noen gjør det. Bråbremser sjåføren, så man man slå seg skikkelig. Jeg har tatt mye skolebuss i årenes løp, og har krasja ansiktet i en stolpe i bussen så jeg så stjerner. Små barn er ikke så gode på å holde seg fast når sjåføren hogger i bremsene. Jeg holdt godt fast i toåringen da vi tok bybuss uten belter i 70-sona når vi besøkte en bekjent (jeg hadde ikke tenkt tanken på at dagens busser ikke har belter, men belte sitter uansett ikke godt på små barn) Anonymkode: 7b03e...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #75 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en teit kommentar. Du sier ingenting om hvilken axkid du snakker om, og du har tydeligvis ikke peiling. Axkid one two, som jeg har, er veldig lett å montere. Den er også lett i vekt. Den tar litt plass, men er mindre enn de fleste. Jeg har liten bil, og det går fint. Anonymkode: c723b...fdd Jeg har axkid two og den er et helvete og montere og veier masse! Anonymkode: e3d34...7a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #76 Del Skrevet 21. januar To av mine beste venninner er skikkelig bilstol og sikkerhets entusiaster. Fikk mange reaksjoner når vi snudde gutten vår til fremmovervendt når han "bare" var 4 år og 2 måneder, det var altfor tidlig. De tar alltid fri fra jobb når barna skal på utflukter med barnehagen, eller skolen, så kjører de barna selv . Anonymkode: 8a9ea...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #77 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har axkid two og den er et helvete og montere og veier masse! Anonymkode: e3d34...7a2 Jeg må si jeg sliter med å tro deg. Jeg bærer min med en hånd, og jeg er ikke store jenta, og klikker den fast, strammer knotten på bøylen og setter benet i gulvet, ferdig. Det får ikke blitt enklere. Anonymkode: 83b40...eae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #78 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men de jeg spurte på de to lokale forretningene, hadde lite tro på at jeg får et slikt sete inn i min bil. Og de hadde heller ingen på lager i fysisk butikk, så jeg fikk ikke testet det ut. De selger ikke slike seter. Jeg måtte ha kjøpt et på nett og montert det selv og da ble det til at jeg snudde min. Er man handy, så går det jo fint å motere selv så klart, jeg vet godt det ikke er rocket science. Anonymkode: 7b03e...f46 Det er iallefall tull, jeg får begge typene bakovervendte stoler inn i min lille leaf. Finnes det virkelig forhandlere som ikke selger bakovervendte småbarnsstoler? Axkid One er i alle fall ekstremt enkelt å montere selv, helt uten å være noe som helst handy. Vi låner det ut i øst og vest og alle har klart å installere det riktig. Anonymkode: 83b40...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #79 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har axkid two og den er et helvete og montere og veier masse! Anonymkode: e3d34...7a2 Sammenlignet med hva? Det er jo den desidert letteste bakovervendte stolen å montere. Ikke minst veier den bare 10 kilo, hville er lettere? Anonymkode: 188a6...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #80 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må si jeg sliter med å tro deg. Jeg bærer min med en hånd, og jeg er ikke store jenta, og klikker den fast, strammer knotten på bøylen og setter benet i gulvet, ferdig. Det får ikke blitt enklere. Anonymkode: 83b40...eae 11,4 kg er jo en del, bærer ikke det langt med én hånd, og min kan ikke klikkes inn, den monteres med belter som er et helvete å få under skinnene i bilen min, brukte over 40 minutter sist og måtte til slitt til med strips for å få det til. Anonymkode: e3d34...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå