AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Strømstøtte kan være svært gunstig med fastprisavtale. Anonymkode: 554e8...27a Nettleien Anonymkode: 1c285...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar Hvis du/dere bodde i Nord-Norge og kunne velge å binde strømprisen i 10 år, ville du gjort det til 59 øre/kWh? Hva med 5 år til 41-43 øre/kWh? Snittet på spotprisen i desember lå på under 10 øre for Nord-Norge Anonymkode: 47674...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. januar #23 Del Skrevet 21. januar Hva fremtiden bringer er uvisst, men om man skal basere avgjørelsen på historiske data vil det å binde strømmen i ti år til 59øre/kWt være galskap. Å betale 5-10x spotpris for å potensielt spare noen kroner i januar-mars når spotprisen passerer fastprisen er ikke spesielt lurt. Blir som å bestille pizza på Peppes fordi det er så dyrt å varme opp en frossenpizza i stekeovnen pga høy strømpris. Men om man binder strømprisen fordi man frykter økt overføringskapasitet på strømnettet i Norge, elektrifisering av Melkeøya og mer harmonerte strømpriser med resten av landet er nok ikke binding helt idiotisk. Historiske strømpriser - Prisområder i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #24 Del Skrevet 21. januar newman01 skrev (På 20.1.2025 den 14.12): Det er vel ingen rasjonelle strømselskaper som tør tilby lange fastpriskontrakter nå som regjeringen har bestemt at Melkeøya skal elektrifiseres og støvsuge nordnorge for strøm. Samme regjering har jo funnet ut at de skal løse strømutfordringene med vindmøller der oppe. Vindmøller som er så populært i områder i nærheten av urbefolkning... Jeg hadde ihvertfall ikke solgt lange fastpriskontrakter til en billig penge når utsiktene til å selge strømmen for 300-12'000 øre kWh i nær fremtid er i sikte Spot on. Tenker det samme. Anonymkode: e14b2...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #25 Del Skrevet 21. januar newman01 skrev (På 20.1.2025 den 14.12): Det er vel ingen rasjonelle strømselskaper som tør tilby lange fastpriskontrakter nå som regjeringen har bestemt at Melkeøya skal elektrifiseres og støvsuge nordnorge for strøm. Samme regjering har jo funnet ut at de skal løse strømutfordringene med vindmøller der oppe. Vindmøller som er så populært i områder i nærheten av urbefolkning... Jeg hadde ihvertfall ikke solgt lange fastpriskontrakter til en billig penge når utsiktene til å selge strømmen for 300-12'000 øre kWh i nær fremtid er i sikte Spot on. Tenker det samme. Anonymkode: e14b2...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #26 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis du/dere bodde i Nord-Norge og kunne velge å binde strømprisen i 10 år, ville du gjort det til 59 øre/kWh? Hva med 5 år til 41-43 øre/kWh? Snittet på spotprisen i desember lå på under 10 øre for Nord-Norge Anonymkode: 47674...063 Jeg bor i Midt, men jeg ville ikke gjort det. Jeg ville heller laget meg en egen strømkonto, og satt inn penger på den som om jeg betalte 59 øre/kWh. Blir strømmen kjempedyr, har du penger å betale regningen med. Har du det ikke, har du penger til overs. Anonymkode: e14b2...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå