Makavelli Skrevet 3 timer siden #41 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjør ikke mine 3 barn heller, det har de aldri gjort. Og ikke jeg heller, da jeg var barn. Noen barn har mindre søvnbehov enn andre, og klarer seg med feks. 9 timer søvn. Og ja, vi har prøvd ALT. Har du noengang prøvd å legge deg når du er lys våken, og bare tvinge deg selv til å sove? Anonymkode: 795e0...5d2 Om barnet har mindre søvnbehov, så er det ikke trett om morgenen heller 😉 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gjør ikke mine 3 barn heller, det har de aldri gjort. Og ikke jeg heller, da jeg var barn. Noen barn har mindre søvnbehov enn andre, og klarer seg med feks. 9 timer søvn. Og ja, vi har prøvd ALT. Har du noengang prøvd å legge deg når du er lys våken, og bare tvinge deg selv til å sove? Anonymkode: 795e0...5d2 Det handler ikke om å tvinge. Om dere begynner hverdag med en liten rutine før leggetid vil dette bli normalt. Kansje en brødskive...pusse tennene, ta på pysj, lese bok og synge. Dette krever kanskje noen uker å få inn. Men er det sånn at dere bare tenker at barn ikke er trett og holder det oppe? Hva gjør dere frem til leggetid? Skjermen, leker, tv, musikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #43 Del Skrevet 2 timer siden mommyaka skrev (46 minutter siden): Det handler ikke om å tvinge. Om dere begynner hverdag med en liten rutine før leggetid vil dette bli normalt. Kansje en brødskive...pusse tennene, ta på pysj, lese bok og synge. Dette krever kanskje noen uker å få inn. Men er det sånn at dere bare tenker at barn ikke er trett og holder det oppe? Hva gjør dere frem til leggetid? Skjermen, leker, tv, musikk. Vi har ingen barne-tv de siste to timene før legging. Da er det rolig lek, lese bok, pusle, plastelina og lignende. Noen ganger må jeg minne storesøsken om å være rolige og litt "kjedelige" siden de på denne tiden ofte har hatt litt tid alene eller med sine interesser og kanskje er klar til å være med lillesøster. Etter dette er det kveldsmat, kveldsstell og å legge seg i sengen sammen med meg. Har prøvd uten at jeg er der også med samme effekt. Har også hatt både sang og boklesing, men opplever ikke at hun blir mer søvnig eller rolig av det. Ts. Anonymkode: 0c857...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #44 Del Skrevet 43 minutter siden Det er jo godt mulig det vil ta flere uker med systematisk leggetid før dere eventuelt ser en forskjell. Er jo flere familier som sliter i flere uker etter klokkestilling (vintertid/sommertid). Her må vi legge ungen senest klokken 19 - drøyer vi det til 19.05, så sovner han ikke før rundt klokken 21-22. Våkner like tidlig uansett. Får 11-12 timer ila. døgnet. Anonymkode: 66960...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå