Gå til innhold

Er det feil å kjøpe bursdagsgave på salg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en gjeng! Har de problemer med slag eller?? 

Anonymkode: 46955...4c3

*salg

Anonymkode: 46955...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så klart kan du kjøpe gave på salg! Eneste er at det bør gå ann å bytte om man f.eks bommer på str. Mange salgsvarer kan jo ikke byttes. Det høres ut som om du kjøpte en flott gave og at mottaker er utakknemlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye rart her. 

Å gi 250 i 40-års gave er veldig lite. Å reagere på en så dyr gave enda rarere. 

Men samtidig så er ikke du på hennes bursdag, og broren din sladrer om deres søster så noe sier meg at dere ikke har det beste familieforholdet

Anonymkode: c9c98...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mye rart her. 

Men samtidig så er ikke du på hennes bursdag, og broren din sladrer om deres søster så noe sier meg at dere ikke har det beste familieforholdet

Hun feiret ikke bursdagen sin og jeg leverte gaven før jeg dro på jobb på bursdagen hennes.

Min bror sladrer ikke fordi om han gjengir noe som vår søster kringkaster til de andre i familien.

Han syntes vel det var merkelig å henge seg opp i pris på gaven, og at hun i det hele tatt fant ut at den var nedsatt.

Ts

Anonymkode: 57222...0e0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mye rart her. 

Jeg har et helt vanlig forhold til min bror, men jeg har et litt anstrengt forhold til min søster fordi hun er høy på seg selv og er veldig kritisk, og det har hun alltid vært, og tar det ofte ut på meg.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å få en så dyr gave likevel!!! 1000kr er kjempe dyrt for en genser. 

Folk er så utakknemlige

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel, tenker jeg.

Og når hun er så gnien mot deg så får du slutte å legge tanke bak gavene og bare kjøpe et gavekort for 250,- tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 9.22):

Min søster hadde 40 års bursdag i går, og jeg gav henne en fin genser av god kvalitet som jeg tilfeldigvis kjøpte på salg. Ekspeditøren satte et klistremerke over prislappen og la ved en byttelapp.

Jeg hadde ikke kjøpt genseren til ordinær pris, for da hadde den vært for dyr.

Jeg var ikke der da min søster pakket opp gaven, men fikk en snap om at genseren "var grei og passet i størrelsen", ikke noe takk eller en setning om at hun ble glad.

Jeg skrev at det var lagt ved en byttelapp så hun kunne bare bytte, men hun skrev at det trengte hun ikke.

Jeg snakket med vår bror litt senere på kvelden, og da spurte bror om jeg hadde kjøpt gaven til min søster på salg, og da sa jeg at jeg var så heldig å finne en fin dyr genser på tilbud.

Jeg spurte da hvordan min bror visste dette, og da sa han at min søster hadde sagt at jeg hadde shoppet bursdagsgave til henne på salg.

Altså må da min søster ha pirket bort klistremerket på prislappen for å se hvor mye genseren kostet.

Fy flate så nedrig og frekt å gjøre noe slikt.

Min søster er ganske kravstor, men dette synes jeg tar kaken.

Da jeg fylte 40 for 2 år siden fikk jeg et gavekort på 250 kr av henne, men nå fikk hun en gave som var verdt mye mer.

Hva synes dere?

Vi har en ca sum vi kjøper for og ja vi kan kjøpe på salg, men da får de flere ting for den prisen vi i utgangspunktet kjøper for til hverandre! Dvs kjøoer for 500kr, 2ting koster 250kr hver(halv pris) , da gir jeg begge. Men har en venninne som kjøper på salg og tenker at det er ordinærprisen som gjelder.. Det er jo feil, for bytter du varen får du jo tilbudsprisen og ikke ordinærpris å kjøpe for så.. 

Syns gaven din høres bra ut, var jo 4 ganger så dyr som hennes til deg!

Bortskjemt dritt spør du meg!!

Anonymkode: ef851...1fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare glad om folk finner en gave til meg på salg, slik at de kan gi uten at det svir i lommeboka. Ga tips til min søster om hva jeg ønsket meg av servise som var på super salg nå i januar. Da gjorde hun det samme.😆

Anonymkode: 5914b...fab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt dumt hvis man ikke vet eksakt str og type mottaker vil ha, for da kan det ende i at når de bytter må de betale mellomlegget for full pris. Det har skjedd mange ganger her. Men hvis det er noe mottager ønsker seg, og i riktig str og alt som er, eller at innbytte evnt er samme pris, så er jo det å kjøpe på salg supert! 

Anonymkode: b9a91...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem bryr seg om prisen? Det er gaven og tanken som betyr noe.

Anonymkode: 9d760...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 1.20):

Hun takket ikke for gaven eller skrev at hun likte den, men kun at gaven "var grei og passet".

Ts

Å hva er feil med det?????

Anonymkode: 168cc...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Å hva er feil med det?????

Anonymkode: 168cc...c3a

Man sier takk for en gave istedenfor å sende et slapt; "gensern var grei og passet".

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror av en grunn mange bare mange har en tendens til å tenke at en gave kjøpt på salg ikke er like bra. Noe som er tullete. Hvis søsteren din har påpekt det til broren deres, vil jeg anta at hun er av den typen. 

Når jeg handler gaver, har jeg som regel tenkt ut en ca sum i forkant. Jeg leter ofte etter om det personen ønsker seg er på salg, fordi det vil komme vedkommende til gode ved at jeg har råd til å kjøpe det som står på ønskelista. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

feil nei det er helt riktig 

Anonymkode: eee8c...1d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig at hun fikk en finere genser enn planlagt! Selvsagt kan man kjøpe gaver på salg. 

Broren min jobber et sted hvor de får bøker gratis. Så bok som julegave fx fra ham, vet vi at han ikke har betalt en krone for dem. De er intet mindre verdt av den grunn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 9.22):

...

Hva synes dere?

Hva jeg syns:

1) søstra di er teit og taktløs

2) det er glimrende å kjøpe gave på salg 🤩

3) det er enda bedre å kjøpe på finn 🌍❤️

4) for guds skyld, ikke kjøp på temu 😵

5) neste gang, legg deg på din søsters nivå (i gave, ikke oppførsel)

Anonymkode: 909d8...894

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 11.14):

Hvorfor skulle hun gjøre et nummer av at den var kjøpt på salg og fortelle de andre i familien om det? Hun hadde også sagt det til min mor, for i går kveld fikk jeg sms fra vår mor om jeg hadde vært på januarsalg og kjøpt gave

ts

Nå synes jeg du strekker den vel langt... Først var det søsteren din, så kommer broren din med "klage", og nå er jammen moren din også på banen. Får litt problemer med å tro på dette.

Hva angår prislappen, så tror jeg veldig mange kunne funnet på å titte under for å se prisen. Det kan være fordi man kan tenke seg muligheten av å bytte, og da er det greit å vite hvilken pris man skal forholde seg til. Jeg ville ikke ha reagert om noen så på prislappen, kan hende jeg til og med ville ha sagt det "Jeg hadde flaks og fikk tak i denne nedsatt".

En venninne av meg samlet på noen spesielle vinglass som var veldig dyre. En annen venninne fikk tak i noen av glassene nedsatt, fordi de gikk ut av produksjon. Det la hun ikke skjul på, men gaven ble da tatt veldig godt imot, siden mottakeren da sikret seg noen ekstra glass før de ble borte.

Men, om historien er reell, så får du bare gjøre som en del brukere skriver, du gir henne et gavekort neste gang. Du kan også konfrontere henne og de andre, og be dem forklare som er galt med å kjøpe en dyr genser på salg.

Anonymkode: 50d62...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå synes jeg du strekker den vel langt... Først var det søsteren din, så kommer broren din med "klage", og nå er jammen moren din også på banen. Får litt problemer med å tro på dette.

Hva angår prislappen, så tror jeg veldig mange kunne funnet på å titte under for å se prisen. Det kan være fordi man kan tenke seg muligheten av å bytte, og da er det greit å vite hvilken pris man skal forholde seg til. Jeg ville ikke ha reagert om noen så på prislappen, kan hende jeg til og med ville ha sagt det "Jeg hadde flaks og fikk tak i denne nedsatt".

En venninne av meg samlet på noen spesielle vinglass som var veldig dyre. En annen venninne fikk tak i noen av glassene nedsatt, fordi de gikk ut av produksjon. Det la hun ikke skjul på, men gaven ble da tatt veldig godt imot, siden mottakeren da sikret seg noen ekstra glass før de ble borte.

Men, om historien er reell, så får du bare gjøre som en del brukere skriver, du gir henne et gavekort neste gang. Du kan også konfrontere henne og de andre, og be dem forklare som er galt med å kjøpe en dyr genser på salg.

Anonymkode: 50d62...251

Hei, ts her.

Vår mor syntes det var lurt av meg å finne en såpass dyr og flott gave på salg og sa ikke noe negativt, men min søster hadde også sagt til mor at den var kjøpt på salg.

Jeg følger ditt og andres råd om å kjøpe et gavekort til 250,- og gi henne neste bursdag/jul, og hvis hun blir misfornøyd så minner jeg henne på hvor lite hun gav meg på 40 års dagen og reaksjonen hennes til gaven hun fikk nå .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...