AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Hei! Har havnet i en litt merkelig situasjon synes jeg-den blir litt vanskelig.. Jeg har en venninne jrg hsr kjent i ca 5 år(eller mer) Merker i den siste tiden at hun har trukket seg litt vekk-blitr mer fraværende,på den måten at hun nedprioriterer meg,ganske tydelig. Eksempel;at hun sier hun er myr opptatt,men lager tid til andre venninner. Vi gåt i samme klasse,på universitetet-så Vi ser generelt myr til hverandre. Jeg hører hun snakke mye dritt,ikke ren dritsnakking liksom,men negativt-om en Vi begge kjenner-jeg er delvis enig i denne kritikken,men lar det gå,fordi dette er boe mellom de to. I det siste tenker jeg ofte at jeg lurer på hva hun sier om meg,når jeg ikke er der, jeg synes også at dtersårt å bli nedprioritert hele tiden,og jeg føler meg ikke noe særlig av det. Samtidig er jeg både glad i henne,og trenger henne på en og samme tid. Hun er jobbmessog den eneste referansen jeg har,og har akk fått en jobb gjennom henne,pluss tidligere. Men jeg opplever jo at det går inn på meg,måten hun ikke har tid til å ta seg en ordentlig samtale på, mens hun drar på restaurant med venninner og poster på snap-men jeg tror ikke det er så mye vits i å ta opp heller..For hva kan jeg gjøre med det? Lurer på hva andre i samme situasjon har gjort,om det er noen som har noen gode erfaringer på å ta dette opp? Vi går somsagt i samme klasserom jeg hører ofte hun snakker om andre hyn kjenner,som hun bare har kontakt med fordi de har samme utdannelse som henne,og jeg lurer på om dette er den jeg er for henne? Bare en hun går i klassen med. Vi har ikke hatt krangler,uenigheter eller noe sånt-for ett pr siden,hadde vi en <knekk>,men den er ferdig nå,men jeg husker hun sa hun hadde andre venninner,som var nærmere,uten at dette hadde noe med meg å gjøre. Den settningen satte seg litt fast i meg,fordi jeg ikke er enig- Synes det har alt med meg å gjøre,og en slik kommentar glemmer du jo ikke. Gjennom aamtale om en felles bekjent(cenninne for henne)kommer det jo frem at hun har relasjoner på denne måten. Denne jenta jeg hører om,var en tidligere bær venninne av henne,som nå ikke er det-kansje de blir nærmere i fremtiden,kansje ikke.Denne jenta er også fadder til barnet hennes. Og det er denne historien som får meg til. Åtenke på hvem jeg er for henne. Litt som å høre om meg selv,på en måte,når jeg hører om henne. Men somsagt,så aner jeg ikke om jeg burde ta det med henne,hva jeg føler-er så dumt fordi jeg ikke får boe Øystein til å dele videre med henne om meg og mitt-Når hun ikke virker interrssert,og jeg ende jo bare opp med å gi av meg selv,uten å få noe tilbake. Om hennes og hennes greier,også da evt å ha snakket om meg ig mitt til en potensielt helt uinteressert person som får meg til å føle meg dum,og naiv. så det hjelper jo ikke heller,at hun aldri har tid. Sånnsett havner vi I en dårlig spriaø,hvor jeg er redd tankene ta rover for hvordan ting kanskje egentlig er.. Vi har mange år med vennskap,og jeg innrømmer det har vært tøft til tider,men jeg synes også jeg har vært flink til å Hilde slikt for meg selv,at det var vært faser-som vi jo alle har. Har boen her inne vært gjennom det samme,og har noen innspill,tips og råd? På forhånd,takk! Anonymkode: d1e30...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar 0/10 Anonymkode: afb52...c2f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar For min egen del hadde jeg ikke ønsket å snakke om vansker i et vennskap eller å jobbe oss igjennom de vanskene. Kjenner jeg blir matt av bare tanken på en slik samtale Vennskap skal være positive for meg. Ikke drama og hardt arbeid. Så nei, jeg vil ikke anbefale å ta det opp. Anonymkode: db34e...e56 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Jeg vet ikke helt om jeg har forstått hva du egentlig vil ta opp? Det at hun snakker stygt om andre, og at du da evt føler at hun snakker om deg på samme måte? Det at hun ikke har sånn tid? Nei, jeg tror jeg bare hadde latt være å ta så mye kontakt. Det går fint n å være gode venninner uten å ha veldig ofte kontakt. Bedre med fem minutters kvalitetstid enn flere timer med dårlig kontakt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Må dere ha noe personlig med hverandre å gjøre? Er jo bare å fase hverandre ut. Anonymkode: 7c56a...606 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Det er så mange skrivefeil i innlegget ditt, at du bør vurdere og lese over neste gang. Eller leverer du inn eksamen slik også? Det gir et ekstremt dårlig førsteinntrykk av deg som person. Anonymkode: f85d3...efd 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Hei på deg igjen.... 🙄 Anonymkode: 0aba0...c22 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar Du kommer ikke til å oppnå noenting ved å ta det opp, ønsker hun ikke å være nær venn med deg så kan ikke gjøre noenting for å endre på det. Anonymkode: a0adb...a30 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar Det er jo åpenbart at hun tar avstand fra deg og ikke vil ha et nært vennskap. Du bør gå videre med livet ditt og finne andre mennesker som prioriterer å være sammen med deg. Anonymkode: 9cafe...eab 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Klarte ikke å lese så langt, men forundret over at du er gammel nok til å gå på universitetet.. Anonymkode: 72fe8...01c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Ikke en gang til ... Anonymkode: c6a11...83d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar Det er jo lov til å ta litt avstand fra venner når man etterhvert ser at man ikke passer så godt sammen likevel. Vennskap er ikke en garanti om at det skal vare evig. De fleste bytter venner på veien. Noen ganger begynner man i en klasse med noen og det virker som om man har en god tone og passer sammen, så ser man at det ikke var så god match etterhvert. Anonymkode: 3e40a...756 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar Du er en bekjent for henne, og ikke noen hun vil prioritere å bruke tid med så lenge hun har andre, mer nære venner. Sånn er livet. Vil anbefale deg å bli kjent med noen andre, hun her høres uansett ikke ut som noen god venn. Anonymkode: faf63...669 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar Hvor mye skal du tvære på dette "vennskapet". Dette må være ditt fjerde innlegg om deg og denne venninna di. Kom deg til psykolog. Du trenger veiledning til å komme ut av dette venne-hektet du strever med. Anonymkode: 4682b...15d 1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 23.27): Hvor mye skal du tvære på dette "vennskapet". Dette må være ditt fjerde innlegg om deg og denne venninna di. Kom deg til psykolog. Du trenger veiledning til å komme ut av dette venne-hektet du strever med. Anonymkode: 4682b...15d Haha,nei det er ikke det!:) Og du missforstår,stakkars deg!:) Er vel sånt som du går og Kværner på- Jeg derimot,trengte å høre litt innspill tips og råd bare,fordi jeg vet dette er et vanlig tema! Du er litt av en surpump altså-anbefsøer deg å gjøre noe annet enn kvalme-lættis Anonymkode: d1e30...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #16 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 19.54): Klarte ikke å lese så langt, men forundret over at du er gammel nok til å gå på universitetet.. Anonymkode: 72fe8...01c Jeg klarte fint å lese, men undret meg på om dette er nivået på dagens universitetsstudenter. Ts, finn andre venner. Anonymkode: 15640...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar Hei ogjen, du som hadde tråd om "Sara" og "Linnea". Kan du ikke gå tilbake til den eller en av de andre trådene dine og lese der? Anonymkode: 34dde...5ea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå