AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Min mann og jeg er ulike på vurdering av risiko, som gjør det krevende ifm reiser. Jeg vil vi skal dra 10 dager til en resort på Granca i påsken, han vil reise Thailand (KOH Lanta). Vi har barn på 6 & 9 år. Jeg tenker at flyreisen er for lang, tidsforskjell, for varmt, dengue feber og farlig jellyfish. Han tenker magiske opplevelser med snorkling og klatring, flotte strender. han mener jeg frarøver han og barna flotte ferieminner med min overdreven redsel for ting, jeg mener han ikke forstår risikoen ved å reise til Asia med barn. noen som støtter min vurdering? Anonymkode: cc583...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Her må jeg si meg enig med mannen din.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Enig med mannen din, høres ut som du krisemaksimerer pga av frykt for det du ikke er vant til å håndtere. Anonymkode: 6ddab...165 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Stakkars mann som har en slik gørrkjedelig pysete kone (unnskyld). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden En skal aldri undervurdere jellyfish. Anonymkode: bacb4...94a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Hvor mange reiser til Thailand, og hvor mange skader seg eller dør på turen? Så stiller du det samme spørsmålet om Granca....... Reis til Thailand, er dere normale fornuftige mennesker går det helt fint. Anonymkode: ec55e...aa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Hvis dere kun har ti dager ferie, så ville jeg valgt granka, men inkludert snorkling og andre aktiviteter der. Dere kan jo både snorkle, ri på kameler, kajakkpadling og ta firhjulinger for å utforske vulkan. Men ti dager for å kun ligge på en resort hadde jeg klikket av. Så heller ta en lengre ferie til thailand eller andre destinasjoner lengre unna. Anonymkode: 326cd...ea0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dere kun har ti dager ferie, så ville jeg valgt granka, men inkludert snorkling og andre aktiviteter der. Dere kan jo både snorkle, ri på kameler, kajakkpadling og ta firhjulinger for å utforske vulkan. Men ti dager for å kun ligge på en resort hadde jeg klikket av. Så heller ta en lengre ferie til thailand eller andre destinasjoner lengre unna. Anonymkode: 326cd...ea0 Man snorkler ikke på granca 🤪 Anonymkode: 3c0b7...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man snorkler ikke på granca 🤪 Anonymkode: 3c0b7...174 Selv om du velger ikke dra på snorkleturer der, så gjør andre det. Anonymkode: 326cd...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden 10 dager? Bortkastet å dra til Thailand. To hele dager går vekk i reising. Pluss 6 t tidsforskjell får dere minijetlag hele ferien. Men hvorfor akkurat Granka? Finner mer eksotiske La Gomera av Kanariøyene. Eller hva med Azorene lenger sør? Eller Madeira? Anonymkode: 1a746...5f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Enig med deg, sikkerhet først i dagens samfunn. Spesielt med barn, eventyr reise kan han gjøre alene. Vinterstid er det varme været som er målet, ikke alt mulig annet stress. Anonymkode: d2686...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Risiko er det overalt, sjekk at det er god legedekning der dere reiser. Sykehus/legevakt er ikke det samme i utlandet som i Norge (selv om dere har reiseforsikring). Barna vil få mer enn nok opplevelser på granca, og den lange flyturen til Thailand er heftig…..med mindre dere flyr på første klasse😄 Anonymkode: 98684...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sykehus/legevakt er ikke det samme i utlandet som i Norge (selv om dere har reiseforsikring). Enig, jeg har kun bedre opplevelser med helsevesenet i utlandet enn i Norge! Anonymkode: 5b3bd...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Ehm, risikomessig er jeg enig med mannen din. Ville ikke vært bekymret for Thailand. Man får se etter jellyfish og ta litt forbehold for insekter, og satse på at det går bra. De har også helsevesen. Men, noe helt annet, der jeg er enig med deg, det handler om søvn, jetlag og barn på 6 og 9 år. Mine barn er 7 og 9. Vi drar ikke til Thailand. De hadde klikket. Det vil si, vi måtte dratt en 3-4 uker faktisk. Så de kunne legge om døgnrymten skikkelig noen uker. Jeg hadde allikevel hatet konseptet med 1-2 uker jetlag på ungene når vi kom hjem. Og der tror jeg det er store forskjeller på barn. For noen sier at ungene ikke har noe problem med jetlag, at de sover når som helst, og er like fine i humør og form hele tiden. "Det er jo bare å sove på flyet", sier foreldre. Som ikke har mine barn, som aldri noen sinne har lukket et øye på flyturene fra granca, enda den er i perfekt leggetid og de har vært trøtte og slitne og alt. Der andre barn lå strødd sovende var søvn det siste som ville falle mine unger inn uansett nedroing, mat, tepper, ja til og med bedbox, og pute! Nope, ingen søvn. Så jeg mistenker at barn kan være ulike, og derfor hadde jeg sagt at vi drar aldri 10 dager til Thailand. det blir 10 dager katastrofe, før nye 10 dager katastrofe hjemme igjen. For humøret til mine barn med feil døgnrytme er ikke noe å satse på. Merker jo det de gangene de av en eller annen grunn sover for lite/feil. Det ville ikke blitt ferie for meg, eller for dem. Måtte vært langvarig, eller når de blir enda større. Så vi er ofte på kanariøyene, for da får ungene en vanlig dag på vei dit, kommer seg i seng når de skal, og så har vi kjempefin ferie. Så om man kjenner på seg at det med tidsforskjellen ikke er noe sjakktrekk for en god ferie av gitte lengde, så kan det være en ide å lytte til den magefølelsen. For som sagt så drar jo alle de andre, de med barn som ikke bryr seg om når de sover osv. De har sikkert aldri tenkt over det en gang. Mens jeg, med en annen type barn, har definitivt tenkt over det...så der er jeg enig med deg. Hvis du tror det blir et problem, så har du sannsynligvis rett. Alle sa jeg overdrev da jeg fryktet at det å fly sent hjem fra GC skulle bli interessant da de var 1 og 3 år... du kan si det ble interessant. En 3 åring som er våken fra 06:30 til kl 01:00 er et interessant fenomen å ha med seg på reise. Tilslutt ble hun helt tullerusk, altså hun snakket bare tull...mens hun lå i vogna mens vi vente på bagasjen. Så utslitt var hun. Hun kunne sovet på bussen til flyplassen, hun kunne sovet timer på flyet, hun kunne sovnet i vogna vi trillet ut av flyet i...skjedde ikke. Hun sovnet momentant i bilsetet da vi rygget ut av p-plassen på gardermoen. Så, de som sa jeg overdrev og at klart hun kom til å sovne, tok feil. Og jeg hadde rett. Noen ganger kjenner mammaene barna sine best. Risikomessig kan du feks snakke med fastlegen og spørre hva han/hun tenker. Søvnmessig...stol på magefølelsen. Anonymkode: bcf71...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har et forslag: jeg drar til Thailand med mannen din og ungene, så kan du dra til et "tryggere" sted med mannen min. Det høres ut som om dere er nokså like. Anonymkode: 5fcea...25e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå