AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Barnet mitt på 9 år har vokst opp med katt hele livet. Mistenker nå at hen har plutselig har blitt allergisk, for hen nyser og klør i øyne og nese konstant! Kom brått i sommer… tenkte først pollen, men det går jo ikke over - og er aller verst når hen er hjemme…. Hen blir helt hysterisk dersom jeg hinter om at det kan være katten, og nekter å snakke om det eller la seg teste. Vi har en sibirkatt på tre år nå (som jo også skal være allergivennlig). Katten betyr ekstremt mye for oss alle, og det er nesten helt utenkelig å se for seg et liv uten katt…. Så, hva gjør vi? Er det noen allergikere som likevel velger å ha katt i huset? Kan man gå på allergimedisin for alltid (virker som at Aerius har god effekt). Anonymkode: a11e5...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Vi har 2 katter, som vi er svært glade i. En bengalkatt og en vanlig huskatt. Men om noen av ungene hadde fått påvist allergi så måtte kattene ha flyttet ut. Det er trist og leit, men sånn er det bare. Om ungene ikke ville la seg teste etter mistanke om allergi så hadde valget vært: Enten å teste seg eller at kattene bare måtte flytte. Det hadde vært kort prosess. Helsa til ungene kommer før alt annet. Anonymkode: cc068...54a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hva hvis det er noe annet enn katten da? Det er jo greit å få det testet. Der sier seg selv at man ikke kan ha katt hvis ungen er allergisk. Anonymkode: 093de...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ei jeg vet om har katt selv om hun er allergisk, hun tar allergi medisin. Nå er hun voksen, så det er jo et valg hun tar. Jeg hadde tatt det med lege. Anonymkode: d3e38...245 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Nei, da får du bortadoptere ungen da, om katten er så viktig? Men få nå tatt en allergitest først. Vi tok blodprøve hos legen og det slo kraftig ut på katt. Fikk svar ila 4 dager (og det var over helgen). Her er det en av bestevennene som har katt, så da er det slutt på besøk. Anonymkode: 08bb8...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Min datter tar allergimedisin. Funker fint. Også tar vi noen forholdsregler, som vaske henda ofte, og at kattene ikke får være på soverommet der. Anonymkode: 62826...a46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ei jeg vet om har katt selv om hun er allergisk, hun tar allergi medisin. Nå er hun voksen, så det er jo et valg hun tar. Jeg hadde tatt det med lege. Anonymkode: d3e38...245 Mener forøvrig at å drukne ungen i zyrtec hver eneste dag for å beholde katta er fullstendig uhørt. En voksen dame kan bestemme selv, men er barn skal selvfølgelig få slippe noe så idiotisk. Anonymkode: 08bb8...f9c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Det kan være allergi mot midd eller støv for eksempel, dere må nesten få testet det. Jeg trodde jeg hadde blitt allergisk mot katt (vi har to) men det var heldigvis ikke det. Anonymkode: 10132...780 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Omplassering eller avliving av katten. Her må du vise hvem som bestemmer. Anonymkode: 406b8...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden PS er katten også hen? Anonymkode: 406b8...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min datter tar allergimedisin. Funker fint. Også tar vi noen forholdsregler, som vaske henda ofte, og at kattene ikke får være på soverommet der. Anonymkode: 62826...a46 Mener du at ditt barns helse er mindre viktig enn å ha katt?? Ja, man kan ta allergimedisin, men du kan vel ikke seriøst la et barn med allergi vokse opp med det hun er allergisk mot rundt seg 24/7? Anonymkode: 08bb8...f9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Ble brått allergisk mot egen katt da jeg var rundt 9 år selv, allergien ble ikke tatt hensyn til. Med årene har allergien økt til alt av pelsdyr. Tok prikketest i ung voksen alder og slo ut på alle tingene utenom støv. Som 22 åring fikk jeg påvist astma. Om jeg er i nærheten av høy og flis eller er ute i kulda så kan jeg få kraftig anfall. Om jeg skal til venner med katt så må jeg ta allergitablett, de støvsuger og vasker alt og tar katten ut. Likevel blir jeg dårlig. Må dusje og bytte klær så fort jeg kommer inn hjemme. Ikke utsett ungen din for pelsdyr. Anonymkode: 95a30...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har to katter selv om jeg er allergisk. Tar Aerius hver dag, sørger for at kattene ikke er på soverommet mitt og vasker hender ofte. Støvsuger hver dag. Allikevel reagerer jeg med å klø i øyne og nese og nyser. Jeg hentet kattene for en uke siden og av erfaring roer reaksjonen seg etter ca. 14 dager. For meg er det verdt det, men jeg er voksen og kan velge dette selv. Anonymkode: 17527...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Barnet mitt,13 år, ble dårlig i sommer. Det ble påvist allergi mot diverse pollen og hund og katt. Barnet tar allergimedisin og har ingen plager. Verdt å prøve, men barnet må testes først. Har barnet allergi mot bjørk f.eks. kan man få en kryssallergi reaksjon ved inntak av nøtter og diverse frukt når bjørka er i sesong. Anonymkode: 61a84...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Det finnes vaksine mot katteallergi også Anonymkode: 435a0...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden TS her. Forstår at det beste er å kvitte seg med katten ved påvist allergi, men nå er jeg ute etter å høre om erfaringer med alternativer. Det hører med til historien at vår lille familie har vært utsatt for en stor krise det siste året, og katten er en fantastisk emosjonell støtte for barna i familien. Å kvitte seg med den nå, på grunn av allergi, ville vært et kjempetraume for de… Anonymkode: a11e5...681 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Første steg er blodprøve. Andre steg er å vaske katten med jevne mellomrom og ha den inne. Ikke ha katten på soverom og fjern hår daglig. Kan være hundrevis av ting barnet ditt reagerer på, men er det kraftig katteallergi bør barnet komme først. Jeg har selv hatt kraftig katteallergi som ble mye bedre i voksen alder, men det forutsetter tingene ovenfor for at vi skal ha dem her hjemme. Anonymkode: cc77f...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Samme skjedde her.. Etter 9 år ble yngstemann allergisk, så det komme sakte men sikkert. Utviklet nøtteallergi i samme periode. Tester tatt og merket så mye bedre han ble da vi var på hytta. Den gamle katten er på evig musejakt mens den yngste ble bortplassert. Kattene var ikke vant til å ligge i sengene til de yngste, lå i senga til eldstemann, i sofaen nede og i sine senger, støvsuget huset hver dag, men allikevel var han plaget, og barn kan man ikke medisinere hver dag pga katter, ikke i min verden iallefall.. Anonymkode: 6580c...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er så lei av holdningene mange har om at mennesker er mer verdt enn dyr! Katten er en like stor del av familien som barnet, og har like stor rett til å være der. Om barnet ikke tåler katten, så får barnet flytte ut da. Det finnes fosterhjem som er klare til å ta imot barnet, og dere har rett på å besøke en gang i måneden for å holde kontakten. Anonymkode: 9730b...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er voksen, og merket først i voksen alder at jeg ikke tålte katt. Har aldri vært så tett på katter før, så var først da jeg ble kattepasser for en venn at jeg merket det. Har aldri hatt problemer med hund, som jeg har vokst opp med, men det begynte for et par år siden. Det skal sies at jeg har blitt verre med pollen også, men plutselig begynte jeg å reagere da jeg la meg om kvelden på høst/vinter også. Hunden vår ligger i sengen, og jeg begynte å føle på rennende øyne og en følelse av å ha hår langt ned i halsen..Har hatt han i 5,5 år. For meg har det hjulpet å bare fortsette med en allergipille året rundt, så han plager meg ikke så mye enda. Til sammenligning tar jeg allergipiller og nesespray to ganger om dagen når pollen står på som verst, så for meg har det ikke så mye betydning, men skjønner at det ikke er så kult å sette barn på medisiner for dyr når de aldri har hatt behov for det før. Anonymkode: 44a45...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå