Gå til innhold

Smerter i korsrygg som har forflyttet seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt sterke smerter i nederste del av ryggen på høyre side. Jeg ble fortalt at jeg har låsning i ryggen, men etter å ha holdt meg aktiv - som er anbefalt, gjort øvelser etc. så har smertene forflyttet seg mer over på bakside av venstre lår og nedover foten. Jeg har fortsatt vondt i korsryggen, men nå sliter jeg mest med foten. Det er strålende smerter. 

Før dette hadde jeg plantar fascitt, og ble bedre fra det ganske fort etter å ha fått voltaren kur. Noen som har erfaring med lignende problemer?? 

Jeg begynner å bli rimelig lei, for det er utrolig slitsomt og tar mye energi. Jeg er i full jobb og kjenner at det påvirker arbeidsdagen min i stor grad. 

Anonymkode: 73d9d...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan høres ut som falsk isjas,  en liten prolaps, eller begge deler - der den falske isjasen er kommet pga av skjevbelastning under prolapsen. . Skikkelig ubehagelig men kan tøyes ut igjen over litt tid og går over. Generell styrketrening, stabilitet og mobilitet er forebyggende. 

Anonymkode: a1b0e...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

isjias, prolaps eller skiveutglidning er første tanken som slår meg. 
Hvordan er det å gå på toalettet? 

Jeg ville dratt til fysio eller naprapat for å få hjelp til litt øvelser. 
Det er svært sjeldent voltarol eller lignende betennelsesdempende vil hjelpe når det ikke er en betennelse. 
Plantar facitt derimot er en betennelse, og der vil betennelsesdempende kunne nettopp dempe betennelsen. 

Anonymkode: 5a42e...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vaffelhunden skrev (5 timer siden):

Høres ut som isjas eller falsk isjas. Dette kan trenes bort.

Vet du hva isijas er? Hvordan mener du at man kan trene det bort?

Anonymkode: 6b4de...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som prolaps med isijas, får du noen form for behandling/oppfølgning? 

Anonymkode: 6b4de...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med de andre mtp isjas/prolaps. Jeg fikk hjelp av kiropraktor med dette, både behandling og øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Blitt MYE bedre. 

Fikk mobiliseringsøvelser som hjelper nerven "løsne", samt treningsopplegg med statiske øvelser for å styrke kjernemuskulatur. Gåturer til et minimum, mest fokus på styrke. 

Anonymkode: d2538...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig med de andre mtp isjas/prolaps. Jeg fikk hjelp av kiropraktor med dette, både behandling og øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Blitt MYE bedre. 

Fikk mobiliseringsøvelser som hjelper nerven "løsne", samt treningsopplegg med statiske øvelser for å styrke kjernemuskulatur. Gåturer til et minimum, mest fokus på styrke. 

Anonymkode: d2538...7ee

Støtter denne. Trening er det som hjelper. Og gjerne ispose for å få nede hevelsen som trykker på nerven. Gå i ulendt terrreng er bra, trene opp muskulatur for ekstra støtte. Mye stilestitting gjøre vondt verre.. Voltaren har liten effekt er min erfaring.  Beste medisiin er trening. Fikk god hjelp hos kiropraktor og fysio for veiledning ift gode øvelser.  

Anonymkode: 54e87...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...