Gå til innhold

Hvorfor åpner du snapper og ikke gir noe reaksjon eller svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fordi snappen sannsynligvis var ekstrem uinteressant eller jeg holder på med noe idet jeg åpner den i forbifarten. 

Du vet at folk har et liv utenfor snap sant? At folk flest ikke stopper opp med det de driver med for å sjekke de «viktige» snappene de har fått? Hverdagen surrer og går hos de fleste av oss. Du må jekke ned forventningene dine. Det er minst like ufint av deg syns jeg å forvente svar på alle snapper du sender ut. Du er ikke så viktig. Tipper du er like gjennomsnittlig som de fleste av oss. 

Anonymkode: f5e51...2bf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg svarer kanskje på 10% av snapper (snaps? 😅) jeg mottar. Orker ikke svare når en venninne sender den 50ende snapen av henne på spinning. Jeg har hatt snap i 10 år og min score har ikke passert 6000 (tok fem år før jeg fant ut hva snap score er 😝) så det er ikke en mye brukt app generelt. Vil jeg legge ut noe legger jeg det på story, så kan de som vil se. 

Anonymkode: e6c3a...a9c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kommet i den natur om folk vil ha en dialog så får dem ringe meg eller rette meldingen direkte til meg. Hvorfor skal jeg svare på en snap som kanskje er sendt til en rekke brukere masse snap. Det kalles fisking oppmerksomhet syk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var jo litt med poenget med snap, at det ikke var svarplikt. Bare en lettvint, kjapp måte å dele hverdagsglimt med hverandre. Dersom du stiller et spørsmål direkte til noen er jeg enig i at man bør svare. 

Anonymkode: cee2c...809

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker du på hvor dårlig gjort det er for den i andre enden og at du sårer dem? 

Synes det er skikkelig dårlig gjort og viser hvilen person du er mot andre. 

Anonymkode: b4d5b...a24

Jeg vet at mine venner ikke synes det er dårlig gjort at jeg åpner og ikke svarer deres snapper med en gang. Noen ganger ikke før det er gått noen dager. Det er sånn vi holder på. Sender en tanke til hverandre når vi vil dele noe. Krever ingen svar. Neste gang er det sannsynligvis den andre som sender noe uten å svare. 

Hvorfor? Jo, det er hyggelig og jeg blir nysgjerrig på hva andre sender. Ikke alltid det er like passende å sende noe tilbake. Jeg venter til jeg har noe å sende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer når jeg vet snappen kun er til meg, jeg gidder ikke å svare de som spyr ut de samme, meningsløse snappene til alle på kontaktlisten.

Jeg har ei som sender bildet av trynet sitt mens hun sitter i badestamp flere ganger om dagen og en som sender "utsikten" fra sofakroken mot tv'n hver dag. Noen sender bilder av maten sin hver dag. Hva tenker du man skal svare på sånt møl?

Anonymkode: 5bcbe...887

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snap er en forbannelse.
1)man åpner med en finger på vei til jobb, men har ikke alltids to ledige til å svare. 
2)du blir uglesett om du ikke åpner snappen på flere dager, fordi du vil vente på til du har tid. 

3)det masseproduseres meldinger. Du er ikke den eneste som sender til vedkommende, dessverre

Slutt å bruk snap og bruk vanlige meldinger. Norge er eneste landet i verden som snapper 

Anonymkode: e6a35...3f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slutt å bruk snap og bruk vanlige meldinger. Norge er eneste landet i verden som snapper 

Anonymkode: e6a35...3f1

Ikke enig. Vanlig sms får jeg kun av mamma, alle andre sender snap eller bruker Messenger. 

Hvis jeg bestemte selv, ville jeg bare mottatt meldinger fra folk som betyr noe for meg og da skal det være personlig. Masseutsendelser fra bekjente er totalt uinteressant. Og jeg fatter ikke at de som sender slikt ikke tar hintet når de verken får svar eller får noe tilbake noensinne. 

Anonymkode: 5bcbe...887

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, hvis du velger å sende snap, så skal andre være forpliktet til å svare? Hva skal de svare da? Det blir jo like falskt om folk svarer bare for å svare.... Jeg får enormt mange snap hver dag. Hvis jeg skal svare alle, med "Så koselig", "Så fint", "Så gøy", "Så kjipt" osv på hver eneste snap jeg får, så hadde jeg blitt utbrent! Og de som svarer, svarer som regel kun svada. Du ser jo at de har giddet å åpne snapen.... Hva gir det deg hvis de svarer bare for å svare?? At folk velger å sende snap i hytt og gevær, synes jeg er kjekt. Liker å se snap og se hva andre gjør, men å svare på hver eneste en, det blir for tungt! Jeg forventer heller ingen svar på mine snap. Av og til får jeg en personlig snap som er naturlig å svare på, som "Å, så fint! Hvor er dette" osv. 

Slutt å overtenke, og vurder kanskje å slutte med snap, hvis det trigger deg sånn! 

Anonymkode: 5e27b...325

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og videre: hvorfor er det dårlig gjort å ikke svare på alle snapper? Og du sier at dem som ikke svarer viser hva slags person dem er mot andre. Det er ganske spenstig å mene at folk som ikke svarer på snapper er dårlige mennesker, når du sier at dem som ikke svarer viser hva slags person dem er mot andre folk. Folk som ikke ligger like mye i snapping som du, kan utrolig nok være bra og ok folk uansett. 

Så for å skjerme deg selv mot "fæle og stygge" mennesker, og for å  unngå at folk skal begynne å tenke at du er rar og spesiell, anbefaler jeg deg å slette appen. 

Anonymkode: 269b6...30e

Enig i dette! Å vurdere folk ut fra interessen av snap, er helt sykt!

Anonymkode: 5e27b...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snap er stress. Brukes kun for at andre forventer det men blir aldri å svare på annet enn konkrete spørsmål.

Anonymkode: fc4a3...1f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble litt redd for at det var jeg som hadde misforstått og at det er vanlig å svare på alle snapper... Nå ser jeg heldigvis at de fleste her gjør som meg og kun svarer hvis snappen inneholder et spørsmål.

Anonymkode: bd78e...de7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker DU over at innholdet du sender gjerne er totalt uinteressant for folk? At folk har faktiske liv, og gjerne ikke har tid til å se på ørten meningsløst snapper om dagen? At de gjerne ikke aner hva det er du forventer av svar på fjaset du sender til kreti og pleti? 

Jeg har mutet varsler fra opptil flere som snapper i vilden sky. Jeg har et liv, og jeg akter ikke bruke det på meningsløse snapper. 

Anonymkode: 0dd76...aaf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi det er så driiiiitkjedelig å motta snapper. Hva i alle dager skal jeg svare på det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ble litt redd for at det var jeg som hadde misforstått og at det er vanlig å svare på alle snapper... Nå ser jeg heldigvis at de fleste her gjør som meg og kun svarer hvis snappen inneholder et spørsmål.

Anonymkode: bd78e...de7

Nei, jeg svarer heller ikke på de fleste dagligdagse snapper, og flertallet svarer heller ikke meg. Nå har jeg ganske få på snap også, nettopp fordi det har jeg mye lavere terskel for å sende hverdagsbilder jeg som jeg aldri hadde lagt ut på fb. Dersom noen snapper «Ja! Klarte lappen!!» eller noe sånt, sier jeg  gratulerer. Så det er ikke sånn at jeg aldri responderer, men føler ikke det er forventet å reagere på alt. 

Anonymkode: cee2c...809

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Personen tror kanskje det er en snap du sender til alle på listen

Anonymkode: 26d55...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meningen at man skal svare på snap? 😳 Bruker ikke folk flest snap bare for å dele små hverdagsglimt?

Jeg svarer om jeg får et direkte spørsmål så klart. Om ikke så svarer jeg kanskje på 10% av snappene jeg får dersom jeg syntes det er noe å svare på. Vil man ha en dialog finnes det mye bedre måter å ha dette på. Jeg svarer stort sett alltid på Messenger eller DM på Instagram eller SMS. Det får da holde!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger åpner jeg snapper for å bli kvitt varslet. Ikke for at jeg er interessert. Blir lei av mange snapper.

Anonymkode: 57090...f0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...