Gå til innhold

Hvorfor åpner du snapper og ikke gir noe reaksjon eller svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Legger til at jeg sender ikke snap ofte. Så går lang tid i mellom hver gang. Så spammer ikke ned folk. Ønsker en liten tilbakemelding. Det er et livstegn og lite kontakt på andre plattformer. Da vil det vel si de ikke er så interessert i meg. 

Så dere trykker ikke en av tegnen som kommer opp en gang? 

TS

Anonymkode: b4d5b...a24

Stil et spørsmål i snapoen din, f eks "Hvordan går det med deg?".

Anonymkode: 5bcbe...887

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du den samme som ikke likte at randoms så storyen din på facebook? 

Jeg forventer ikke svar på de fleste snappene jeg sender, og svarer ikke på så mange av de jeg får. Svarer på de som helt åpenbart krever et svar, innimellom svarer jeg om jeg ønsker å starte en samtale. Svarer aldri på snaps fra turer, med dyr, dagens middag eller sånne random snapper

Anonymkode: 8b146...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommenterer veldig sjeldent. Kommer helt an på hva folk sender. Om det er en snap med et spørsmål, en spennende nyhet, eller det f.eks er noe artig som handler om meg, så svarer jeg. Ikke at jeg har masse folk på snap, men nok til at jeg ikke har ork eller tid til å sitte og svare på alt hele tiden. Syns egentlig det er ganske irriterende med de som skal lagre snapper og svare på alt. Jeg har en ettåring og sender ofte videoer og bilder til familien og tanter/onkler. Disse er alle godt over 60 og trykker på alle knapper som finnes inne på snap når de får snap fra meg. Så jeg får opp masse varsler. 🤣 Bedre da med venninnene mine hvor vi bare sender snapper og kommenterer en gang i blant.

Ddet er ikke fordi jeg er frekk. Men ønsker jeg å prate med noen, gjør jeg det "in real life" eller på messenger. Jeg tenker det kan være dumt å bruke snap som bekreftelse på at man har venner eller at folk liker en. For ikke alle bruker appen til det samme. Det er liksom ikke noe man får gjort noe med. 

Jeg mener å huske at da snap kom ut, var det ikke mulig å svare eller sende emojier. Da måtte man i så fall svare med en snap tilbake. Og det var det jo ikke alltid man hadde anledningen til. Så vi "old school-ere" er vel vant til å bruke appen mest for moro skyld, ikke som reell kommunikasjon. (Jeg er 36)

Anonymkode: 6ce3d...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel.. på FB har jeg sluttet å følge alle fordi jeg kjenner jeg blir påvirket av å se alle de perfekte livene der ute som jeg vet ikke er så perfekte som det fremstilles.

Så kom snap og det ble av diverse grunner "pålagt" å ha det også. Her slipper jeg kun inn den aller innerste kretsen, met et par unntak for familiemedlemmer for å ikke såre de.

Mitt svar til deg, TS, er det samme som jeg sier til de jeg slipper inn på Snapchat: Ikke ta det personlig om jeg ikke svarer på enkelte snapper. Det handler ikke om at jeg ikke er interessert, men hvis det ikke er noe som krever et svar, som et spørsmål eller lignende, foretrekker jeg å la det være. Jeg begrenser bevisst bruken av sosiale medier. Ta gjerne kontakt via Snapchat hvis det er noe du ønsker å snakke om, men tilfeldige bilder overser jeg – uten at det ligger noe personlig bak det.

Se på det som et slags vilkår. Vil du være på snappen min må du godta vilkårene 😅

Anonymkode: 95c2c...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å svare, eller ikke svare - dét er spørsmålet...

Om katten er spesielt søt/rar/morsom kan jeg sende snap til mine kattegærne venninner og min bror, da forventer jeg ikke svar/reaksjon, men om deres katt/unger tilfeldigvis er i nærheten og også er søte/rare kommer det ofte en snap i retur.

Når jeg snappet at katten ikke er i form og vi skal til dyrlegen, sendte jeg det til folk som bryr seg om meg, og fikk støttende svar fra de fleste. 

Om broren min sender snap av at ungene (nok en gang) spiser is/ser ut vinduet/baser i snøen/ett eller annet, svarer jeg ikke nødvendigvis. Om han derimot sender snap av et spesielt stort skrubbsår på nesa spør jeg gjerne hva som har skjedd.

Ikke alt trenger et svar.

Anonymkode: 135b8...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg dritet ditt på story framfor å sende det, så kan de som gidder se og vi andre blir spart for spammen din.

Anonymkode: 5bcbe...887

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 2.30):

Tenker du på hvor dårlig gjort det er for den i andre enden og at du sårer dem? 

Synes det er skikkelig dårlig gjort og viser hvilen person du er mot andre. 

Du høres ut som 15-åringen min som blir irritert fordi jeg «reader» henne når hun sender snap av asfalten for å opprettholde  «streak». 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Legger til at jeg sender ikke snap ofte. Så går lang tid i mellom hver gang. Så spammer ikke ned folk. Ønsker en liten tilbakemelding. Det er et livstegn og lite kontakt på andre plattformer. Da vil det vel si de ikke er så interessert i meg. 

TS

Om du vil ha svar, får du stille spørsmål.

Anonymkode: 72db3...aa4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter ikke og svarer og kommenterer på alle snapper av skiturer, barn, dagens middag etc etc.

Jeg tror det sunneste er å ikke tro at snap er likt med meldinger/telefonsamtale.

Jeg svarer på direkte spørsmål etc. men gar iverhodet ikke tid, eller lyst, til å svare på alt mulig.

Du må slutte å ta det personlig og slutte å bli såret. 

Anonymkode: ba359...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs..? 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

😂

Leste første innlegg og tenkte "Oi, nå er det sikkert mange i omgangskretsen som er krenka"

Men så scrollet jeg videre, og kan konkludere med at jeg er helt normal likevel. 

Anonymkode: bc435...a4c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De sendes til meg, så ja, jeg ser dem. Må jeg virkelig svare på bilder og filmer om mat og alt mulig annet? Blir du såret av å ikke få svar, så bør du slutte å sende. 

Anonymkode: a5e84...f93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på snapper som jeg antar er til meg. Snapper som ser ut til å være sendt til flere svarer jeg som regel ikke på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke alltid man har noe å snappe tilbake, 13 åringer snapper tilbake av en skjev vegg, men vil du virkelig ha sånne snapper?

Anonymkode: 0e4b2...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

Nei. Bruker så si aldri de tegnene. Syns de er helt sløkket. 

er ikke snappen spesifisert til meg, så får de ikke svar. Det er bare snap. 

Anonymkode: f5e51...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det gidder jeg virkelig ikke å gjøre på alt som kommer inn og om det ikke er spesifikt rettet til meg. 

Om en blir såret av at en ikke får den responsen en mener så får en kutte ut SoMe.

Anonymkode: 9b1f4...35c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS

Ta en telefon, eller send en melding. Hvis det er lite kontakt på andre kanaler, så blir det ikke bedre på snap. Selv om du mener du ikke sender så ofte, så kan mottakeren likevel motta mye. Ønsker du kontakt eller bekreftelser så er ikke snap stedet.

Anonymkode: ba359...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du den samme som ikke likte at randoms så storyen din på facebook? 

Jeg forventer ikke svar på de fleste snappene jeg sender, og svarer ikke på så mange av de jeg får. Svarer på de som helt åpenbart krever et svar, innimellom svarer jeg om jeg ønsker å starte en samtale. Svarer aldri på snaps fra turer, med dyr, dagens middag eller sånne random snapper

Anonymkode: 8b146...5d0

Tenkte det samme. Logg av some ts, du har tydeligvis ikke godt av det.

Anonymkode: 620cf...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS

Jeg svarer faktisk nesten aldri på de som skjeldent snapper (om det ikke er fra noen jeg kjenner godt og vet snapper lite). Rett og slett for at jeg egentlig antar at de har en annen krets med folk de egentlig samhandler med, og at jeg fikk den fordi det var en masseutsendelse. De jeg svarer mest er de jeg og treffer i virkeligheten eller har en relasjon til der jevn kontakt er naturlig. 

Anonymkode: 1045a...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer vel litt an på snapen.  Men det jeg syntes er ille, er at du ser personen har vært på snap men ikke giddet å åpne snap fra deg🤪

Anonymkode: f65e3...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...