Gå til innhold

Hvorfor åpner du snapper og ikke gir noe reaksjon eller svarer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tenker du på hvor dårlig gjort det er for den i andre enden og at du sårer dem? 

Synes det er skikkelig dårlig gjort og viser hvilen person du er mot andre. 

Anonymkode: b4d5b...a24

Ikke legg så mye i ting.  Det er en snap og ikke en bryllupsinvitasjon du gir beng i å svare på.  Du høres bare slitsom og krenka ut

Anonymkode: d5d90...71c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å sende snapper til andre enn venner og familie, bekjente driter langt i livet ditt.

Anonymkode: 5bcbe...887

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Inkluderer snappen et spørsmål svarer jeg.

Er det enda en meningsløs selfie med dårlig filter gidde jeg ikke respondere. 

Anonymkode: 025bc...527

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, ulike relasjoner har ulike sjargonger og forventninger. Jeg har venner på snap som sender daglige øyeblikksbilder helt uten at det forventes noe svar - typ alt fra vasking av bilen til at katta sover foran peisen. Jeg ser mer på det som feriekort enn brev det forventes å svare på hvis det gir mening.

Hvis jeg får et spørsmål på snap eller noe som er veldig åpenbart kuratert til meg (f.eks elsker jeg kyr, så hvis venner kjører forbi masse kyr får jeg gjerne snap fordi de tenkte på meg), svarer jeg selvfølgelig. Men jeg har folk på snap som må svare på absolutt alle snapper jeg sender de og jeg har tatt meg selv i å sende de færre snapper på grunn av det 😅

Anonymkode: 6bb70...d62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hele konseptet med snap er at man ikke nødvendigvis trenger å svare. Jeg svarer kanskje bare 2-3 av 100 snapper jeg mottar i løpet av en mnd

Anonymkode: 60909...bb3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å se den er annerkjennelsen. Alt annet er overflødig.

Jeg gir reaksjon på kanskje 1% av snappene. Har aldri tenkt over at de i andre enden kan tenke noe negativt om det.

Anonymkode: 02fc1...33c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer ikke på snapper om det ikke inneholder noe som spesifikt krever en tilbakemelding. Er så mange som snapper random ting, type hva de spiser, hvem/hvor de er osv...hva skal jeg si? I tillegg forsvinner jo melding når den er åpnet og jeg er ikke alltid i en situasjon der det passer å svare. Hvis det er noe som krever kommunikasjon prompte, så tar vi det på telefon, evt sms om det er noe som kan vente.

Jeg blir superstressa av at det tikker inn meldinger/snap hele tiden og har skrudd av varsler. Det kan sidestilles med at noen prater til deg/avbryter deg konstant. Da klarer jeg ikke å være tilstede i det jeg holder på med, samtidig som jeg skal svare/kommmentere på alt annet som tikker inn på mobilen samtidig..

Jeg snapper sjelden selv og sender heller ikke random meldinger til folk om jeg ikke vil noe spesielt. Lever stort sett livet mitt i den virkelige verden. SoMe er stort sett bare litt koselig tidsfordriv om jeg kjeder meg i ledige stunder.

Anonymkode: a890e...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg er dårlig på snap!🤭og hva skal man svare på en snap av en blomst liksom!?! Fin? Blir for dumt! 
Men er sabla god på å bruke telefonen til de man en gang hadde de til, å plukke opp røret og høre hvordan du har det.. de er det som betyr noe, ikke klassifiser meg som ufølsom og slem fordi snap er uinteressant i lengden. 

Anonymkode: 1dd48...508

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alt har behov for en reaksjon.

Nei, jeg tenker ikke på at det er sårende. Ingen jeg kjenner blir såret av at jeg ikke kommenterer på en snap. 

Anonymkode: 952e9...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer bare på det som helt åpenbart er rettet direkte mot meg, eller på noe som er veldig morsomt. Aldri ellers.

Snap av babyer/unger svarer jeg aldri på uansett hva det gjelder, i håp om at folk skal slutte å sende meg sånt (og det funker ikke).

Forventer selvsagt ikke noe svar på det jeg sender heller, med mindre det inneholder et spørsmål. Det er egentlig ganske irriterende med de som svarer på absolutt ALT. 

Anonymkode: c8af3...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det ikke er noe spørsmål eller noe jeg føler er av interesse, svarer jeg aldri på snap. 

Sender selv mange snaps uten å få svar, regner aldri med å få svar på en "vanlig" snap. En ting er om jeg har et spørsmål der, da får jeg svar fra flere og svarer også selv om jeg kan. 

Anonymkode: 11deb...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke enig. Vanlig sms får jeg kun av mamma, alle andre sender snap eller bruker Messenger. 

Hvis jeg bestemte selv, ville jeg bare mottatt meldinger fra folk som betyr noe for meg og da skal det være personlig. Masseutsendelser fra bekjente er totalt uinteressant. Og jeg fatter ikke at de som sender slikt ikke tar hintet når de verken får svar eller får noe tilbake noensinne. 

Anonymkode: 5bcbe...887

De færreste forventer svar på masseutsendelser av snap.

Anonymkode: 705c2...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tenker du på hvor dårlig gjort det er å spamme folk med intetsigende meldinger da? 🙂 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger til at jeg sender ikke snap ofte. Så går lang tid i mellom hver gang. Så spammer ikke ned folk. Ønsker en liten tilbakemelding. Det er et livstegn og lite kontakt på andre plattformer. Da vil det vel si de ikke er så interessert i meg. 

Så dere trykker ikke en av tegnen som kommer opp en gang? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legger til at jeg sender ikke snap ofte. Så går lang tid i mellom hver gang. Så spammer ikke ned folk. Ønsker en liten tilbakemelding. Det er et livstegn og lite kontakt på andre plattformer. Da vil det vel si de ikke er så interessert i meg. 

TS

Det kommer jo helt an på hva snappen inneholder. 

Anonymkode: b4eb7...dd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS

Om du er interessert i kontakt, så får du ta kontakt på en mer seriøs måte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS

Jeg trykker ingenting på den jevne snap nei, men har ikke noe fast regle heller. Trykker innimellom dersom jeg skulle føle for det. Det betyr ikke at jeg har noe imot den som sendte. Jeg har kun de jeg vil ha kontakt med på snap i utgangspunktet 😊

Anonymkode: cee2c...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS

Men hvorfor er det så viktig for deg at folk svarer på snappene dine? 

Har du i det hele tatt lest alle svarene her? Skriver folk at de ikke svarer fordi dem ikke liker folkene som snapper dem? Nei, de gjør ikke det. Det er bare det at det gir dem/oss lite å få randome snapper, for hva skal man liksom svare på dem? Ja, det kan være koselig å få bilder av barna, dyr, natur osv, men hva skal man svare til dem?

Anonymkode: 269b6...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker nesten bare snapchat av sosiale medier fordi det er så deilig å bare dele øyeblikk fra hverdagen som ikke krever avhandlinger, svar eller likes og som ikke blir lagret. Jeg ser alt på snapchat, men jeg svarer på veldig lite, til og med fra mine nærmeste venner og familie. Med mindre det er noe å kommentere liksom. Og jeg forventer det samme tilbake. Ingen kommentar med mindre de har noe å kommentere. Hvis det er noe ekstra morsomt eller ekstra sjokkerende eller ekstra fint svarer man kanskje bare med en emoji. 

Anonymkode: c4cbe...626

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...