AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Vi fikk en nydelig gutt i 2024. Jeg vet man gjerne synes sin egen unge er søtest, men jeg mener det, han er faktisk usedvanlig skjønn. Han ser så urolig snill og uskyldig ut. Vi valgte å kalle han Ole, i mine ører er det rolig, koselig og positivt som en sol. Nå har jeg fått inntrykk fra enkelte at det er veldig sjel-løst og enkelt, altså mangler personlighet. Det gjør meg trist på hans vegne fordi han er så spesiell for oss, men det får meg også til å tenke om han har fått det rette navnet. Hva synes dere om Ole? Andre navn vi vurderte er Einar, Julius, Peter. Anonymkode: c3bd9...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Jeg synes det er et fint navn, spesielt fordi det er en person med navnet som står meg nær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Synes det er pent, kjenner mange som heter det. Mye finere enn Julius, i alle fall.... Anonymkode: 1e439...c69 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Fint! Og ikke så vanlig. Selv om det er enkelt er det langt i fra sjelløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Peter er mye finere. Anonymkode: 48c75...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Gutten vår på 2 heter Ole, så jeg syntes jo det er et kjempekoselig navn. Har aldri hørt at det er sjelløst, kun fått kommentarer på at folk syntes det er veldig fint og klassisk! 🥰 Anonymkode: 7f565...335 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Jeg liker best tradisjonsnavn uten noe dilldall, og selv om Ole ikke er blant mine favoritter støtter jeg dere 100% i navnevalget. Sjeleløst og enkelt? Hva i huleste? Heller et tradisjonsbærende navn som er enkelt å si og bruke over hele verden enn et pompøst "finni på sjæl-navn" for å understreke hvor utrooooolig unik man er. Anonymkode: 7f42e...f6a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar Forstår godt hva de mener, jeg også mener det er et veldig kjedelig og sjel-løst navn. I likhet med navn som Anna/Anne, Ida, Silje og Per. Når man må gi ungen et navn, og dette navnet var det første man kom på. Man bryr seg liksom ikke. Men for all del: helt ok navn. Fint at noen velger typiske norske navn også. Anonymkode: 0127f...fe3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar Jeg liker korte, typisk norske navn som Per, Pål, Ola, Jon, Are, Liv, May, Anne, Siv, Tove osv. Så hos meg klinger Ole veldig godt. Heller et kort, godt navn enn fantasifulle sammensetninger av oppdiktede navn (det jeg kaller ‘unge mødre’ navn). Anonymkode: ffc07...4db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Ole er litt tamt, litt som Anne eller Per; men helt ok:) Anonymkode: 9ce59...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Jeg syns det er litt kjedelig, men det er sikkert fordi vi har flere med navnet i slekten. Syns korte navn kan være veldig fint, både Ola, Are og Liv som nevnt over her er flotte navn. Å beskrive det som sjelløst syns jeg er utrolig rart, og det sier mest om den som kommenterer navn på en sånn måte. Hvilke navn har mer sjel enn andre egentlig? Anonymkode: fccfa...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar Heter Ole selv, har bodd en del utenlands og den o lyden er nærmest kul umulig for folk med andre språk å uttale. Selv har jeg endt opp med å bytte til mellomnavnet mitt i stedet for å hete Ålli eller uuule. Anonymkode: 4b99a...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Ole er mye finere enn Nathanielander Chrisander Salamander og den type lange, pretensiøse navn. Anonymkode: b81b8...3ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar Ole er fint nok det, men noe *sjeldent* navn synes jeg ikke det er, men i min slekt så er 20% av mennene alle Ole'r. Anonymkode: c302a...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar Ole er kjempe fint. Hvem sier slikt (sjelløst )til deg? Anonymkode: 141f4...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Ole er kjempefint 😊 Jeg syns dere skal være fornøyd med valget. Jeg har også et kort norsk navn i samme gata, bare jentenavn, og er godt fornøyd med navnet mitt. Anonymkode: a95fe...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 21. januar #17 Del Skrevet 21. januar Ole er et fint navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temolitus Skrevet 21. januar #18 Del Skrevet 21. januar Det er fint ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #19 Del Skrevet 22. januar Ole er et tidløst, fint navn 😊 Anonymkode: 892d3...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar Kjempefint, tradisjonelt, norrønt, stødig, ujålete navn. Gratulerer med et særdeles godt valg! Anonymkode: 829f4...4b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå