Hannabanna Skrevet 21. januar #221 Del Skrevet 21. januar (endret) bobadee skrev (På 20.1.2025 den 0.22): Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 Det finnes masse bra menn, min mann er en av dem. Det går ann å løfte fram menn uten å rakke ned på kvinner du ikke kjenner. Hadde mine venninner eller kompiser klagd på sin partner på måten du beskriver at dine kompiser gjør hadde jeg vært veldig skeptisk til å tro at dette alene er sannheten. Det er også flere selvmotsigelser i innlegget ditt. Kvinnene syter mens mennene som klager til deg ikke gjør det. Noen av mennene får nesten ikke ha venner mens du treffer dem jevnlig? Tvilsom historie. Hvis min man er ute med kompiser og venninner så har jeg barn hjemme å ta vare på, i tillegg har han en syk mor som starter og bli dement. Så grunner til å kontakte han er feks: Barna vil si god natt Forandringer i planene dagen etter Moren hans har ringt fem ganger og jeg kan ikke roe henne ned mens jeg også skal få i barna mat og få dem i seng Sykehjemmet har kontaktet meg og han må rett å slett ta seg av det da jeg ikke har tid Ønske om at han handler med ting vi mangler hjem eller som moren ønsker Sykdom, spesielt i forhold til barna krever planlegging i forhold til arbeidet. Det ene barnet har en kronisk sykdom som noen ganger gjør det vanskelig å få alt til å gå opp Hunden (som er hans og jeg ikke ønsket) trenger en luftetur når han kommer og jeg kan ikke dra fra barna Osv. Osv. Det er ikke syting eller ett forsøk på å kontrollere han. Det er rett å slett slik livet er når man ikke er 39 år og singel. Endret 21. januar av Hannabanna 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #222 Del Skrevet 21. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 13.16): Ingen av de. 4. svaret hittil på samme innlegg. Trenger du hjelp? Anonymkode: 35380...f48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #223 Del Skrevet 21. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 0.22): Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 Herlig innlegg🙂 du treffer veldig bra på det du skriver, selv om mange av damene her sikkert blir fornærmet. Jeg har hatt det sånn i det siste med en pms humørsyk kone og det har ikke vært mye å smile av den siste uka for å si det sånn, så dette innlegget fikk meg til å smile. Jeg synes ikke pms er en grunn til å være humørsyk og bli fornærmet for de minste ting. Noen damer må bare ta seg sammen og ikke la det gå utover oss menn som faktisk ikke har gjort noe galt.. Anonymkode: baf56...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #224 Del Skrevet 22. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 5.57): De er ikke mine venninner. De har fått muligheten mange ganger av flere av oss til å delta. Istedet velger de da "alene tid" og fortsetter å syte. Uenig i det du mener, fot det finnes mange slike kvinner. Men det blir ofte ikke dratt frem, kun at vi klager på mannen. Men det er lov å være uenig. Finnes veldig mange slike kvinner. Tror rett og slett ikke de ser selv hvor humørsyke og nærtakende de er. Anonymkode: baf56...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #225 Del Skrevet 22. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 10.46): He he... dette dreier seg ikke om meg og om en mann vil ha meg. Jeg har selv valgt å være singel selvom jeg har hatt noen friere titt og ofte. Hvorfor de fortsetter å være sammen kan være mange ulike årsaker. Økonomi, barn, bolig. Redd for å være alene. Eller ikke tørre og ta steget. Her kan det være mange ulike årsaker. Og hvorfor skal diskusjonen vris til meg og menn? Om jeg har, får, eller vil ha en mann selv. Damene her blir så fornærmet ober at du har lest meldingene haha.. herregud. Dette bare beviser hvor mange sutrete damer det er og de går rett på personangrep og får tråden til å handle om hvorfor du er single. Det er da faktisk ikke alle damer som må ha en mann for å ha det bra. Hold dere for gode til sånne kommentarer damer. Hold dere til tema. Anonymkode: baf56...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #226 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herlig innlegg🙂 du treffer veldig bra på det du skriver, selv om mange av damene her sikkert blir fornærmet. Jeg har hatt det sånn i det siste med en pms humørsyk kone og det har ikke vært mye å smile av den siste uka for å si det sånn, så dette innlegget fikk meg til å smile. Jeg synes ikke pms er en grunn til å være humørsyk og bli fornærmet for de minste ting. Noen damer må bare ta seg sammen og ikke la det gå utover oss menn som faktisk ikke har gjort noe galt.. Anonymkode: baf56...2e3 Eller dere menn kan ta ansvaret for deres eget liv, og skilles. Anonymkode: 93e87...e70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #227 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Finnes veldig mange slike kvinner. Tror rett og slett ikke de ser selv hvor humørsyke og nærtakende de er. Anonymkode: baf56...2e3 Hvorfor blir dere hos disse kvinnene, da? Liker dere å plage dere selv? Eller er dere redd for å miste et hull å pule på og noen som vasker klærne deres? Anonymkode: 93e87...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #228 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herlig innlegg🙂 du treffer veldig bra på det du skriver, selv om mange av damene her sikkert blir fornærmet. Jeg har hatt det sånn i det siste med en pms humørsyk kone og det har ikke vært mye å smile av den siste uka for å si det sånn, så dette innlegget fikk meg til å smile. Jeg synes ikke pms er en grunn til å være humørsyk og bli fornærmet for de minste ting. Noen damer må bare ta seg sammen og ikke la det gå utover oss menn som faktisk ikke har gjort noe galt.. Anonymkode: baf56...2e3 Som jeg pleier å si til min kjære; mensen varer ei uke, men "mannsen" varer hele året. Anonymkode: 7fd2b...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #229 Del Skrevet 22. januar Dette TS skriver om observerer jeg også. Er kvinne selv. Jeg synes dessuten mange av mine venninner er forferdelige i forholdet sitt. Veldig mye klaging, lite evne til å se mannens bidrag og positive sider. Anonymkode: a688d...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #230 Del Skrevet 22. januar Dessverre og heldigvis er de færreste såpass del av andres forhold at vi kan si hvordan de fungerer. Spesielt når man kun kjenner ene parten. Man kan selvsagt gjette, da. Anonymkode: 7fd2b...a21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #231 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dette TS skriver om observerer jeg også. Er kvinne selv. Jeg synes dessuten mange av mine venninner er forferdelige i forholdet sitt. Veldig mye klaging, lite evne til å se mannens bidrag og positive sider. Anonymkode: a688d...b67 Hvorfor er du venninne med forferdelige mennesker? Er det ikke bedre å ditche dem? Anonymkode: 93e87...e70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #232 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du venninne med forferdelige mennesker? Er det ikke bedre å ditche dem? Anonymkode: 93e87...e70 Det er ikke alle som bare dumper venner og partner i hytt og pine, bare fordi de har egenskaper som ikke passer MEG 100%. Det er veldig mye som er viktigere enn akkurat hva jeg føler, og det burde flere reflektere over. Nå snakker jeg selvsagt om mindre viktige ting, er det svik, bedrag, løgn, misbruk av noe slag osv stiller saken seg helt annerledes. Så nei, når en venninne klager over mannen sin, ditcher jeg henne ikke bare, selv om jeg ikke synes at hennes reaksjoner er helt rettmessige ut fra situasjonen. Det jeg observerer er at mange (både kvinner og menn) forventer en nærmest uendelig stor forståelse for sine følelser, men ikke er like rede for å vise samme forståelse tilbake, f.eks til mannen sin. Anonymkode: a688d...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #233 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eller dere menn kan ta ansvaret for deres eget liv, og skilles. Anonymkode: 93e87...e70 Nei. Dere må få humøret deres under kontroll og ikke la det dårlige humøret deres gå utover oss. Anonymkode: baf56...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #234 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor blir dere hos disse kvinnene, da? Liker dere å plage dere selv? Eller er dere redd for å miste et hull å pule på og noen som vasker klærne deres? Anonymkode: 93e87...e70 Så slitsomt å måtte lage middag selv da. Hun får heller få pms under kontroll og ikke vær sur uten grunn. Anonymkode: baf56...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #235 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 5.25): Eller dere menn kan ta ansvaret for deres eget liv, og skilles. Anonymkode: 93e87...e70 Mange tør nok ikke. Det gjelder både kvinner og menn. Og årsaken kan være veldig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #236 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.31): Det er ikke alle som bare dumper venner og partner i hytt og pine, bare fordi de har egenskaper som ikke passer MEG 100%. Det er veldig mye som er viktigere enn akkurat hva jeg føler, og det burde flere reflektere over. Nå snakker jeg selvsagt om mindre viktige ting, er det svik, bedrag, løgn, misbruk av noe slag osv stiller saken seg helt annerledes. Så nei, når en venninne klager over mannen sin, ditcher jeg henne ikke bare, selv om jeg ikke synes at hennes reaksjoner er helt rettmessige ut fra situasjonen. Det jeg observerer er at mange (både kvinner og menn) forventer en nærmest uendelig stor forståelse for sine følelser, men ikke er like rede for å vise samme forståelse tilbake, f.eks til mannen sin. Anonymkode: a688d...b67 Vennskap og forhold for de saks skyld, må tåle litt humper. Det er vel kanskje individuelt hvor lang og humpete vei noen tåler i en gammel "skræbbete" bil. 😅🙈 bare for å sette det litt inn i et bilde. Uff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #237 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.56): Så slitsomt å måtte lage middag selv da. Hun får heller få pms under kontroll og ikke vær sur uten grunn. Anonymkode: baf56...2e3 Mange menn gjør også husarbeid og er flinke til det. Både å lage middag, vaske, støvsuge, og vaske klær. Det jeg mener er at mange bidrar veldig mye, men likevel er det ikke nok.. for noen damer.. 😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #238 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 9.31): Det er ikke alle som bare dumper venner og partner i hytt og pine, bare fordi de har egenskaper som ikke passer MEG 100%. Det er veldig mye som er viktigere enn akkurat hva jeg føler, og det burde flere reflektere over. Nå snakker jeg selvsagt om mindre viktige ting, er det svik, bedrag, løgn, misbruk av noe slag osv stiller saken seg helt annerledes. Så nei, når en venninne klager over mannen sin, ditcher jeg henne ikke bare, selv om jeg ikke synes at hennes reaksjoner er helt rettmessige ut fra situasjonen. Det jeg observerer er at mange (både kvinner og menn) forventer en nærmest uendelig stor forståelse for sine følelser, men ikke er like rede for å vise samme forståelse tilbake, f.eks til mannen sin. Anonymkode: a688d...b67 Godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #239 Del Skrevet 23. januar Hannabanna skrev (På 21.1.2025 den 21.57): Det finnes masse bra menn, min mann er en av dem. Det går ann å løfte fram menn uten å rakke ned på kvinner du ikke kjenner. Hadde mine venninner eller kompiser klagd på sin partner på måten du beskriver at dine kompiser gjør hadde jeg vært veldig skeptisk til å tro at dette alene er sannheten. Det er også flere selvmotsigelser i innlegget ditt. Kvinnene syter mens mennene som klager til deg ikke gjør det. Noen av mennene får nesten ikke ha venner mens du treffer dem jevnlig? Tvilsom historie. Hvis min man er ute med kompiser og venninner så har jeg barn hjemme å ta vare på, i tillegg har han en syk mor som starter og bli dement. Så grunner til å kontakte han er feks: Barna vil si god natt Forandringer i planene dagen etter Moren hans har ringt fem ganger og jeg kan ikke roe henne ned mens jeg også skal få i barna mat og få dem i seng Sykehjemmet har kontaktet meg og han må rett å slett ta seg av det da jeg ikke har tid Ønske om at han handler med ting vi mangler hjem eller som moren ønsker Sykdom, spesielt i forhold til barna krever planlegging i forhold til arbeidet. Det ene barnet har en kronisk sykdom som noen ganger gjør det vanskelig å få alt til å gå opp Hunden (som er hans og jeg ikke ønsket) trenger en luftetur når han kommer og jeg kan ikke dra fra barna Osv. Osv. Det er ikke syting eller ett forsøk på å kontrollere han. Det er rett å slett slik livet er når man ikke er 39 år og singel. Jeg mente menn som blir kontrollert og mast på uten grunn. Det du beskriver her er viktige ting som bør samarbeides om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #240 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 21.46): Åh, gud bedre. Så ufattelig lei mannesyting. Jeg har alltid jobba mye mer og for mye høyere lønn enn disse mennene mine, så derfor har det vært fornuftig at jeg har vært hovedforsørger. Likevel syter og piper de etter dill, dall og omsorg for det lille de gjør, sånn type "jeg gjør så godt jeg kan"-piping. Jeg tenker at de like godt kan la være...hvis resultatet ikke blir bedre enn det blir, dvs. to ganger dekkskift og litt fislete snømåking pr år. Anonymkode: a1329...ee6 Da er det kanskje best du gjør det selv ja ettersom du finner mange av de ubrukelige som jeg tror du mener her hvis jeg har forstått riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå