bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #241 Del Skrevet 23. januar Arya2000 skrev (På 20.1.2025 den 13.54): Helt enig med deg. Det er akkurat slik det fremstår. Men herlighet for en diskusjon det ble 😂😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #242 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 1.17): Damene her blir så fornærmet ober at du har lest meldingene haha.. herregud. Dette bare beviser hvor mange sutrete damer det er og de går rett på personangrep og får tråden til å handle om hvorfor du er single. Det er da faktisk ikke alle damer som må ha en mann for å ha det bra. Hold dere for gode til sånne kommentarer damer. Hold dere til tema. Anonymkode: baf56...2e3 Amen, og takk 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #243 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 5.25): Eller dere menn kan ta ansvaret for deres eget liv, og skilles. Anonymkode: 93e87...e70 Veien til en evt skilsmisse er ofte lang og smertefull. Og noen velger kanskje å holde sammen likevell selvom det ikke er så bra. Å skilles er ikke en enkel løsning for mange. Så i mellomtiden finner man seg i mye rart for å bevare husfreden. Dessuten er det nok mange som ikke klarer seg alene heller av økonomiske årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #244 Del Skrevet 23. januar Memorangen skrev (På 20.1.2025 den 17.21): Det hadde vært greit å ha en vaktmester i hus men man trenger det ikke. Nei. Og menn trenger egentlig ikke oss kvinner heller, for mange av de klarer også alt selv. I alt fra husarbeid til "manneting" som er typisk en mann fikser og ordner. Egentlig trenger man ikke hverandre for sex heller, for verden har blitt så følelseskald og digitalisert at det også kan fikses på ett blunk. (Satt på spissen) 😂 Anonymkode: b704e...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #245 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 1.17): Damene her blir så fornærmet ober at du har lest meldingene haha.. herregud. Dette bare beviser hvor mange sutrete damer det er og de går rett på personangrep og får tråden til å handle om hvorfor du er single. Det er da faktisk ikke alle damer som må ha en mann for å ha det bra. Hold dere for gode til sånne kommentarer damer. Hold dere til tema. Anonymkode: baf56...2e3 Det får bli en annen tråd, hvorfor jeg er singel. 😂 nei det er rart hvordan en diskusjon ofte drar seg rett utpå vidda, lenger enn lengst 😆🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #246 Del Skrevet 23. januar Hannabanna skrev (På 21.1.2025 den 21.57): Det finnes masse bra menn, min mann er en av dem. Det går ann å løfte fram menn uten å rakke ned på kvinner du ikke kjenner. Hadde mine venninner eller kompiser klagd på sin partner på måten du beskriver at dine kompiser gjør hadde jeg vært veldig skeptisk til å tro at dette alene er sannheten. Det er også flere selvmotsigelser i innlegget ditt. Kvinnene syter mens mennene som klager til deg ikke gjør det. Noen av mennene får nesten ikke ha venner mens du treffer dem jevnlig? Tvilsom historie. Hvis min man er ute med kompiser og venninner så har jeg barn hjemme å ta vare på, i tillegg har han en syk mor som starter og bli dement. Så grunner til å kontakte han er feks: Barna vil si god natt Forandringer i planene dagen etter Moren hans har ringt fem ganger og jeg kan ikke roe henne ned mens jeg også skal få i barna mat og få dem i seng Sykehjemmet har kontaktet meg og han må rett å slett ta seg av det da jeg ikke har tid Ønske om at han handler med ting vi mangler hjem eller som moren ønsker Sykdom, spesielt i forhold til barna krever planlegging i forhold til arbeidet. Det ene barnet har en kronisk sykdom som noen ganger gjør det vanskelig å få alt til å gå opp Hunden (som er hans og jeg ikke ønsket) trenger en luftetur når han kommer og jeg kan ikke dra fra barna Osv. Osv. Det er ikke syting eller ett forsøk på å kontrollere han. Det er rett å slett slik livet er når man ikke er 39 år og singel. Årsakene du nevner her er selvfølgelig helt reelle og jeg forstår du må ha kontakt da. Historien/eksemplet er sann. Når jeg tenker på syting og masing tenker jeg ikke på de årsakene du lister opp over. Men helt idiotiske mase-meldinger og oppringninger uten at dama hjemme har noe grunn for bekymring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 23. januar Forfatter #247 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 8.32): Leser du ts sitt innlegg 😂 du var rask til å være en av disse kvinner i beskrivelse. Hva gjør så rett. Innlegget trigger mange kvinner . Til dels usaklig og nedsettende. Viser jo de fleste holdninger til flere kvinner her inne. Anonymkode: e2faf...b3a Forsvar er det beste angrep er det noe som heter...🤔 og kanskje noen kjente seg igjen, jeg vet ikke 😂🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #248 Del Skrevet 23. januar Dette må du først og fremst snakke om dama di om. Anonymkode: e8d0d...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #249 Del Skrevet 23. januar bobadee skrev (4 minutter siden): Forsvar er det beste angrep er det noe som heter...🤔 og kanskje noen kjente seg igjen, jeg vet ikke 😂🤷🏼♀️ Dette skjer jo ikke alle kjønnsdiskusjoner. Klager damer, kritiserer menn og forsvarer seg. Synes det var et godt HI, ingenting nytt ved dynamikken sånn sett. Humørløse er alle blitt. Anonymkode: e8d0d...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 23. januar #250 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei. Og menn trenger egentlig ikke oss kvinner heller, for mange av de klarer også alt selv. I alt fra husarbeid til "manneting" som er typisk en mann fikser og ordner. Egentlig trenger man ikke hverandre for sex heller, for verden har blitt så følelseskald og digitalisert at det også kan fikses på ett blunk. (Satt på spissen) 😂 Anonymkode: b704e...fe8 Tja man kan fint leve uten en mann og likevel ha masse sosial kontakt med andre mennesker😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #251 Del Skrevet 24. januar bobadee skrev (8 timer siden): Mange menn gjør også husarbeid og er flinke til det. Både å lage middag, vaske, støvsuge, og vaske klær. Det jeg mener er at mange bidrar veldig mye, men likevel er det ikke nok.. for noen damer.. 😥 Men hvorfor skilles de ikke, da? Anonymkode: 93e87...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #252 Del Skrevet 24. januar bobadee skrev (8 timer siden): Veien til en evt skilsmisse er ofte lang og smertefull. Og noen velger kanskje å holde sammen likevell selvom det ikke er så bra. Å skilles er ikke en enkel løsning for mange. Så i mellomtiden finner man seg i mye rart for å bevare husfreden. Dessuten er det nok mange som ikke klarer seg alene heller av økonomiske årsaker. Så de skal snylte på ei dame de ikke liker, og gå og gråte på skulderen til pickmeisha si? Anonymkode: 93e87...e70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #253 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 11.33): Men hvorfor ønsker TS å fremstå som en så mye bedre partner enn andre kvinner, når hun: a. ikke vil ha partner i det hele tatt og b. ikke klarte å ta vare på sitt tidligere forhold? De gode partnerne jeg kjenner, pleier ikke å skryte av dette, særlig ved å trekke andre ned. De pleier også å bevare ekteskapet sitt livet ut. Anonymkode: 93e87...e70 Du velger å se slik på det fordi du er uenig med det ts sier? I så fall er hun bedre enn deg. Det kunne jo hende at du var enig med det hun skrev, og i så tilfelle være med på å vise at det finnes skikkelig bra damer der ute. Dessverre er du heller med på å avsløre hvor langt det er mellom de bra damene, du med flere Anonymkode: 3a154...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 24. januar #254 Del Skrevet 24. januar (endret) bobadee skrev (11 timer siden): Amen, og takk 🙏 Må bare få klargjort dette som du ikke svarer på. Så mennene som viser private meldinger mellom seg og partnerene er ikke klagete eller oppfører seg ikke ufint? Når de klager til venner og venninner over deres partner er det ikke sytete? Mens kvinnene hjemme, disse har ene og alene skylden og er de som syter? Det virker som du ikke forstår ett parforhold er det ganske komplekst, spesielt med barn og alle parforhold er ulike. Oppgaver blir ulikt fordelt og hos noen er denne fordelingen veldig skev. Hadde jeg ringt mannen 10 ganger for å sutre fordi han er ute med venner hadde vi hadde alvorlige problemer i forholdet. Hadde mannen sittet å klagd om meg og vist våre private meldinger til en gjeng han studerte med hadde vi hadde alvorlige problemer i forholdet. Hvis du treffer disse kompisene nok til at du kan konkludere med at dette er en gjentagende oppførsel fra deres partnere, og da er det heller ikke slik at de ikke får lov å gå ut med venner er det vell? Det er veldig lett å sitte på sidelinjen som singel med masse ledig tid og ingen du deler ansvaret med for hus, hjem, barn, familie, svigerfamilie osv. og vifte med pekefingeren. Det oppstår uenigheter mellom meg og mannen, det gjør det i alle forhold. Jeg driver ikke å viser meldinger til andre folk eller sitter å klager på han til andre. Nå har jeg heldigvis lite å klage på da jeg har en utrolig god partner, men det er ikke alle som er like heldige. Men jeg hadde aldri uenigheter som underholdning for de vennene jeg har fra studietiden. Endret 24. januar av Hannabanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 24. januar #255 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du velger å se slik på det fordi du er uenig med det ts sier? I så fall er hun bedre enn deg. Det kunne jo hende at du var enig med det hun skrev, og i så tilfelle være med på å vise at det finnes skikkelig bra damer der ute. Dessverre er du heller med på å avsløre hvor langt det er mellom de bra damene, du med flere Anonymkode: 3a154...636 Så en eller to tråder om kvinner eller menn på KG beviser for deg om det finnes mange bra kvinner eller menn? Du kan ta for alvor ikke tro at innlegg på en tråd på 13 sider hvor mange skriver flere innlegg "avslører" noe som helst generelt om ett kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #256 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.54): Nei. Dere må få humøret deres under kontroll og ikke la det dårlige humøret deres gå utover oss. Anonymkode: baf56...2e3 Hvis du kommuniserer slik i forholdet ditt er det ikke rart du sliter. Anonymkode: 968cd...7fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #257 Del Skrevet 24. januar Men jeg skjønner ikke dette innlegget? Er det en overraskelse at det finnes sykelig sjalu kvinner og ikke bare menn..? Anonymkode: dd2a2...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #258 Del Skrevet 24. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 8.17): De har vel sikkert sine grunner, og lar seg underlue for å bevare husfreden. Aner ikke. Og det har jeg aldri blandet meg borti igrunn. ikke meg du siterte, men du vet ikke hvorfor damene oppfører seg sånn? Dere snakker om det, viser hverandre meldinger, synes synd på disse mennene og kommer for å klage på at alle damer er så ille. Mens du egentlig ikke aner hva som er grunnen? La meg gi deg ett råd, det finnes to sider av en sak og den som sitter i sosiale settinger og klager over ektefelle og viser meldinger rundt bordet er IKKE siden jeg hadde trodd mest på. Om det er kvinne eller mann som sitter der. Jeg stiller meg generelt litt tvilsom til folk som utleverer ektefellen sin på den måten. Det er da ikke normal oppførsel? Igjen, om det er kvinner eller menn som gjør det. Anonymkode: dd2a2...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 24. januar #259 Del Skrevet 24. januar Noen ganger er problemet at menn gjør lite hjemme, og så skal de i tillegg ut med venner og gjør da INGENTING hjemme. Hadde det vært mer jevnt så hadde de ikke fått alle disse meldingene heller - de kunne ha slappet av med vennene forde de har gjort en innsats utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #260 Del Skrevet 24. januar bobadee skrev (På 20.1.2025 den 0.22): Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 Og hva sier du til de?? Jeg har NULL problemer med å si fra til venninner! Mine venninner er venninner! Vi støtter hverandre selvsagt, SAMTIDIG som vi også sier i fra når vi ser destruktiv oppførsel!! Ingen av oss aksepterer at vi behandler mennesker dårlig! Vi har vært gjennom noen skilsmisser i gjengen, og som sagt, selvom vi støtter hverandre, så kan vi også være ærlige med hvernadre! Tough love, må noen ganger til!! Anonymkode: 51ae9...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå