Gå til innhold

Gærne kvinnfolk og hyllest til mannen

bobadee

Anbefalte innlegg

bobadee skrev (43 minutter siden):

Nei det beste er å lære seg det selv. Alt fra vedlikehold av bil til alt som skal fikses og gjøres inne og ute. Det er egentlig det beste.

Absolutt. Må man så må man! Bil er det heldigvis ikke mye man trenger å gjøre med. Levere den inn til dekkskift to ganger i året for noen hundrelapper er ikke mye arbeid🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bobadee skrev (50 minutter siden):

Meningen var å være litt barnslig, og med satt på spissen humor. Selvom eksempelet er ekte. Takk. Jo middagen er fortært. 🙂

Ser den☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (44 minutter siden):

Absolutt. Må man så må man! Bil er det heldigvis ikke mye man trenger å gjøre med. Levere den inn til dekkskift to ganger i året for noen hundrelapper er ikke mye arbeid🙃

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange friske, freidig, frekke, engasjerte og bastante kommentarer. Tydelig at det røsket og reiv litt her. Det har utartet seg til en slags "hviskeleken" for min del det her nå, der innlegget blir mer og mer utover vidda og lenger enn lengst nord man kan komme jo fler som henger seg på. Ting blir plusset på, trukket fra, og synset. Så jeg har sagt mitt og avslutter for min del. Men de som vil må gjerne diskutere videre. Underholdende er det ihvertfall. 

Takk igjen, hilsen "pick me girl" som jeg blir kalt her inne nå 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, gud bedre. Så ufattelig lei mannesyting. Jeg har alltid jobba mye mer og for mye høyere lønn enn disse mennene mine, så derfor har det vært fornuftig at jeg har vært hovedforsørger. Likevel syter og piper de etter dill, dall og omsorg for det lille de gjør, sånn type "jeg gjør så godt jeg kan"-piping. Jeg tenker at de like godt kan la være...hvis resultatet ikke blir bedre enn det blir, dvs.  to ganger dekkskift og litt fislete snømåking pr år.  

Anonymkode: a1329...ee6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
bobadee skrev (På 20.1.2025 den 0.22):

Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉

Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor  er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer!  Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️

Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for.

Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. 

Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne.  

Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. 

Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉

*bow* Takk.  Og jeg mener. Takk, vakre kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bipolar
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 0.30):

«Men jeg er ikke slik, jeg er helt perfekt»

»jeg er egentlig mann selv, som skriver innlegg for å hylle menn og rakke ned på kvinner» 

«Alle menn elsker meg, fordi jeg er så blid og glad - fordi jeg er singel. Når jeg som kvinne i 40 årene finner meg en mann - så blir jeg som de fleste jeg også» 

«jeg vet egentlig ikke hvordan disse mennene er, om de kan stoles på, hvordan forhold de har til sine kjærester/ektefeller, men dømmer damene likevel» 

Hvilken traff jeg blink på? 

Anonymkode: 35380...f48

du bommet på alt.  Inklusive registrering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 0.32):

Du er ikke særlig glad i dine venninner. Du baksnakker dem på forum. Tipper du bare bruker dem som tidsfordriv siden du ser ned på dem og historien din er ikke troverdig. De fleste kvinner er ikke slik. 

Anonymkode: 9638c...084

feil igjen. De fleste kvinner er slik. Det er bevist i forskningsrapporter. goggle det. Og registrer før du roper igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 0.41):

Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere?

Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre.

Anonymkode: 8ca6b...187

dette er helt vanlige forhold. Fordi det er tillatt for kvinnen å gjøre hva hun vil. Og alle damer skal være bossbabes. men kun hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
bobadee skrev (20 timer siden):

Traff ikke blink på noe. Jeg har selv vært i langvarig forhold, og bodd sammen med noen så  har erfaring med det.  Jeg skjuler meg ikke bak at jeg er en mann som skriver dette, for jeg er kvinne. Og nei, jeg er ikke perfekt, aldri hevdet det. Men fikk jeg deg provosert, ja 😉

I motsetning til TS så er klager/troller anonym.   Om du ikke kan stå for det du sier så hold kjeft.  Cudos til TS, igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
Memorangen skrev (20 timer siden):

Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne

Da vet du ikke hva pikk me  er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 18.41):

Det du beskriver er jo forhold der noe er riv, ruskende galt. Menn bør ikke hylles for å være i slike forhold. De bør prøve å endre en slik situasjon isteden. Hvorfor er forholdet slik? Er det noe psykisk galt med damen, eller er det noe alvorlig galt med forholdet? Er det tidligere svik i forholdet som fører til slik oppførsel, eller er det traumer damen ikke har bearbeidet fra tidligere?

Jeg sender ingen hyllest. Jeg ber heller mennene ta ansvar for egen situasjon: Få til en endring, dra i terapi, finn bakgrunnen for den syke oppførselen, eventuelt avslutt et usunt forhold. Kjipt med tafatte menn som aksepterer usunne forhold. Ta ansvar, gjør endringer, ikke bare aksepter den samme dritten mens dere skjult klager og henter sympati fra andre.

Anonymkode: 8ca6b...187

110% Enig. For all del, det finnes kvinner som er slik, jeg har erfart det, men de fleste er faktisk ikke sånn og menn som velger å være med denne typen kvinner får akkurat den typen partner de fortjener. Tafatt er absolutt riktig ord her.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åh, gud bedre. Så ufattelig lei mannesyting. Jeg har alltid jobba mye mer og for mye høyere lønn enn disse mennene mine, så derfor har det vært fornuftig at jeg har vært hovedforsørger. Likevel syter og piper de etter dill, dall og omsorg for det lille de gjør, sånn type "jeg gjør så godt jeg kan"-piping. Jeg tenker at de like godt kan la være...hvis resultatet ikke blir bedre enn det blir, dvs.  to ganger dekkskift og litt fislete snømåking pr år.  

Du er jo akkurat like ille! Det er jo du som syter og klager. Tar du til takke med ubrukelige partnere gang på gang, ja da får du høste som du sår. Hvis du ikke evner å ta bedre livsvalg enn dette, så er du faktisk like tafatt som mannfolkene du klager på.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bipolar skrev (4 timer siden):

Da vet du ikke hva pikk me  er...

Pikk er noe annet😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor har du hatt så mange sytete menn? Hva er det du har falt for ved alle disse mennene dine? 

Anonymkode: 8eb66...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Memorangen skrev (På 20.1.2025 den 6.13):

Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne

Hva betyr det? Skjønte ikke. 

Anonymkode: afe93...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 8.03):

Jepp, den single 40 år gamle pickmeisha har selvfølgelig rett. Ikke damene som har vært gift i en årrekke. 

Anonymkode: 93e87...e70

Hva betyr dette? Hvilket språk er dette? Er du utenlandsk? Er ikke lov å skrive utenlandsk på kg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva betyr dette? Hvilket språk er dette? Er du utenlandsk? Er ikke lov å skrive utenlandsk på kg. 

Det er ikke noe som heter "skrive utenlandsk" i norsk språk. 

Pick me-girl er et stabilt uttrykk, som er engelsk. Det er lov å bruke engelske uttrykk på KG.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe som heter "skrive utenlandsk" i norsk språk. 

Pick me-girl er et stabilt uttrykk, som er engelsk. Det er lov å bruke engelske uttrykk på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva betyr det? Skjønte ikke. 

Det er et uttrykk. Google er sikkert bedre til å forklare det enn jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bobadee skrev (På 20.1.2025 den 8.08):

Takk, takk, for at du ser litt hva jeg mener 👏👏👏👏😁

Altså, du leser meldinger og diskuterer damene til dine kompiser. Men du klager på at disse damene er de som syter og baksnakker sine menn, selv om du ikke kjenner dem? Historien din henger ikke veldig godt sammen..

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...