bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #161 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så var ikke kommentaren rettet mot deg.. Anonymkode: 19e61...e75 Den er god 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya2000 Skrevet 20. januar #162 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å sette kjønn opp mot hverandre er usmakelig. Jeg er mann selv og ser jo på forhold til mine venner at det går begge veger på å være den urimelige, ikke bare kvinnen. Vi er homofile, to menn som ikke er utpreget feminine eller damete, men jommen kan det være masing og sutring hjemme hos oss og. Voksne bør jo vite at det går ikke på kjønn, men på situasjon. Og når voksne damer blander inn mensen osv, blir det dumt. Det er veldig opplyst at noen sliter utrolig mye med hormonelle plager, det er viktig å ta det på alvor mtp fokus på kvinnehelse, ikke spøke det bort og bagatellisere det. Blir ikke provosert, bare oppgitt og får innrykk av at sånn skriver damer som prøver å få innpass hos "gutta" og være en del av guttegjengen. Anonymkode: a473f...4d7 Helt enig med deg. Det er akkurat slik det fremstår. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #163 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi enkelte av disse single "venninnene" elsker oppmerksomhet fra menn og holder dem på gress. Her har vi med ei skikkelig pickmeisha å gjøre. Anonymkode: 93e87...e70 Jeg holdes ikke på gress og lar meg heller ikke beite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #164 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (19 minutter siden): Fordi mange ikke orker å bryte ut, så da velger de heller å gå på den samme tredemølla dag etter dag og msitrives. At ingen menn vil ha meg? Det har jeg da ikke skrevet noe om i teksten. Det er jeg selv som har valgt å være singel. Nå er du userioøs og langt utpå vidda lenger enn lengst. Men hvorfor blander du deg inn i andres forhold, når du selv ikke ønsker forhold? Hva har det med deg å gjøre at dine kompiser velger å være i et forhold heller enn singel? Anonymkode: 93e87...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #165 Del Skrevet 20. januar Dett innlegget var som en gedigen rød klut på en haug damer. Jeg ler meg ihjel! 🤣TS har jo rett. Hilsen en annen kvinne. Anonymkode: 8715b...eea 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #166 Del Skrevet 20. januar Memorangen skrev (7 timer siden): Dette er det største "pick me"- innlegget jeg har lest her inne Så bra jeg kan glede deg 🤣😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #167 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dett innlegget var som en gedigen rød klut på en haug damer. Jeg ler meg ihjel! 🤣TS har jo rett. Hilsen en annen kvinne. Anonymkode: 8715b...eea Amen til deg 👏 og takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #168 Del Skrevet 20. januar Hvis tråden ønsker diskusjon kommer nok den. "Neei jeg er normal, det er aaandre kvinner som er gærne". Neei det er menn som er gærne". Denne blir umulig å finne svar på. Eneste vi vet er at verden er full av gærninger. Jeg tipper fordelingen er 50/50 mellom kjønnene. Hilsen kvinnne 45. Anonymkode: 01dfb...fe6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #169 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får tro det du vil. Men du bør også lese statistikk. Det er mange flere ufrivillig single og misfornøyde menn i Norge, enn det er tilsvarende kvinner. Det er også mange menn i Norge med helt urealistiske forventninger til "den verdige kvinnen" (mye yngre, veldig pen, tynn og underdanig), samtidig som de har ganske lave forventninger til seg selv (altså, grunnen til at de er såkalt ufrivillig single). Gifte menn er statistisk sett lykkeligere, har bedre helse og lever en del lengre enn ugifte menn. Gifte kvinner har ikke den samme fordelen. På Tinder er det svært hard kamp om kvinner - mange menn syter om at de alltid blir avvist, at kvinner kun liker topp 5 % av mennene, at kvinner må senke kravene sine, og så videre. Her har du noen linker: https://www.vg.no/helse/i/3EqgXM/mann-28-tror-ikke-folk-vet-hvor-vondt-det-er-aa-vaere-singel https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 Merk i den siste linken at det sies at ugifte dør LANGT tidligere enn gifte. https://www.nrk.no/livsstil/gifte-menn-oppsoker-lege-raskere-1.7719996 Samtidig ønsker menn at kvinner lever kortere når de ønsker seg en mye yngre kvinne - siden kvinner gift med eldre menn (for så vidt også yngre menn), lever kortere enn de som er gift med jevnaldrende: https://www.forskning.no/sosiale-relasjoner-samliv/lever-lenger-med-jevngammel-mann/848911 https://uit.no/nyheter/forskerhjornet/772601/sunne_damer_i_tromso_viser_veien_til_et_langt_liv Her er en link som viser at "disse masete damene" tvinger mennene sine til sunnere valg, noe som igjen fører til et lengre liv. https://www.f-b.no/mennene-som-velges-bort/f/5-59-2793424 Her er også en link om at ugifte menn uten høyere utdanning lever i snutt 6 år kortere enn gifte menn med samme utdanningsnivå. Her er det noe som er veldig interessant: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/LMj9Qq/er-det-foerst-og-fremst-partnerloese-menn-som-ikke-faar-ligget-og-er-misfornoeyde-med-det Blant annet, står det: "Blant 18–19- og 30–34-åringene fant vi derimot det motsatte: Resultatene våre viste nemlig at en høyere andel menn (henholdsvis 30 prosent og 17 prosent) enn kvinner (henholdsvis 18 prosent og 10 prosent) indikerte at de var ufrivillig single". Så, mye lesestoff for dere som lurer. Anonymkode: 93e87...e70 Ja visst er det flere misfornøyde menn. Men hva er det du tror dette har med saken å gjøre? Tror du at bare fordi det finnes masse menn der ute som kvinner ikke vil ha, så finnes det ikke også masse menn der ute som kvinner vil ha? Eller ser du på en eller annen måte for deg at kråkeflokken her på forumet er et randomisert, representativt utvalg av befolkningen som helhet…? 😂 Anonymkode: b3454...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. januar #170 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (4 timer siden): Er ikke desperat etter oppmerksomhet. Men veldig morro og interessant å se hvordan folk engasjerer seg når man muligens treffer et sårt punkt andre kjenner seg igjen i. Angrep er det beste forsvar. Så istedet for å kanskje ta innover seg at det finnes mye klaging blant kvinner, så velger mange av dere å angripe meg istedet, og plukke på det at jeg er singel, misunnelig på andre, ødelegger etc. Det blir for enkelt spør du meg. Jeg har det bra i livet mitt. Og nå lurer jeg på hva jeg skal ha til middag 😂 Var jo et veldig nedlatende, generaliserende og egentlig litt barnslig innlegg da. Finnes absolutt mange rare/galne både menn og kvinner der ute. Jeg er også nylig singel og på din alder så jeg plukker ikke på noe sånt. Reagerte bare litt på tonen i innlegget ditt. God middag 🍔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. januar #171 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (1 time siden): Så bra jeg kan glede deg 🤣😉 Fikk lite glede av det gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. januar #172 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Få ting er så komisk som dette "pick me"-tullet. Realitetene er enkle: Mennene kvinner vil ha er nettopp menn som kvinner vil ha. Kvinner, i flertall. Noe som betyr at disse mennene ikke er desperate, de har valgmuligheter. Og ovenfor menn som kan velge må du faktisk bare finne deg i at du er avhengig av å bli valgt. Å være en bitch ender bare opp med at du velges bort. Anonymkode: b3454...510 Tror du har misforstått begrepet litt. Handler mer om kvinner som er litt sånn «ikke som andre damer» og liksom forstår menn på en helt annen måte enn andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #173 Del Skrevet 20. januar Memorangen skrev (5 minutter siden): Tror du har misforstått begrepet litt. Handler mer om kvinner som er litt sånn «ikke som andre damer» og liksom forstår menn på en helt annen måte enn andre. Og nøyaktig hvordan ser du forskjell på dette vs. damer som faktisk forstår litt mer? Er du tankeleser? Anonymkode: b3454...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. januar #174 Del Skrevet 20. januar Klart det finnes krevende kvinner. Kvinner det er vanskelig å ha med å gjøre. Bunn-usikre, sjalu oppetter ørene, kontrollerende , tidvis ufine damer. Har selv vært crazy lady som ung. Ble heldigvis dumpa ganske tidlig i livet på grunn av ubrukelig atferd. Så fikk jeg sjansen til å skaffe meg selvinnsikt så jeg så hvor tilbaekstående jeg så ut fra utsiden, samt selvfølelse så jeg kunne ha det bra. Klart det finnes pick me-girls også, men at de finnes betyr ikke at det ikke finnes vanskelige kvinner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. januar #175 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og nøyaktig hvordan ser du forskjell på dette vs. damer som faktisk forstår litt mer? Er du tankeleser? Anonymkode: b3454...510 Handler litt om måten man uttrykker seg på, at man liksom er så spesiell i forhold til alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #176 Del Skrevet 20. januar Flintis skrev (14 timer siden): Klager mennene da? Det kan jo ha kommet gradvis og mange i sær kvinner glemmer at de har lovet å ære. Har kamerater som har vært sammen med sånne kvinner, og de unnskylder det med "det er jo bare sånn damer er, ikke noe å gjøre med det." Jeg hadde aldri tolerert det, men skal sies at jeg aldri har vært borti særlig sjalu damer. Mulig jeg bare ikke tiltrekker meg dem. Anonymkode: 7fe51...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #177 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Det er fordi mange menn vil ha dama kun fordi hun er PEN. Å ha en pen dame er status, det er artigere å ha sex med ei som er pen, og man tenner fortere. Da godtar de ganske mye fra dama for å ikke miste henne. For når en mann når en viss alder, hvis han ikke er veldig rik eller kjekk, er hans sjanse for å få en ny, like pen dame, ganske liten. De driter i damas personlighet, så lenge hun er pen. Har sett mange slike tilfeller. Anonymkode: 93e87...e70 Ja, men da er det vel ikke noe problem, da? Hvis de kan oppfylle penhetskravet hos mannen og andre krav ikke er relevante ut over at det kan være gøy å klage litt. Anonymkode: 7fd2b...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. januar #178 Del Skrevet 20. januar Å komme med personangrep på TS er jo lavmål. Men det må jo være greit å være uenig med henne. Jeg tror det mange reagerer på, er at TS framstiller det som om "alle" kvinner er kjipe og vanskelige, og derfor trenger "alle" menn en hyllest. Hvis du heller hadde vært litt mer nyansert, TS, og sagt at disse kvinnene du kjenner er kjipe og vanskelige, og mennene deres fortjener en hyllest, da tror jeg svarene dine hadde vært mer nyanserte også. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #179 Del Skrevet 20. januar Er da sytete menn og kvinner i mange forhold. Hyller ikke noen av dem. Jeg ble en sånn "mase kjerring" fordi eks aldri tok tak eller ansvar, aldri holdt avtaler og alltid var sen. Så jeg skilte meg. Det gir jeg meg klapp på skulderen for. Var 40 og ble alenemor og både jeg og ungen blomstret. Nå er jeg sammen med en voksen mann som er en likeverdig partner. Og jeg trenger ikke å mase eller purre på han fordi han er ansvarlig og oppegående. Anonymkode: e66a1...e1c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 20. januar #180 Del Skrevet 20. januar (endret) Uanonym bruker skrev (38 minutter siden): Å komme med personangrep på TS er jo lavmål. Men det må jo være greit å være uenig med henne. Jeg tror det mange reagerer på, er at TS framstiller det som om "alle" kvinner er kjipe og vanskelige, og derfor trenger "alle" menn en hyllest. Hvis du heller hadde vært litt mer nyansert, TS, og sagt at disse kvinnene du kjenner er kjipe og vanskelige, og mennene deres fortjener en hyllest, da tror jeg svarene dine hadde vært mer nyanserte også. Tror og mange reagerer på det. Helt forståelig, men det er ikke alltid lett å holde tunga rett i munnen i disse generaliseringssakene. For meg gir ikke de siste avsnittene så mye. Å være humørsyk er ikke særlig kjønnet. Verken kvinner eller menn er tankelesere, og det er ikke akkurat uvanlig med menn som ikke tar opp ting og heller samler dem opp til en tirade feks. Men det er jo unektelig helt sanne ting i HI, som jeg anser som hovedpoenget. At det finnes vanskelige damer, at alle damer tidvis kan være vanskelige (slik menn også er det) at damer kan være vanskelige periodevis i livet, noen hele livet, de kan være vanskelige fordi de er usikre, har fremtredende negative karaktertrekk, fordi de er syke. Damer kan være dominerende, misunnelige, ødeleggende, selvsentrerte, selvrettferdige. Og så er det de menn som lever med disse damene! Det er ikke alltid særlig til argument at hun er det 'som følge av mannens oppførsel'. Jeg kjenner en svært manipulerende kvinne som også bruker dette argumentet. Noen damer har en vanskelig atferd, og blir man vanskelig av å være med noen, så er det også ens eget ansvar. Alt er ikke tillatt, bare 'fordi den andre'. Endret 20. januar av Lava Anne 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå