Gå til innhold

Gærne kvinnfolk og hyllest til mannen

bobadee

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig rart at hele studiegjengen din har funnet seg så håpløse damer? Jeg vet bare om ei som holder på slik, og det forholdet har vart 20 år på overtid, og han går ikke, for han klager ikke, han tror det er normalt, enda så mye vi støtter ham i at det er det ikke. Men noe kjærlighet er det der. Ikke min sak. Men "vi kvinner" holder ikke på slik. Og menn flest lar ikke konene sine styre og klage slik. 
Jeg nekter å la deg plassere meg i båsen "vi kinner som klager for mye på menn", ei heller vil jeg være med deg i din bås: "vi som hyller(!) menn fordi de har koner som klager på dem". Ikke er jeg med blant deg og andre som "syns menn er gode å ha når det kommer til måking og gjøre ting inne jeg ikke kan" heller. Herregud. Jeg får ikke taket på om du har en mann selv, eller om du er en mann, eller hva dette innlegget her liksom handler om. 
Jeg hyller gjerne min mann, men ser ingen grunn til verken å klage over eller hylle menn generelt fordi det finns noen som er i slitsomme forhold. 

Anonymkode: 57162...23f

Hele gjengen har ikke funnet seg håpløse damer. bare for å nevne det.  Du har rett i at mange kan være i slitsomme forhold på mange måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Greia er at når menn er gal så er det abnormalt, mens når kvinner er gal og oppfører seg slik så er det innenfor normalen og ingen reagerer spesielt. 

Anonymkode: d245f...66d

Når menn er gale, så ender de som regel opp med å skade eller drepe kvinnen. Ingen blir drept av at kona sender en masemelding.

Anonymkode: 93e87...e70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bobadee skrev (1 minutt siden):

Hele gjengen har ikke funnet seg håpløse damer. bare for å nevne det.  Du har rett i at mange kan være i slitsomme forhold på mange måter.

Men hvordan er dette ditt problem? Hvorfor skal andres forhold være ditt problem?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kontrollerende, uselvstendige eller hensynsløse individer finnes selvsagt blant begge kjønn. Synes det høres rart ut at SÅ mange er samlet i din vennekrets da, men ok.

Synes også det er rart at alle disse mennene finner seg i det, for dette må jo skyldes at de lar seg tråkke på. Man skulle jo tro det går an å si "nå blir jeg borte i 3 timer, kan vi begrense kommunikasjonen til det helt nødvendige i de 3 timene?" Selv barn og ungdommer forstår slike beskjeder, men da må man faktisk ha baller nok til å gi dem.

Anonymkode: cca11...088

Å bevare husfreden er nok noe som spiller inn. Men alle mennesker har en grense, spørsmålet er hvor lang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan er dette ditt problem? Hvorfor skal andres forhold være ditt problem?

Det er da ikke mitt problem, det er innlegg om klagete og sytete damer, med et eksempel å henge det på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ville ikke barnas far ha deg, som er en perfekt partner, som aldri klager og bare er god? Det må jo være en grunn. Kanskje er det fordi du søker oppmerksomhet fra andre menn, og henger litt for mye med dem?

Nå beveger du deg inn på et privat område og årsaken til at jeg ikke er sammen med barnefaren har ingen her noe inne med.  Det at jeg er perfekt er dine ord, men tusen takk for komplimentet. Jeg har både kvinnelige og mannlige venner så dette har ikke noe med saken å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ville ikke barnas far ha deg, som er en perfekt partner, som aldri klager og bare er god? Det må jo være en grunn. Kanskje er det fordi du søker oppmerksomhet fra andre menn, og henger litt for mye med dem?

Har sitert deg før her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor vil ingen menn ha deg, da? Disse mennene har valgt sine koner. Selv om konene maser, så fortsetter mennene å velge dem hver eneste dag. Ingen velger deg. Har du reflekter over hvorfor?

Fordi mange ikke orker å bryte ut, så da velger de heller å gå på den samme tredemølla dag etter dag og msitrives.  At ingen menn vil ha meg? Det har jeg da ikke skrevet noe om i teksten. Det er jeg selv som har valgt å være singel. Nå er du userioøs og langt utpå vidda lenger enn lengst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å sette kjønn opp mot hverandre er usmakelig. Jeg er mann selv og ser jo på forhold til mine venner at det går begge veger på å være den urimelige, ikke bare kvinnen. Vi er homofile, to menn som ikke er utpreget feminine eller damete, men jommen kan det være masing og sutring hjemme hos oss og. Voksne bør jo vite at det går ikke på kjønn, men på situasjon. Og når voksne damer blander inn mensen osv, blir det dumt. Det er veldig opplyst at noen sliter utrolig mye med hormonelle plager, det er viktig å ta det på alvor mtp fokus på kvinnehelse, ikke spøke det bort og bagatellisere det. Blir ikke provosert, bare oppgitt og får innrykk av at sånn skriver damer som prøver å få innpass hos "gutta" og være en del av guttegjengen. 

Anonymkode: a473f...4d7

Det er viktig noe du skriver her. Absolutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan jo være en taktikk for å få TS dit en av dem ønsker... Er den klassiske elskerinnetalen når han legger ut om hvor tøft han har det hjemme, dakkar han... Og den potensielle elskerinnen biter på, hun må selvsagt trøste den stakkars mannen!

Anonymkode: 493ec...e29

Jeg biter ikke på. Så den taktikken kan du legge død. Men sikkert noen som opptrer sånn også dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skrev om dette tidligere i tråden, uten at du svarte: Har du tilgang til alle meldinger disse mennene får fra sine koner? Hvordan kan det ha seg?

Som jeg også svarte før her, jeg har ikke tilgang på meldinger, det ble vist et par sms til meg da denne mannen fikk nok av masingen fra dama si der hjemme. Det var vel den 14 meldingen jeg fikk se, av totalt 15 stk.  Hjelpes!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi enkelte av disse single "venninnene" elsker oppmerksomhet fra menn og holder dem på gress. Her har vi med ei skikkelig pickmeisha å gjøre.

He he.. kall meg hva du vil. Men jeg er ingen som holdes på gress,  så der tar du feil. Men greit nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinner som avslutter de fleste forholdene. Menn blir i dårlige forhold for å beholde hushjelp og gratis sex.

Og kvinner blir pgr stabil økonomi og en handyman. Går begge veier her av ulike årsaker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig lite troverdig.

Anonymkode: a473f...4d7

Helt troverdig, i min verden.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var det første som slo meg også. Syns det fremstår som ganske desperat etter oppmerksomhet, men sånn er det kanskje når man er 39 år og singel? Menn løper jo gjerne etter i damer som er 10 år yngre da

Anonymkode: a1636...a9d

Igjen så skal ts tas. Disse kvinnene finnes jo. Jeg har møtt dem selv. 

Anonymkode: 8715b...eea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, er ikke så veldig kynisk, men jeg er heller ikke naiv og godtroende. Har sett litt for mye til det.

Du kan jo tenke gjennom hva som kan være motivet for at en voksen mann lar TS få lese meldingene som er privat mellom ham og hans kone. Hva er grunnen til at han lar TS lese private meldinger?

Årsaken sier seg selv: Han vil fortelle hvor fælt han har det. Kona maser på ham. Det er jo utgangspunktet til denne tråden. Han ønsker dermed sympati og gehør fra TS, noe han oppnår. Sånt er klassisk når menn er ute etter å fremstille seg selv som offer, og gjerne få en dame til å synes synd på seg.  Jeg synes det er lavmål å sitte i festlig lag og kritisere kone eller samboer. Da får han være voksen nok til å ta dette privat mellom ham og kona. TS har ingenting med deres privatliv å gjøre.

Elskerinnetalen er velkjent. Det er den en god del menn bruker når de har utroskap i tankene. Da er det viktig å få frem at de ikke har det bra hjemme, det skal da liksom forklare at han er utro. Det er kona sin feil. DET er kynisk, det.

Det går an å være venner og ikke legge an på hverandre eller ha sex sammen, selvom det er nokså uvanlig i denne verden her inne på forumet har jeg forstått.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så hvorfor vil ingen menn ha deg, da? Disse mennene har valgt sine koner. Selv om konene maser, så fortsetter mennene å velge dem hver eneste dag. Ingen velger deg. Har du reflekter over hvorfor?

Har sitert deg før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitert deg før.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hyller ikke mennene som latterligjgør sine koner, jeg hyller de som gjør sitt beste og som må finne seg i mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
bobadee skrev (3 timer siden):

Syns jeg bare kommer med sannheten jeg, ihvertfall mitt synspunkt. Og mange jeg snakker med mener det samme men de tør ikke si det høyt. Så da antar jeg at jeg og alle vennene mine er kyniske. Tror vi overlever det. Takk for at du skrev her inne. 

Så var ikke kommentaren rettet mot deg..

Anonymkode: 19e61...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...