AnonymBruker Skrevet 20. januar #121 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (3 timer siden): Hvorfor skulle jeg det? Sett noen, men ikke alle. Poenget, igjen, om man skal skjære ned temaet til kjernen, vi kvinner syter ofte mer enn vi kanskje bør og må. Kontrollerende, uselvstendige eller hensynsløse individer finnes selvsagt blant begge kjønn. Synes det høres rart ut at SÅ mange er samlet i din vennekrets da, men ok. Synes også det er rart at alle disse mennene finner seg i det, for dette må jo skyldes at de lar seg tråkke på. Man skulle jo tro det går an å si "nå blir jeg borte i 3 timer, kan vi begrense kommunikasjonen til det helt nødvendige i de 3 timene?" Selv barn og ungdommer forstår slike beskjeder, men da må man faktisk ha baller nok til å gi dem. Anonymkode: cca11...088 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #122 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (1 time siden): Hender at mannen er offeret ja. Det hender. Å ha en god kamerat eller venninne å snakke med kan være sunt fordi man får et synspunkt fra en 3.person 👍 Veldig rart at hele studiegjengen din har funnet seg så håpløse damer? Jeg vet bare om ei som holder på slik, og det forholdet har vart 20 år på overtid, og han går ikke, for han klager ikke, han tror det er normalt, enda så mye vi støtter ham i at det er det ikke. Men noe kjærlighet er det der. Ikke min sak. Men "vi kvinner" holder ikke på slik. Og menn flest lar ikke konene sine styre og klage slik. Jeg nekter å la deg plassere meg i båsen "vi kinner som klager for mye på menn", ei heller vil jeg være med deg i din bås: "vi som hyller(!) menn fordi de har koner som klager på dem". Ikke er jeg med blant deg og andre som "syns menn er gode å ha når det kommer til måking og gjøre ting inne jeg ikke kan" heller. Herregud. Jeg får ikke taket på om du har en mann selv, eller om du er en mann, eller hva dette innlegget her liksom handler om. Jeg hyller gjerne min mann, men ser ingen grunn til verken å klage over eller hylle menn generelt fordi det finns noen som er i slitsomme forhold. Anonymkode: 57162...23f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #123 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hele hovedinnlegget til TS går på ALLE KVINNER som personer, med nedrakking og drittslenging. I tillegg til selvforherligelse. Er det modent å lese andres private meldinger? Har hun ingen impulskontroll? Er det modent å late som man fortsatt er i studietiden, og stadig henge med kompisene sine og diskutere forholdsdrama med dem? Anonymkode: 93e87...e70 Det går jo nettopp IKKE på alle kvinner, tvert i mot. En ting er jo at du ikke kan lese, men du forstår jo tydeligvis ikke noe heller og går rett i angrepsmodus på sviktende grunnlag. Du klarer jo åpenbart heller ikke å lese TS sine svar senere i tråden heller. TS har virkelig fått frem det verste i noe kvinner, dette er jo hysterisk..! Anonymkode: 8eb66...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #124 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samtidig er vi gift, har familie og barn. Vi sitter ikke på pub titt og ofte og tjener som gråtepute for gifte menn som ønsker å lufte frustrasjonen og negativiteten med oss, før de, lettet og glad, går hjem til kona og har sex med henne. Anonymkode: 93e87...e70 Kanskje dere skulle fått litt andre impulser enn bare mann og barn - gå ut en gang i blant? Anonymkode: 8eb66...00a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. januar #125 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (12 timer siden): Man båse leser (her) og hører ofte om gærne mannfolk som er både sjalu, utro, kontrollerende, mistenksomme etc etc. Nå skal jeg snu dette litt, og jeg vet det vil provosere🤣😉 Jeg er en kvinne, 39 år, og singel. Vi er en vennegjeng sammensatt av gamle venner fra studietiden, og noen nye. Vi henger sånn jevnlig sammen og har kjent hverandre i over 20 år. Når mange av disse mennene da er ute og lufter seg med oss (middag, bowling, sosiale ting) så maser disse damene på de som et lokomotiv hele kvelden. "Når kommer du hjem, hvor er dere nå" etc etc. Og en del ganger har noen av mennene fått opptil 15 sms iløpet av en kveld på kanskje 3 timer! Og de forteller at sånn er de når de er med andremennesker også, som feks kollegaer. Nå skal det legges til at disse karene jeg nå drar frem er pålitelige, trofaste, balanserte og seriøse menn. Så ingen grunn til å ringe med bjella her for å få de hjem umiddelbart. De elsker sine koner/samboere, og gjør alt for de. ❤️ Jeg har selv vært vitne til hvordan de blir herset med, kjeftet på, mast på, kritisert, og klagd på av sine koner. Noen av konene ER sykelig sjalu også, på toppen av alt maset disse mennene utsettes for. Noen av de får nesten ikke lov til å ha hverken kamerater eller venninner. Ikke gjøre noe med kollegaer, og ihvertfall ikke gjøre noe alene en sjelden stakket stund.. Det slår meg hvor miserabelt noen menn har det i sitt forhold. Og hvor sytete og utakknemlige vi kvinner kan være. Uten at det er en grunn. Bortskjemte er vi også. Vi kan feks ikke skylde på mensen hver j@#€ gang vi er humørsyke eller slitne. Stakkars dere menn som har sånne damer. Ja det er lov å ha en dårlig dag, men ikke 365 dager i året! Jeg syns generelt sett vi kvinner klager mye! Menn gjør så godt de kan de også. Og de er IKKE tankelesere, selvom vi både skulle ønske og håpe på det. Dessuten må vi slutte å være så nærtaken på ting. Så kjære menn, jeg vet mange av dere gjør så godt dere kan, og mere til. Og vi kvinner er næimen ikke lett å leve med noen ganger. Men, verden er et mye bedre, deiligere, og spennende sted å leve i, med dere tilstede. Takk. 👏😉 Jepp kjenner til noen som har det slik ja. Utrolig at han ikke har gått totalt på veggen ennå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #126 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje dere skulle fått litt andre impulser enn bare mann og barn - gå ut en gang i blant? Anonymkode: 8eb66...00a Hvorfor skal vi gå ut på pub med andre mannfolk og drikke og høre på sytingen deres? Vi går ut som bare det, bare ikke på drikkings med gamle drikkekompiser fra studietiden. Vi er voksne. Anonymkode: 93e87...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #127 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Det er fordi mange menn vil ha dama kun fordi hun er PEN. Å ha en pen dame er status, det er artigere å ha sex med ei som er pen, og man tenner fortere. Da godtar de ganske mye fra dama for å ikke miste henne. For når en mann når en viss alder, hvis han ikke er veldig rik eller kjekk, er hans sjanse for å få en ny, like pen dame, ganske liten. De driter i damas personlighet, så lenge hun er pen. Har sett mange slike tilfeller. Anonymkode: 93e87...e70 I de tilfellene jeg kjenner så er ikke dama spesielt pen heller. Så hva da? Anonymkode: 405e5...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #128 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men siden TS ikke er en bitch, er det da merkelig at hun blir valgt bort, mens bitchene er gift. Er det ikke merkelig? ALLE er avhengig av å bli valgt, også mennene. Det skrives innlegg på innlegg fra "ufrivillig single" menn i Norge, og hver 4. mann har ingen barn, selv om mange av disse mennene gjerne vil ha dem. Ikke fremstill det som at det er kun menn som velger. Disse valgmulighetene du snakker om, er også ganske få. Anonymkode: 93e87...e70 Her er en konkurrent til tittelen "mest komisk": Disse bitre kjerringene som sitter og lirer av seg edder og galle på et forum for singelliv og dating, mens de dikter opp historier om å være lykkelig gifte, når absolutt alt de lirer av seg avslører at ingen mann med vettet i behold ville hatt noe som helst med dem å gjøre. Og når de på toppen av det hele tror de vet best… 😂 Anonymkode: b3454...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #129 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I de tilfellene jeg kjenner så er ikke dama spesielt pen heller. Så hva da? Anonymkode: 405e5...834 Ikke for deg, men for mennene som velger. Anonymkode: 93e87...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #130 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er en konkurrent til tittelen "mest komisk": Disse bitre kjerringene som sitter og lirer av seg edder og galle på et forum for singelliv og dating, mens de dikter opp historier om å være lykkelig gifte, når absolutt alt de lirer av seg avslører at ingen mann med vettet i behold ville hatt noe som helst med dem å gjøre. Og når de på toppen av det hele tror de vet best… 😂 Anonymkode: b3454...510 Du får tro det du vil. Men du bør også lese statistikk. Det er mange flere ufrivillig single og misfornøyde menn i Norge, enn det er tilsvarende kvinner. Det er også mange menn i Norge med helt urealistiske forventninger til "den verdige kvinnen" (mye yngre, veldig pen, tynn og underdanig), samtidig som de har ganske lave forventninger til seg selv (altså, grunnen til at de er såkalt ufrivillig single). Gifte menn er statistisk sett lykkeligere, har bedre helse og lever en del lengre enn ugifte menn. Gifte kvinner har ikke den samme fordelen. På Tinder er det svært hard kamp om kvinner - mange menn syter om at de alltid blir avvist, at kvinner kun liker topp 5 % av mennene, at kvinner må senke kravene sine, og så videre. Her har du noen linker: https://www.vg.no/helse/i/3EqgXM/mann-28-tror-ikke-folk-vet-hvor-vondt-det-er-aa-vaere-singel https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 Merk i den siste linken at det sies at ugifte dør LANGT tidligere enn gifte. https://www.nrk.no/livsstil/gifte-menn-oppsoker-lege-raskere-1.7719996 Samtidig ønsker menn at kvinner lever kortere når de ønsker seg en mye yngre kvinne - siden kvinner gift med eldre menn (for så vidt også yngre menn), lever kortere enn de som er gift med jevnaldrende: https://www.forskning.no/sosiale-relasjoner-samliv/lever-lenger-med-jevngammel-mann/848911 https://uit.no/nyheter/forskerhjornet/772601/sunne_damer_i_tromso_viser_veien_til_et_langt_liv Her er en link som viser at "disse masete damene" tvinger mennene sine til sunnere valg, noe som igjen fører til et lengre liv. https://www.f-b.no/mennene-som-velges-bort/f/5-59-2793424 Her er også en link om at ugifte menn uten høyere utdanning lever i snutt 6 år kortere enn gifte menn med samme utdanningsnivå. Her er det noe som er veldig interessant: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/LMj9Qq/er-det-foerst-og-fremst-partnerloese-menn-som-ikke-faar-ligget-og-er-misfornoeyde-med-det Blant annet, står det: "Blant 18–19- og 30–34-åringene fant vi derimot det motsatte: Resultatene våre viste nemlig at en høyere andel menn (henholdsvis 30 prosent og 17 prosent) enn kvinner (henholdsvis 18 prosent og 10 prosent) indikerte at de var ufrivillig single". Så, mye lesestoff for dere som lurer. Anonymkode: 93e87...e70 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #131 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): «Men jeg er ikke slik, jeg er helt perfekt» »jeg er egentlig mann selv, som skriver innlegg for å hylle menn og rakke ned på kvinner» «Alle menn elsker meg, fordi jeg er så blid og glad - fordi jeg er singel. Når jeg som kvinne i 40 årene finner meg en mann - så blir jeg som de fleste jeg også» «jeg vet egentlig ikke hvordan disse mennene er, om de kan stoles på, hvordan forhold de har til sine kjærester/ektefeller, men dømmer damene likevel» Hvilken traff jeg blink på? Anonymkode: 35380...f48 Ingen av de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #132 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må forstå at det ikke er noen såre punkt. Vi er gift, har barn, familie og minner. Du er singel, har ingen mann eller barn, og hevder å ha et helt fantastisk liv alene. Vel, mennesker som har fantastiske liv, pleier ikke å kose seg med misnøye. Anonymkode: 93e87...e70 Jeg koser meg ikke med misnøye. Og de fleste har jo nettopp et fantastisk liv, spesielt de her inne. Livet mitt er veldig bra, men ordet fantastisk bruker jeg ikke. For det går opp og ned som med meg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #133 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Her er en konkurrent til tittelen "mest komisk": Disse bitre kjerringene som sitter og lirer av seg edder og galle på et forum for singelliv og dating, mens de dikter opp historier om å være lykkelig gifte, når absolutt alt de lirer av seg avslører at ingen mann med vettet i behold ville hatt noe som helst med dem å gjøre. Og når de på toppen av det hele tror de vet best… 😂 Anonymkode: b3454...510 Ingen ting er fantastisk. Her får jeg gjennomgå, men jeg klarer meg fint. Må bare ta det med litt humor. Og alle har rett til å mene sitt om innlegget mitt. "mest komisk", den var fin.. he he.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #134 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Her er en konkurrent til tittelen "mest komisk": Disse bitre kjerringene som sitter og lirer av seg edder og galle på et forum for singelliv og dating, mens de dikter opp historier om å være lykkelig gifte, når absolutt alt de lirer av seg avslører at ingen mann med vettet i behold ville hatt noe som helst med dem å gjøre. Og når de på toppen av det hele tror de vet best… 😂 Anonymkode: b3454...510 Er jeg en bitch fordi jeg laget innlegget, eller fordi du raskt stempler meg som bitch uten grunnlag for å i det hele tatt kjenne meg? Jeg bare spør. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #135 Del Skrevet 20. januar Greia er at når menn er gal så er det abnormalt, mens når kvinner er gal og oppfører seg slik så er det innenfor normalen og ingen reagerer spesielt. Anonymkode: d245f...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #136 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvorfor skal vi gå ut på pub med andre mannfolk og drikke og høre på sytingen deres? Vi går ut som bare det, bare ikke på drikkings med gamle drikkekompiser fra studietiden. Vi er voksne. Anonymkode: 93e87...e70 Jeg skrev da ingen ting om å gå og drikke seg drita, vi er sosiale på mange ulike måter. Har ikke du venner du har beholdt gjennom mange år, det har jeg, og jeg er heldig. Damer, kvinner, jenter, kall det hva du vil, vi slærver vi også, og noen ganger dobbelt så mye og med sterkere dose enn mennene noen ganger. Men igjen, vi er ikke en barnslig kompisgjeng fra studietida som drikker oss drita og slærver. Da har du misforstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobadee Skrevet 20. januar Forfatter #137 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje dere skulle fått litt andre impulser enn bare mann og barn - gå ut en gang i blant? Anonymkode: 8eb66...00a Uff, den satt. he he.. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje dere skulle fått litt andre impulser enn bare mann og barn - gå ut en gang i blant? Anonymkode: 8eb66...00a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #138 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (9 minutter siden): Jeg koser meg ikke med misnøye. Og de fleste har jo nettopp et fantastisk liv, spesielt de her inne. Livet mitt er veldig bra, men ordet fantastisk bruker jeg ikke. For det går opp og ned som med meg også. Men hvorfor er du så opptatt av sladder om andres liv, da? Anonymkode: 93e87...e70 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #139 Del Skrevet 20. januar Husker i starten av mitt forhold så var jeg så usikker og redd, redd for at han skulle drikke for mye og gjøre dumme ting, og mest av alt redd for at han skulle drikke så mye og få så høyt blodsukker ( han har diabetes) at han skulle gi i bakken. Jeg var i helspenn, og hadde det skikkelig skikkelig dårlig. Likevel drev jeg ikke og ringte han eller sendte sms slik du beskriver her TS. Jeg sendte en sms ila kvelden, eller svarte på den han hadde sendt. Før vi fikk barn var jeg ofte med på fest, eller hentet han om han var ute med jobben eller gutta. Etter hvert som årene har gått og jeg stoler på han, samt om han gjør noe så får ikke jeg gjort noe med det, samt jeg skjønner jo at han som har hatt diabetes i mange mange år har kontroll og kjenner sykdommen sin, så har jeg det bedre og er trygg og klarer å slappe av og ha det bra hjemme. Jeg får sove, jeg sover til og med godt når han er ute. ( noe som sånn sett heldigvis ikke er SÅ ofte, da jeg ikke orker å drikke når vi har småbarn) Leit å bli maset på da når man er ute og er sosial, spesielt om det ikke er noen grunn for det slik du skriver TS. Anonymkode: 78467...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #140 Del Skrevet 20. januar bobadee skrev (2 minutter siden): Jeg skrev da ingen ting om å gå og drikke seg drita, vi er sosiale på mange ulike måter. Har ikke du venner du har beholdt gjennom mange år, det har jeg, og jeg er heldig. Damer, kvinner, jenter, kall det hva du vil, vi slærver vi også, og noen ganger dobbelt så mye og med sterkere dose enn mennene noen ganger. Men igjen, vi er ikke en barnslig kompisgjeng fra studietida som drikker oss drita og slærver. Da har du misforstått. Nope. Jeg slarver faktisk ikke. Jeg leser heller ikke andres private meldinger, og jeg holder meg unna prat om noens konflikter innad i forholdet. Anonymkode: 93e87...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå