Gå til innhold

Har blitt saksøkt…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

A-hunter skrev (17 minutter siden):

Hvor hevder jeg det da? Finner du bare på ting?

Det jeg hevder er at et ubetalt og uimotsagt krav er et tvangsgrunnlag. 

I denne konkrete saken er det inkassoselskapet som forestår innkrevingen ikke selv verkstedet som saksøker. Inkassoselskapet må på eget grunnlag fremskaffe et tvangsgrunnlag, f eks via forliksrådet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du fikk muligheten til å betale med Credicare...😅 Credicare er ikke et finansieringsselskap, det er et inkassobyrå. Så da betyr det at du ikke betalte fakturaen til bilverkstedet og at de sendte den til inkasso.

Og det er en lang prosess før det blir tatt pant i huset ditt, så det er ikke bare at du ikke betalte tidsnok. Du har fått mange varsler fra flere forskjellige parter.

Anonymkode: 5c900...5ce

Stemmer😳 det var ressurs bank eller noe… har kommet helt ut av alt🫣

Anonymkode: e519c...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (1 time siden):

I denne konkrete saken er det inkassoselskapet som forestår innkrevingen ikke selv verkstedet som saksøker. Inkassoselskapet må på eget grunnlag fremskaffe et tvangsgrunnlag, f eks via forliksrådet. 

Feil her også.

Du bare gjetter jo på alt mulig og hevder samtidig at noe riv ruskende galt er det "eneste riktige svaret". Jeg kan dessverre ikke bruke tiden min på voksenopplæring. Ihvertfall ikke i det omfanget behovet ditt krever, så over og ut til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Da er det på tide å ta kontakt med NAV eller noe for å få økonomisk veiledning.

Anonymkode: 98dd1...b43

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva svarte Credicare når du kontaktet dem og informerte om at du allerede hadde betalt?

Anonymkode: a63fb...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (1 time siden):

Feil her også.

Du bare gjetter jo på alt mulig og hevder samtidig at noe riv ruskende galt er det "eneste riktige svaret". Jeg kan dessverre ikke bruke tiden min på voksenopplæring. Ihvertfall ikke i det omfanget behovet ditt krever, så over og ut til deg.

Jeg er nok ikke like lærd som deg, men som tidligere medlem av lokalt forliksråd trenger jeg ikke videre voksenopplæring da jeg kjenner til hvordan inkassoselskapene fremskaffer nødvendig tvangsgrunnlag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva svarte Credicare når du kontaktet dem og informerte om at du allerede hadde betalt?

Anonymkode: a63fb...f0f

Har ikke fått noe tilbakemelding på det ennå, men er i deep shit nå, betaler ca 18k i mnd på huslån, har en gammel bil som ble fullfinansiert med lån (santander) ca 50000kr som trengte reparasjon, har også flere privatlån til flere på x antall hundretusener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Feil. For utlegg må det foreligge et tvangsgrunnlag. F eks dom i forliksrådet, evnt f eks underskrevet gjeldsbrev,

Anonymkode: 31e22...d06

En ubetalt faktura er et tvangsgrunnlag jmf tvangsfullbyrdelsesloven § 7-2 bokstav f. 

Nei det er selvsagt ikke feil jobber med dette hver bidige dag.

Anonymkode: aebc4...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (1 time siden):

Jeg er nok ikke like lærd som deg, men som tidligere medlem av lokalt forliksråd trenger jeg ikke videre voksenopplæring da jeg kjenner til hvordan inkassoselskapene fremskaffer nødvendig tvangsgrunnlag.

Her tar du veldig veldig feil, såpass feil at det er kritikk verdig. Håper for gudskyld du er et TIDLIGRE rådsmedlem, for det her er helt bak mål. 

Ts har valgt faktura for sit verkstedsbesøk. Faktura har ikke blitt betalt. Og så lenge betalingsoppfordring og 4-18 varsel er sendt til ts folkeregisterete adresse eller elektronisk. Så er fakturaen/betalingsoppfordringen tvangsgrunnlag for en utleggsforretning iht tvangsfullbyrdelsesloven § 7-2 bokstav f. 

noe mere er det ikke å diskutere. La vær å spre feil informasjon til folk som står i sårbare situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe tilbakemelding på det ennå, men er i deep shit nå, betaler ca 18k i mnd på huslån, har en gammel bil som ble fullfinansiert med lån (santander) ca 50000kr som trengte reparasjon, har også flere privatlån til flere på x antall hundretusener

Hvorfor tar du ikke tak i det? 

Anonymkode: 98dd1...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (2 timer siden):

Du skriver altså i en tråd der akkurat det du hevder ikke er mulig faktisk har skjedd. Tålig oppegående mennesker ville da ha tatt et skritt tilbake og stilt spørsmål ved sin egen overbevisning, men du durer bare på og slenger ut påstander som er feil i innlegg etter innlegg.

Full fart utfor stupet, hu hei hvor det går. Men du bekrefter jo oppfatningen mange har om at det som skjer i Forliksrådet er akkurat som et lotteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (1 time siden):

Du skriver altså i en tråd der akkurat det du hevder ikke er mulig faktisk har skjedd. Tålig oppegående mennesker ville da ha tatt et skritt tilbake og stilt spørsmål ved sin egen overbevisning, men du durer bare på og slenger ut påstander som er feil i innlegg etter innlegg.

Full fart utfor stupet, hu hei hvor det går. Men du bekrefter jo oppfatningen mange har om at det som skjer i Forliksrådet er akkurat som et lotteri.

Slike personangrep biter ikke på meg, og er heller ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du veldig veldig feil, såpass feil at det er kritikk verdig. Håper for gudskyld du er et TIDLIGRE rådsmedlem, for det her er helt bak mål. 

Ts har valgt faktura for sit verkstedsbesøk. Faktura har ikke blitt betalt. Og så lenge betalingsoppfordring og 4-18 varsel er sendt til ts folkeregisterete adresse eller elektronisk. Så er fakturaen/betalingsoppfordringen tvangsgrunnlag for en utleggsforretning iht tvangsfullbyrdelsesloven § 7-2 bokstav f. 

noe mere er det ikke å diskutere. La vær å spre feil informasjon til folk som står i sårbare situasjoner.

Ved "egeninkasso" ja. I denne saken forestår et byrå innkrevingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
anonym 4545 skrev (7 timer siden):

Ved "egeninkasso" ja. I denne saken forestår et byrå innkrevingen. 

Du prater om noe du ikke kan. La vær. 

Forklar gjerne hvordag tvangsfullbyrdelsesloven § 7-2 bokstav f ikke er korrekt her? For da har vi virkelig litt av en jobb forran oss på jobb i dag 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...