Gå til innhold

Forbrukslån eller ha master card?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en del år siden havnet jeg i kredittkortfella pga manglende buffer og store ekstrautgifter på kort tid. Jeg løste det til slutt med et forbrukslån for å betale ut de to kortene jeg hadde gjeld på. Ikke like ille rente, og det var ikke så lett å tenke "jeg betaler bare minstebeløpet denne gang og så mer neste måned..."  Det var ett og samme beløp hver måned og det ble betalt. Dette var den mest gunstige løsningen for meg.

Nå har jeg full kontroll på økonomien. God buffer til ekstrautgifter som kommer brått på,  og bruker kredittkort til det meste av daglig handel, men aldri mer enn jeg har innestående på brukskonto til enhver tid.

Anonymkode: e45d5...0c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sagt noe om dette. Du forveksler meg med en annen.

Anonymkode: 808c1...b12

Beklager, siden jeg spurte ett konkret om tankegangen til TS, og du svarte på det, så antok jeg du var TS. My bad.

Anonymkode: 61b82...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har hatt negative erfaringer med kredittkort, enten i den form TS er kommet opp i, eller at man føler man bruker alt for mye penger og nærmest "betaler i loop" som i et hamsterhjul, der kredittkortet blir den største regningen i privatøkonomien måned etter måned, selv om man prøver å stagge det - så bør man si opp kredittavtalen og basere seg på en sunn økonomi i stedet.

Anonymkode: 13dd7...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...